התנהגות צרכנים

כתבות אחרונות

 
מבט אווירי על קרית שמונה. זקוקים ל''אינטל הבאה'' / צילום: Shutterstock

עוטפים את ישראל מחדש: הפוטנציאל הכלכלי והחברתי ביום שאחרי המלחמה

​בחמש השנים טרום מלחמת חרבות ברזל, התפתחו מאוד אזורי המרחבים העוטפים בדרום ובצפון, כולל ביקושים גבוהים בתחום המגורים • תכנון מוצלח יאפשר לנצל את המאפיינים הייחודיים שלהם, ולחולל את הצמיחה החברתית, הכלכלית והשיווקית שהם ראויים לה

תמיר בן שחר 10.01.2024
מס הסוכר חוזר / צילום: Shutterstock, defotoberg
מסים | ניתוח

מס הסוכר שוב חוזר, אבל קשה לדעת כמה הוא אפקטיבי

מס הסוכר על משקאות ממותקים הוטל בשנת 2022, בוטל במרץ האחרון, וכעת עשוי לחזור בניסיון למלא את הקופה הציבורית • אבל התזזיתיות במדיניות המס וההטיות בצריכה בימי הקורונה מקשים להעריך את ההשלכות בפועל

עידן ארץ 17.12.2023
בחזית ה-AI. על בינה מלאכותית ורגולציה / צילום: Shutterstock

מקופסאות שימורים ועד מסאז': מה אנחנו קונים בזמן מלחמה, ולמה היא גורמת לנו לצרוך יותר

בעת איום קיומי צרכנים פונים לרכישות המעניקות תחושות שליטה, שגרה, נורמליות ושייכות • הבנת הצרכים הללו יכולה לסייע לנו להתמודד עם האתגרים, אך גם לא להיסחף בהוצאות • הפקולטה - מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

פרופ׳ דנית עין-גר 18.11.2023
סניף קרפור סיטי בדיזנגוף, תל אביב / צילום: בר לביא

4 חודשים לכניסת קרפור: האם היא השפיעה על התנהגות הצרכנים?

כמעט מחצית מהצרכנים מפצלים רכישות בין חנויות ורשתות כדי להוזיל את סל הקנייה, וכ־40% נכנסים גם לקרפור - כך עולה מסקר שנערך באוניברסיטת רייכמן באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4all • כ־45% מהמשיבים מדווחים כי הם קונים יותר מוצרי מותג פרטי

שירה ספיר 21.09.2023
הפקולטה לניהול. בינה מלאכותית או בני אדם / צילום: Shutterstock

בינה מלאכותית או בני אדם: מחקר גילה מה יעדיפו האנשים שחווים אובדן שליטה

לצרכנים יש נטייה שלילית כלפי כלים מבוססי AI, בייוחוד כשיש אלטרנטיבה אנושית • החוקרים מראים כי משתמשים במצוקה שחווים פגיעה בתחושת העצמי דווקא תופסים אותם כאטרקטיביים ומסוגלים לסייע לשיקום הביטחון • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

איתי לינזן, פרופ' יעל שטינהרט ופרופ' זיו כרמון 29.08.2023
הפקולטה לניהול. למה אנשים מעדיפים את ברירת המחדל / צילום: Shutterstock

למה אנשים מעדיפים את ברירת המחדל גם כשהיא פחות טובה להם, ואיך אפשר לגרום להם לבחור אחרת

צרכנים נוטים לדבוק בברירת המחדל גם בתחומים משמעותיים כמו פנסיה וביטוח בריאות • אלא שהיא לא תמיד מתאימה לכולם, ואנשים מוותרים על אפשרויות אחרות טובות יותר בעבורם • החוקרים גילו כי תחושה סובייקטיבית של ידע פיננסי מעניקה לאנשים ביטחון לפעול לפי העדפותיהם

פרופ' ליאת הדר 22.08.2023
הרווארד בגלובס. על ''אפקט הזיכוי'' / צילום: Shutterstock

הכירו את "אפקט הזיכוי" שיכול לעזור לצמצם אובדן הכנסות, וגם להועיל ללקוחות

החזרת מוצרים גורמת להפסד הכנסות ניכר • האסטרטגיות המקובלות להפחתת התופעה כרוכות בעלויות למוכרים או לקונים • אבל חוקרים גילו שצרכנים מתייחסים לזיכוי אחרת מאשר לכסף מהכיס, מה שמציע הזדמנות לפתרון ששני הצדדים מרוויחים ממנו

Harvard Business Review 12.08.2023
מסקנות המדד

אוהבים מותגים, ועדיף שיהיו בינלאומיים

תרגמנו את ההעדפות הצרכניות של 3,500 נשאלי הסקר שלנו ל־7 תובנות מסכמות, ובהן: הישראלים אוהבים מותגים בינלאומיים אבל לא ממהרים לאמץ מותגים חדשים. מעריכים נוסטלגיה, ביקורתיים כלפי הבנקים, וגם: מתי מותג העל מדורג נמוך ממותגי המשנה שלו?

