ביהמ"ש אישר את בקשת קשת ונתן צו מניעה זמני האוסר על הוט לעשות שימוש בתכני הטלוויזיה של קשת באמצעות צפייה נדחית בפלטפורמות האינטרנט של הוט, נקסט TV
ערוץ 14 יצא היום בהודעה חריגה: בעוד יומיים שידורי הערוץ לא יהיו זמינים יותר למנויי פרטנר, לאחר שהערוץ הגיש דרישת תשלום על שידורים בפלטפורמה • מפרטנר נמסר: "ערוץ 14 העלה דרישות שלא עומדות בקנה אחד עם הוראות החוק"
שר התקשורת שלמה קרעי יצא נגד ועדת המדרוג ונגד מידת האמינות של הרייטינג. מה הוא פספס? • המשרוקית של גלובס
בעידן רחוק ואחר, כלומר רק לפני כמה שנים ספורות, הצלחה של ערוץ טלוויזיה מסחרי שלא משדר תוכניות ריאליטי אלא עוסק בענייני היום - ועוד מזווית ימנית שמאתגרת את הקו השולט במיינסטרים התקשורתי - הייתה יכולה להיות עניין משמח
קשת ורשת פנו לשר התקשורת יועז הנדל בבקשה לזמן פגישה דחופה בנושא כוונת נטפליקס לשלב בקרוב פרסום על גבי התכנים שלה • לטענתם, "כניסתם לפעילות של גורמים בינלאומיים דורשת התאמה של כללי הרגולציה החלים על השחקנים המקומיים"
הכללים החדשים של התוכן השיווקי בשידורי הטלוויזיה, שנכנסו החודש לתוקף, עשויים להיתפס לא רלוונטיים לשוק העכשווי בישראל • עד כמה המהלך ישפיע על ההתנהלות הכלכלית של הענף, מה אפשר ללמוד מהניסיון במדינות אירופה, האם הצופים יחושו בהבדל, ומי יהיו המרוויחים הגדולים
משבר הקורונה הוביל את הרשות להגמיש את התקנות הנוגעות לשידור חסויות, מה שהביא לזינוק בהכנסות ערוצי הטלוויזיה • כעת שוקלים במועצת הרשות החדשה להפוך את המהלך הזמני לקבוע
רשתות הטלוויזיה המסחריות בישראל צריכות להחליף פרדיגמה • זה לא פשוט וזה גם מסוכן כלכלית, אבל אם הן לא תעשנה זאת - שתיהן תטבענה בקול ענות חלושה
אחרי שנים של הפסדים, קשת סיימה את 2020 עם רווח שמגיע ל-100 מיליון שקל לפני מס, וגם אצל המתחרה רשת התחילו לראות רווחים - כך עולה מנתונים שהגיעו לגלובס • ההבדלים בגישות הניהול הובילו לכך שהראשונה הפכה לתמנון תוכן מרובה הכנסות - בעוד השנייה נותרה עם ערוץ טלוויזיה בלבד, לפחות בינתיים
הנדל טען כי הרגולטור התיר לשדר את האולימפיאדה בכל ערוץ. האם זה נכון? לא, אבל זה מורכב • המשרוקית של גלובס
כפי שנחשף בגלובס, הוועדה ממליצה להפסיק את חיוב הוט ו-yes לשדר את הערוצים המסחריים ולאפשר להם לשדר פרסומות, אך מחזירה למשרד התקשורת את ההכרעה כיצד לעשות זאת; כך גם לגבי האפשרות לשדר חדשות • בנוסף, הוועדה ממליצה על הקמת רשות רגולטורית אחת שתפקח על כל הגופים המשדרים ותכלול גם נציגי ממשלה • חובת ההפקה המקומית של הוט ו-yes תרד מ-8% ל-6.5%
הוועדה צפויה להמליץ כי בתוך הגוף המנהל של ברית המועצות (הגוף שיחליף את הרשות השנייה ומועצות הכבלים והלוויין) יישבו נציגי משרדי ממשלה • המשמעות היא שלנציגי המשרדים תהיה יכולת להשפיע, ואפילו בעקיפין, על דברים הנוגעים להתנהלותם של הערוצים המסחריים קשת 12 ורשת 13 ועל חברות החדשות שלהם
כספי הביד בסך 35 מיליון שקל שוחררו לאחר שמשרד התקשורת ביטל את הסעיף שהכניס יועז הנדל, לפיו קבלת הכספים תותנה בהפקות עם זיקה של ישראליות ויהדות • השלב הבא אמור להיות אישור של שר האוצר ישראל כ"ץ להעברת הכסף, ובתעשייה חוששים להיקלע שוב למשחקי כיפופי ידיים פוליטיים
ל"גלובס" נודע כי שר התקשורת הנדל חתם על צו המורה להעביר לקשת, רשת, הוט ו-yes בחזרה את 35 מיליון השקל שהן שילמו תמורת אפיקי השידור שלהן, וכעת הצו ממתין לחתימתו של שר האוצר ישראל כ"ץ • עוד נודע כי בשבוע הבא צפויה מועצת הרשות השנייה לדון בכללים לחלוקת הכסף
הוועדה, בראשות חבר הכנסת לשעבר, צפויה לרכז את עבודת המטה שנעשתה עד היום בתחום, לעדכן אותה ולהמליץ על השינויים הנדרשים בתחום הרגולציה • שר התקשורת יועז הנדל: "שוק התקשורת נמצא במשבר מתמשך, ולרגולציה יש חלק גדול בכך"
מנהלי הערוצים המסחריים, אבי ניר ואבי בן טל, מסרבים להרים ידיים אל מול סירובו של שר התקשורת דוד אמסלם לתת הקלות לערוצים בעקבות משבר הקורונה באמצעות שחרור כספי הביד בהיקף 35 מיליון שקל
על רקע משבר הקורונה, מנכ"לי קשת ורשת ביקשו משר התקשורת לנקוט מספר צעדים שיסייעו לערוצים לשרוד את התקופה הקשה אליה נקלעו • ואולם, שר התקשורת דחה את בקשתם וציין כי דווקא בתקופה סבוכה ומורכבת אסור להחליט על חלוקת כספים אלה
בפגישה מתוחה שהתקיימה בצל משבר הקורונה, אמר מנכ"ל קשת אבי ניר לשר התקשורת דוד אמסלם: "אנחנו מהווים טלוויזיה ציבורית לכל עניין; אם אני עסק כלכלי, אני צריך לסגור מחר" • השר סירב להתחייב על צעדים מיידיים
אבי בן טל ייכנס בחודש הבא לתפקיד מנכ"ל רשת 13 כשלפניו מספר משימות דחופות על סדר היום, ובראשן הגדלת הרווחיות ומציאת אפיקי הכנסה חדשים • גם שאלת הדיגיטל דורשת הכרעה מהירה • לשם כך נדרשת גם חשיבה חדשה בכל הנוגע לתוכן שמייצר הערוץ, הנמצא במשבר זהות
עיקר ההתייקרות השנה צפוי להתרחש בקשת, שהודיעה על העלאה של 10% בפרסום ברצועת החדשות • בענף מעריכים כי המהלכים יביאו לעליית מחיר ממוצעת של כ-5%