אלונה בר און אמרה בפתח כנס המשכנתאות של גלובס ובנק לאומי כי גלובס פועל לפי "פירמידת מאסלו הפוכה", המתבססת על ערכים, חזון ואתיקה, שעליהם נבנים שאר צורכי העיתון
מהסקר השנתי שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי בהשוואה לשנת 2019, כל ספקי החדשות המרכזיים נהנים מעלייה באמון הציבור • 62% מהנשאלים בשנת 2021 ראו באתרי האינטרנט מקור מהימן למידע חדשותי, לעומת 49% בלבד בשנת 2019
כשמספרים לנו משהו על מישהו, גם אם לא נאמין, תמיד נשאל את עצמנו אולי בכל זאת יש חלק קטן של אמת במה שסיפרו לנו • ואם כולם מדברים על נערה שנמצאת בכלא הרוסי, ולא על נערה אחרת שכמעט נרצחה מסלע שזרקו פלסטינים - אז הנה מישהו קבע עבורכם את עולם התודעה שלכם
העיתונות הישראלית היא בבואת החברה שלנו, על כל יתרונותיה וחסרונותיה • היא חצופה, חמה, ממזרה, חפיפניקית, פטריוטית, פיקחית, גסת-רוח, זריזה, רשלנית, מקורית ונוטפת טחינה על החולצה
אי-דיוק בעובדות היא מחלה עיתונאית מוכרת שגורמת לקוראים לחשוד בדיווחים • כדי לשקם את האמינות, עיתונים שואבים השראה מהתנועה הפורחת של בודקי עובדות • במה יכולות שיטות שנועדו להיאבק בהטעיות של פוליטיקאים להשפיע על העיתונות, ואיך זה עובד אצלנו? • פרויקט מיוחד
יש עלייה מתמשכת באמון הציבור בתקשורת הממוסדת, ומנגד הרשתות החברתיות מתחילות לאבד מקסמן בגלל ההבנה שהן מקור בעייתי לצרוך בו חדשות • והנה תוצאה צפויה אך מטרידה: לפי סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה, רמת האמון קשורה מאוד לעמדה הפוליטית • פרויקט מיוחד
המדיה החדשה היא בור ללא תחתית שתובע חומרים סביב השעון - ויש מי שנכנס לוואקום • דבר היח"צן • פרויקט מיוחד
כדי להגביר את אמון הציבור, אין די בשילוב בעלי דעות ימניות בצמתים מרכזיים בתקשורת • פרויקט מיוחד
תשוקה לייפות את הסיפור על חשבון האמת, משקעים מעבודות קודמות, עיסוקים זרים ומעורבות בעניינים ציבוריים • הטיות הן חלק בלתי נמנע מחייו של כל עיתונאי, וגם כותב שורות אלה לא חף מכך • כך הייתי שותף לפגיעה באמון הציבור בתקשורת • פרויקט מיוחד
הנגיסות הראשונות הגיעו מהאינטרנט, אחריהן באו פייסבוק וגוגל וגזרו את חלקן • אפשר להמשיך לטמון ראש בחול ולהמתין לרגולטור, אבל עדיף לכלי התקשורת להכיר בכך שהפסידו במאבק על שוק הפרסום, ולבסס את המודל העסקי על גביית תשלום עבור תוכן • פרויקט מיוחד
יש הרבה מגרעות בכניסה של העיתונאים לרשתות החברתיות, אבל דבר אחד חיובי יצא מכך: הציבור נחשף לדעות שלהם • פרויקט מיוחד
פרסום סמוי, או בשמות המכבסה השונים שלו - "תוכן שיווקי", "תוכן ממומן", "המלצות קריאה" או פשוט "כל כתבה שאתם רואים פה" - הוא אחת הדוגמאות המושלמות שסיפקה לנו ההיסטוריה לפתגם "ניסר את הענף שהוא יושב עליו" והתשובה הכי ישירה לשאלה מדוע אבד האמון בתקשורת • פרויקט מיוחד
בסקר מקיף שנעשה באירופה, רק 44% מהנשאלים הצהירו כי הם "מאמינים לרוב החדשות מרוב מקורות המידע העיתונאיים" • העובדה שחוסר אמון זה מתגלה גם במדינות עם כלכלות משגשגות חושפת פרדוקס דמוקרטי מרתק ששווה להתעכב עליו • פרויקט מיוחד
מרוב שהציבור כבר לא מאמין לתקשורת - כמעט בלתי אפשרי לקיים דיון של ממש על תוכן, על עובדות, נתונים, מידע וידע ועל רעיונות • אין זירה למעשה הזה, ואין לה קהל וציבור שמאמין בה
התקשורת גרועה כי אין בה תחרות בגלל השידור הציבורי: כלי תקשורת מסחריים בכל סוגי המדיה – טלוויזיה, רדיו, עיתונות ואינטרנט – מתחרים עם השידור הציבורי על כספי מפרסמים, אבל השידור הציבורי הוא הפסדי בהגדרה, ואי-אפשר להתחרות בגוף הפסדי ולשמור על רווחיות
בכל הקשור למקומם של הערבים במציאות של 2020 - התקשורת משתרכת מאחור • במקום לספק תמונה מגוונת, מורכבת ושלמה של המצב הנוכחי, היא ממשיכה לשעתק ולשמר סטריאוטיפים ודעות קדומות של החברה היהודית לגבי הערבים • הפגיעה היא בסופו של דבר בכל הצופים • פרויקט מיוחד
אמון הציבורבנק לאומיגלובסהמכון הישראלי לדמוקרטיהוואלהידיעות אחרונותעיתונותרדיורשתות חברתיותתיקי נתניהו