הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • לאחר הפוגה קצרה, גנבי הרכב שבו לפעול במשנה מרץ, ובענף הביטוח מעריכים כי בין 1,200 ל-1,750 רכבים נגנבים בישראל מדי חודש • אלו הם הדגמים שבהם זינקו התעריפים והערים שבהן לא כדאי לחנות • וגם: מדוע עלה הביקוש לרכב שטח של סוזוקי והסיבה המפתיעה לגניבת מכוניות חשמליות • גלובס עושה סדר
בראיון ראשון מאז נכנס לתפקידו לפני שנתיים, טוען שרון רייך, מנכ"ל חברת הביטוח שנדהם, כי "אנשים מקבלים את המכתבים מקרן הפנסיה שלהם ולא פותחים את המעטפה, אלא שמים אותה בצד" • על הזינוק במחיר ביטוחי הרכב: "צפוי שלא נראה ב-2024 את אותן העלאות מחירים, צריך לטפל בגניבות הרכב במישור הלאומי"
רשות שוק ההון פרסמה טיוטה שנועדה להתאים את מחיר ביטוח רכב החובה לרכב ולנהג • בין הפרמטרים החדשים לחישוב המחיר: מספר הקילומטרים, מערכת בלימה ואף קורס מתקדם לרכיבה על אופנוע
ביטוחי הרכב ממשיכים להתייקר, והציבור משלם מאות ואלפי שקלים יותר משנה שעברה • בין הסיבות לייקור: זינוק של יותר מ־100% בשיעור הגנבות, תשלום מקסימלי על חלקי החילוף והאינפלציה הגואה • כיצד ניתן להוזיל את התעריפים?
חברות הביטוח מתחרות על לבם ורכבם של הנהגים בכל הנוגע לביטוח מקיף לרכב • חשוב לזכור כי לא רק מחיר הפוליסה משחק תפקיד וכדאי לשים לב להרחבות השונות שמוצעות בה
שלמה ביטוח מספקת תשובה לשינוי בשוק ביטוחי הרכב בעקבות הצטרפות החברות הדיגיטליות החדשות, ומשיקה מוצר מתחרה לזה של הראל, AIG והפניקס • מדובר בביטוח פר קילומטר והתנהגות נהיגה • הפוליסה נלווית לאפליקציה AppToYou והיא נעשית בשיתוף עם איתוראן
בהחלטה תקדימית של העליון לא נשלל כיסוי ביטוחי מנהג רכב שגילו היה צעיר מהמותר לפי פוליסת הביטוח המקיף • השופטים קבעו כי במקרה כזה יקבל הנהג פיצוי מופחת, אלא אם הוכחה כוונת מרמה מצידו • עורכי דין בתחום: “ביהמ"ש מטיל על חברות הביטוח סיכון שהן לא לקחו על עצמן. בניסיון להגיע להלכה חדשה - השופטים יצרו כאוס" • הערכה: חברות הביטוח ידרשו דיון נוסף
השופט יצחק עמית, שנותר בדעת מיעוט, ציין כי הטלת חובה על חברות הביטוח לשלם תגמולי ביטוח במצבים של אי-עמידה במגבלת גיל, עלולה להוביל לעליית תעריפי הביטוח ולהשפעה שלילית על הכוונת התנהגותם של מבוטחים
רשות שוק ההון פרסמה טיוטת הוראה לפיה בכוונתה לשנות את מבנה והיצע פוליסות ביטוחי הרכב "צד ג'" ו"מקיף" במטרה להוזיל את הפוליסות • בכוונת הפיקוח לצמצם את ניגודי העניינים בענף, וזאת במקביל להרחבת סוגי הפוליסות לפי מאפייני המבוטח וסוג הכיסוי שהוא רוצה לקבל
מהם שלושת סוגי ביטוח רכב? • מה מכסה כל פוליסה? • מתי כדי לוותר על ביטוח מקיף? • מתי רכב שעבר תאונה יחשב כ-'טוטאל לוס'?
מעסיק שמעוניין להימנע, מטעמי עלות או מסיבות אחרות, מרכישת ביטוח מקיף לרכב בו נוהג עובד שלו - עשוי לגלות שהחיסכון יעלה לו ביוקר ■ ביהמ"ש נוטה לקבוע כי במקרה של תאונה, לא העובד - גם אם התרשל ובגללו נגרמה התאונה - הוא זה שיישלם ■ אחזקת רכב - כמה זה עולה?
מעסיק שמעוניין להימנע מרכישת ביטוח מקיף לרכב בו נוהג עובד שלו - עשוי לגלות שהחיסכון יעלה לו ביוקר ■ ביהמ"ש נוטה לקבוע כי במקרה של תאונה, לא העובד - גם אם התרשל ובגללו נגרמה התאונה - הוא זה שיישלם על הנזקים
ביהמ"ש פסק לאחרונה במספר מקרים כי תדלוק בדלק תקול מהווה "תאונה" לכל דבר ■ במקרה מסוים אף אושרה תביעת מבוטח שנסע עם רכבו כ-200 ק"מ לאחר התדלוק
נהגת שנתקעה עם רכבה הופתעה לגלות כי בזמן שבו הייתה אמורה להמתין לגרר, נגנב רכבה ■ אדם שרכבו נגרר ע"י הרשות המקומית, ספג מהלומה נוספת כשרכבו נגנב מהחניון ■ בשני המקרים ביהמ"ש לא ריחם על הנהגים
עפ"י נתוני האו"ם, ישראל נמנית עם 10 המדינות שבהן מספר גניבות כלי הרכב לנפש הוא הגבוה ביותר ■ מה רצוי לדעת ועל מה להקפיד בהיבט האישי?
התשלום בעבור הנסיעה משנה את פני הדברים כאשר נגרמים נזקי גוף או רכוש ■ כמו במקרים רבים, יש לשים לב במיוחד לחריגים בפוליסה ■ מדריכים בתחום
הגשת תביעה עלולה להקפיץ את מחיר הפוליסה ואף להפוך אתכם למסורבי ביטוח ■ בכיר בענף: "מתחת ל-10,000 שקל לפי הערכת שמאי, אין מה להגיש תביעה" ■ מדריכים בתחום
הכביש היה חלק, הצצתם להודעה בטלפון הנייד או איחרתם לעבודה - ואופס, רק "נישקתם" את המכונית שלפניכם ■ ביהמ"ש עלול להחליט אחרת ■ מדריכים בתחום
אם בעל הרישיון אינו יודע על ההחלטה לפסול את רישיונו, הוא אינו פסול מלנהוג, והכיסוי הביטוחי לא נשלל ממנו ■ מדריכים בתחום
בעקבות תאונת דרכים ניזוק רכבו של א' ■ הרכב תוקן במוסך, ומלוא הוצאות התיקון כוסו ע"י חברת הביטוח ■ א' תבע מחברת הביטוח גם את נזקיו בגין ירידת ערך הרכב, אך חברת הביטוח סירבה לפצותו ■ האם צדקה?