בר לביא 19.07.2023
מבצע חיסול המלאי של קסטרו בינואר האחרון / צילום: איל יצהר
קמעונאות | ניתוח

הנפגעים הגדולים מהמצב הכלכלי: ענף האופנה ומוצרי הספורט

ההתרחשויות בכלכלה העולמית והמקומית משפיעות על הצריכה בישראל במגמה מעורבת • בבחינה ענפית שערכו צ'מנסקי בן שחר ומערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי  שבא עבור גלובס לחודשים מרץ עד מאי 2023, עולה כי השחקנים בשוק יידרשו לייצר אסטרטגיות שיווקיות חדשות

תמיר בן שחר 13.06.2023
קניון שבעת הכוכבים. הרגלי הצריכה השתנו בעקבות עליית יוקר המחיה / צילום: יח''צ
יוקר המחיה | ניתוח

יוקר המחיה משנה את הרגלי הצריכה של הישראלים

אחרי יותר משנה של אינפלציה גואה ו־10 העלאות ריבית, נתונים שהתפרסמו לאחרונה מלמדים כי הצרכנים מתחילים לוותר על שירותי מותרות כמו פנאי ונופש • וגם: הממשלה הקימה עוד ועדה - במה היא שונה מקודמתה?

עידן ארץ 04.06.2023
הרווארד בגלובס. על אנשים והמאפיינים הסטריאוטיפיים של חיות המחמד שלהם / צילום: Unsplash, Tamara Bellis

מתברר שבעלי חתולים משקיעים אחרת מבעלי כלבים: אלה ההבדלים

אנשים משקפים באופן לא מודע את המאפיינים הסטריאוטיפיים של חיות המחמד שלהם • לפי סדרת ניסויים, בעלי כלבים מתלהבים ומוכנים לסיכונים ואילו בעלי חתולים מסתייגים ומעדיפים לצמצם הפסדים • התוצאות יכולות לסייע להתאים מסרים שיווקיים ואחרים

Harvard Business Review 15.04.2023
חנות מקס סטוק / צילום: בר - אל
קמעונאות | ניתוח

המהפכה הקמעונאית: כך גדל חלקן של החנויות הזולות

ההשפעות המאקרו-כלכליות ואי-הוודאות הפוליטית והחברתית גורמים לשוק אופנת המיינסטרים להתכווץ, יותר מסעדות שף נסגרות, ומשקי בית רבים מחפשים להוזיל את הקניות • במקביל, נתח הפרימיום נותר קטן אך יציב • כעת מרכזי המסחר והרשתות צריכים להיערך למציאות החדשה

תמיר בן שחר 28.03.2023
הרווארד בגלובס. כך משפיעים שינויים במחיר על החלטות הצרכנים / צילום: Unsplash, Artem Beliaikin

מתי קונים יותר, כשהמחיר בעלייה או כשהמחיר בירידה?

יותר ויותר פלטפורמות סחר אלקטרוני מציעות גישה להיסטוריית מחירים מפורטת של מוצרים • חוקרים בדקו כיצד השקיפות משפיעה על ההחלטה אם לרכוש את המוצר או להמתין לירידה נוספת • מתברר כי ההחלטה לא תלויה רק בשינוי במחיר

Harvard Business Review 18.03.2023
הרווארד בגלובס. על ביקורת שלילית והגברת מכירות / צילום: Unsplash, Miguel Urieta

כך ביקורות שליליות יכולות להגביר מכירות אפילו יותר מביקורות חיוביות

מחקרים מראים כי כאשר אנשים מזדהים עם מותג, הם מגנים עליו מפני התקפה • צרכנים שנתקלים בביקורות שליליות על מותגים שנתפסים כרלוונטיים לזהות שלהם, מביעים נכונות גבוהה יותר לרכישה כצעד של הבעת תמיכה

Harvard Business Review 26.01.2023
הרווארד בגלובס. כיצד לגוון את סל המוצרים של העסק שלך / צילום: Unsplash, Nathan Dumlao

נוהגים לקנות סוגים שונים מאותו מוצר? ייתכן שבפנים אתם מרגישים חלשים

מחקר חדש מגלה כי כשאנחנו מרגישים חסרי אונים, אנו נוטים לרכוש סוגים או טעמים שונים מאותו המוצר, וכך להחזיר לעצמנו את תחושת השליטה • מה קמעונאים יכולים ללמוד מכך, ומה יכולים לעשות בעלי עסקים שאין להם אפשרות להרחיב את ההיצע

Harvard Business Review 03.12.2022
העלייה ביוקר המחיה תחייב את המסעדנים לשנות כיוון / צילום: Shutterstock
מסעדות | ניתוח

עד מתי נשלם 750 שקל לארוחה זוגית במסעדה?

בשנים האחרונות הישראלים מעבירים נתח הולך וגדל מההוצאה שלהם בסופרמרקטים לטובת בילוי במסעדות, ומייצרים שוק של 31 מיליארד שקל בשנה • אלא שעליות הריבית והאינפלציה מובילות לשינויים התנהגותיים בקרב הלקוחות ולפגיעה במעגל החיים של האכילה בחוץ

תמיר בן שחר 25.10.2022

   123456   

   נמצאו 96 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 6