כניסת הרשתות יוחננוף, ויקטורי ורמי לוי לסניפי YOU שנמכרו ע"י מגה תעיר את התחרות באותן ערים, וכבר עכשיו מסתמנים מוקדי התחרות הקשים ■ קמעונאי: "זה משחק סכום אפס. תפסיד במקום אחד, תצטרך להרוויח במקום אחר"
ויקטורי ויוחננוף חתמו על הסכמים לרכישת סניפים ממגה, אבל מאחורי הקלעים הגיעה רשת רמי לוי לסיכומים עם בעלי הנדל"ן - והסניפים בביג ב"ש, רעננה, אור-יהודה וסגולה יעברו אליה ■ התמורה למגה עשויה להתכווץ
מכירת 17 מסניפי מגה לרשתות יוחננוף ו-ויקטורי מקפיצה את שתי הרוכשות למעמד חדש בשוק, ומאידך לא מבטיחה את הישרדותה של מגה ■ רמי לוי מבססת את מקומה כרשת השיווק השנייה בגודלה בישראל
העסקאות כוללות גם סניף אחד של "מגה בעיר" ■ במו"מ הלילי, איתן יוחננוף ואייל רביד חששו שרמי לוי יעלה את מחיר העסקה והחליטו למדר אותו; לוי עזב בשעה 23:00, ותוך שעתיים נחתם ההסכם
הסניף משתרע על שטח כולל של כ-5,300 מ"ר, ובפתיחתו הושקעו 6 מיליון שקל
בבית-שאן, לשם השוואה, נמכר קילו עגבניות ב-49 אג' ■ איתן יוחננוף, ששלח את אשתו לקניות בסניף האולטרה-יקר ואף הביא חשבונית: "אני מוכר אפרסק ב-6.9 שקלים, 40% מהמחזור של שופרסל ומגה הוא במחירי שחיטה בסניפים שכונתיים"
מוכרת 3 סניפים - ברמלה, בחיפה ובנתניה - לרשת יוחננוף תמורת 10 מיליון שקל ■ לאחרונה מכרה מגה 6 סניפים לרשת מחסני השוק תמורת 16 מיליון שקל
איתן יוחננוף, מבעלי רשת הסופרמרקטים יוחננוף, מזהיר כי המצב הנוכחי - שבו יש תחרות היסטרית ורשתות השיווק מחפות על היצרנים והיבואנים - לא יכול להימשך ■ תוקף גם את רמי לוי: "הוא מתעסק בסחורה סוג 1 - ואנחנו עם סחורה סוג 10"
איתן יוחננוףדוחות כספייםאירועים ומינוייםיינות ביתןפרשמרקטקמעונאותרמי לוירשת ויקטורירשתות שיווקשופרסל