התנהגות צרכנים

כתבות אחרונות

 
קניון שבעת הכוכבים בהרצליה / צילום: כדיה לוי

נתוני הרכישות באשראי מגלים: ישראלים רבים נשארו בארץ, ויש מי שמרוויח מכך

כמעט כל שינוי במצב הביטחוני הוביל בשנה החולפת לתנודות קיצוניות בהתנהגות הצרכנית ובהיקף ההוצאות השבועיות בישראל • כך, איום המתקפה האיראנית הוביל לזינוק בביצועי רשתות המזון ורשתות החשמל, והלחימה בלבנון צמצמה את ימי והיקף הקניות לראש השנה

שירה ספיר 08.10.2024
קניון שבעת הכוכבים, שנפתח השנה באילת / צילום: רוני בלחסן

המסחר באונליין במגמת עלייה? בישראל ייבנו בשנים הקרובות כ-90 מרכזי מסחר

השינויים בהעדפות הצרכניות יובילו לבניית 850 אלף מ"ר של שטחי מסחר חדשים, שיציעו חוויה רגשית המניעה קודם כל לבילוי - ואחר-כך גם לקנייה • במקביל, עשרות מרכזים מסחריים ישנים ייסגרו, והקניונים יאבדו את הדומיננטיות לטובת המרכזים הפתוחים והשכונתיים

תמיר בן שחר 17.09.2024
חנות גברים של זארה / צילום: סיון פרג'

שוק האופנה נמצא במגמת ירידה, אבל דווקא הגברים מגלים אותו מחדש

תחום אופנת הגברים מגלגל 5-6 מיליארד שקל בשנה ומהווה כרבע מהשוק הכללי • אומנם הסגנון הבולט השתנה מאלגנטי ומחויט לספורט וקז'ואל, אבל ההוצאה החודשית גדלה בעשור האחרון, והצפי הוא שייפתחו עוד חנויות, וגם השטח בחנויות המעורבות יגדל

תמיר בן שחר 03.09.2024
מעריצות של טיילור סוויפט בכניסה לאיצטדיון וומבלי, בשבוע שעבר / צילום: ap, Alastair Grant

איך מעריצות טיילור סוויפט שברו את הכלכלה

ל"סוויפטיות" יש את אותן הטיות פסיכולוגיות כמו לכולנו, מה שגורם להן לא לרצות למכור אפילו במחירים גבוהים עד כאב

The Wall Street Journal 22.08.2024
מימין למעלה בכיוון השעון: מארז הבמבה, קראנץ' במבה אדומה וביצי קינדר עם בובות הארי פוטר / צילומים: יחצ אסם, גלידות נסטלה, שאטרסטוק

לא רק התינוק של במבה: כך מתעצם המרדף סביב טרנדים בזמן המלחמה

סביב מארז הבמבה שיצא במהדורה מוגבלת נוצר "שוק אפור" עוד לפני שיצא רשמית למדפים - ולצדו נרשמו הקיץ ביקושים לקראנץ' החדש ולקינדר עם בובות הארי פוטר • כל אלה עונים על הצורך בנוסטלגיה ובתחושת שייכות, שמתחזק בעידן של חוסר ביטחון וחוסר ודאות

שירה ספיר 06.08.2024
רעות כהן ואורי פרל בשיחה עם עדי יופה בכנס MAD HEAD / צילום: כדיה לוי

"במקום לייצר קריאייטיב אחד ביום, עם AI אפשר לייצר 200 ביום"

בפאנל שהתקיים במסגרת כנס MAD HEAD של גלובס, בהנחיית העתידנית עדי יופה, שוחחו רעות כהן, מנהלת השיווק של טיקטוק, ואורי פרל, Head of Marketing של פאפאיה, על השינויים שחלו בהתנהגות הצרכנים בעידן הבינה המלאכותית • כהן: "מחפשים לתת ערך שהוא לא רק בידורי, אלא בתחושת ההתפתחות ופתרון הבעיות" • פרל: "בעולם שלנו, אם לא מייצרים אמינות, מייצרים בעיה גם לך וגם לצרכן"

עידן ארץ 14.07.2024
איור: גיל ג'יבלי

לא נערכים מראש: כך גורמת לנו המלחמה להזמין כמעט הכול ברגע האחרון

חוסר הוודאות בכל הנוגע למלחמה מקשה על רבים להתחייב ולתכנן קדימה את החופשה הבאה או האירוע הגדול • בפלטפורמות הכרטיסים, חברות התיירות והמסעדות מדברים על עלייה של עשרות אחוזים בהזמנות מאוחרות - ועל הכלים שפותחו כדי להפחית את התופעה

שירה ספיר 04.07.2024
מבט אווירי על קרית שמונה. זקוקים ל''אינטל הבאה'' / צילום: Shutterstock

עוטפים את ישראל מחדש: הפוטנציאל הכלכלי והחברתי ביום שאחרי המלחמה

​בחמש השנים טרום מלחמת חרבות ברזל, התפתחו מאוד אזורי המרחבים העוטפים בדרום ובצפון, כולל ביקושים גבוהים בתחום המגורים • תכנון מוצלח יאפשר לנצל את המאפיינים הייחודיים שלהם, ולחולל את הצמיחה החברתית, הכלכלית והשיווקית שהם ראויים לה

תמיר בן שחר 10.01.2024
מס הסוכר חוזר / צילום: Shutterstock, defotoberg
מסים | ניתוח

מס הסוכר שוב חוזר, אבל קשה לדעת כמה הוא אפקטיבי

מס הסוכר על משקאות ממותקים הוטל בשנת 2022, בוטל במרץ האחרון, וכעת עשוי לחזור בניסיון למלא את הקופה הציבורית • אבל התזזיתיות במדיניות המס וההטיות בצריכה בימי הקורונה מקשים להעריך את ההשלכות בפועל

עידן ארץ 17.12.2023
בחזית ה-AI. על בינה מלאכותית ורגולציה / צילום: Shutterstock

מקופסאות שימורים ועד מסאז': מה אנחנו קונים בזמן מלחמה, ולמה היא גורמת לנו לצרוך יותר

בעת איום קיומי צרכנים פונים לרכישות המעניקות תחושות שליטה, שגרה, נורמליות ושייכות • הבנת הצרכים הללו יכולה לסייע לנו להתמודד עם האתגרים, אך גם לא להיסחף בהוצאות • הפקולטה - מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

פרופ׳ דנית עין-גר 18.11.2023
סניף קרפור סיטי בדיזנגוף, תל אביב / צילום: בר לביא

4 חודשים לכניסת קרפור: האם היא השפיעה על התנהגות הצרכנים?

כמעט מחצית מהצרכנים מפצלים רכישות בין חנויות ורשתות כדי להוזיל את סל הקנייה, וכ־40% נכנסים גם לקרפור - כך עולה מסקר שנערך באוניברסיטת רייכמן באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4all • כ־45% מהמשיבים מדווחים כי הם קונים יותר מוצרי מותג פרטי

שירה ספיר 21.09.2023
הפקולטה לניהול. בינה מלאכותית או בני אדם / צילום: Shutterstock

בינה מלאכותית או בני אדם: מחקר גילה מה יעדיפו האנשים שחווים אובדן שליטה

לצרכנים יש נטייה שלילית כלפי כלים מבוססי AI, בייוחוד כשיש אלטרנטיבה אנושית • החוקרים מראים כי משתמשים במצוקה שחווים פגיעה בתחושת העצמי דווקא תופסים אותם כאטרקטיביים ומסוגלים לסייע לשיקום הביטחון • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

איתי לינזן, פרופ' יעל שטינהרט ופרופ' זיו כרמון 29.08.2023
הפקולטה לניהול. למה אנשים מעדיפים את ברירת המחדל / צילום: Shutterstock

למה אנשים מעדיפים את ברירת המחדל גם כשהיא פחות טובה להם, ואיך אפשר לגרום להם לבחור אחרת

צרכנים נוטים לדבוק בברירת המחדל גם בתחומים משמעותיים כמו פנסיה וביטוח בריאות • אלא שהיא לא תמיד מתאימה לכולם, ואנשים מוותרים על אפשרויות אחרות טובות יותר בעבורם • החוקרים גילו כי תחושה סובייקטיבית של ידע פיננסי מעניקה לאנשים ביטחון לפעול לפי העדפותיהם

פרופ' ליאת הדר 22.08.2023
הרווארד בגלובס. על ''אפקט הזיכוי'' / צילום: Shutterstock

הכירו את "אפקט הזיכוי" שיכול לעזור לצמצם אובדן הכנסות, וגם להועיל ללקוחות

החזרת מוצרים גורמת להפסד הכנסות ניכר • האסטרטגיות המקובלות להפחתת התופעה כרוכות בעלויות למוכרים או לקונים • אבל חוקרים גילו שצרכנים מתייחסים לזיכוי אחרת מאשר לכסף מהכיס, מה שמציע הזדמנות לפתרון ששני הצדדים מרוויחים ממנו

Harvard Business Review 12.08.2023
מסקנות המדד

אוהבים מותגים, ועדיף שיהיו בינלאומיים

תרגמנו את ההעדפות הצרכניות של 3,500 נשאלי הסקר שלנו ל־7 תובנות מסכמות, ובהן: הישראלים אוהבים מותגים בינלאומיים אבל לא ממהרים לאמץ מותגים חדשים. מעריכים נוסטלגיה, ביקורתיים כלפי הבנקים, וגם: מתי מותג העל מדורג נמוך ממותגי המשנה שלו?

בר לביא 19.07.2023
מבצע חיסול המלאי של קסטרו בינואר האחרון / צילום: איל יצהר
קמעונאות | ניתוח

הנפגעים הגדולים מהמצב הכלכלי: ענף האופנה ומוצרי הספורט

ההתרחשויות בכלכלה העולמית והמקומית משפיעות על הצריכה בישראל במגמה מעורבת • בבחינה ענפית שערכו צ'מנסקי בן שחר ומערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי  שבא עבור גלובס לחודשים מרץ עד מאי 2023, עולה כי השחקנים בשוק יידרשו לייצר אסטרטגיות שיווקיות חדשות

תמיר בן שחר 13.06.2023

   1234567   

   נמצאו 103 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 7