אהרון וונג מסינגפור מצליח לטוס שמונה פעמים בשנה רק באמצעות נקודות שהוא צובר בכרטיסי אשראי ובמועדוני לקוחות, והוא הקים אתר שמנגיש את הניסיון שלו לציבור • למרות שהתחרות בישראל קטנה יותר מבעולם, גם כאן יש אנשים שבקיאים בהטבות, כולל אחד שהצליח לטוס בביזנס בעלות של פאונד אחד בלבד
קטאר איירווייז היא "חברת התעופה של השנה" של 2024, עפ"י אתר AirlineRatings.com • לחמשת המקומות הראשונים בדירוג הגיעו רק חברות שלא פועלות כיום בישראל • אילו חברות תעופה נכנסו לדירוג, כמה מהן הפסיקו את פעילותן בישראל מאז המלחמה, ומי הן חברות הלואו קוסט המובילות בעולם?
חג הפסח מתקרב, הביקוש לטיסות במגמת עלייה, אך ההיצע הנמוך שכמעט ולא השתנה מאז פרוץ המלחמה גורם למחירים לטפס - גם במחלקות העסקים • עוז ברלוביץ, מנכ"ל ארקיע: "כשרוב החברות יחזרו לישראל, נראה שינוי מגמה, והמחירים יהיו נמוכים יותר"
חברות התעופה נלחמות כדי להגדיל את שורת הרווח, וארוחות המחלקה הראשונה נעשות משוכללות יותר, כאשר האוכל מקבל תפקיד משמעותי במיוחד • מה בתפריט? בין השאר קוויאר ללא תחתית, מנות מתוחכמות במיוחד ואפילו קוקטיילים ויינות בני 15 שנה ומעלה
המטיילים הלהוטים לפצות על זמן הקורונה האבוד חוזרים ביתר שאת אל חברות התעופה • אלה מצידן מנצלות את המגמה לטובתן ומפתות את נוסעי המחלקה הראשונה לבחור בשירותיהן באמצעות שדרוגים שונים – מקוויאר פרסי עם שמפניה דום פריניום, דרך תאי נוסעים פרטיים ועד להשקת מושבי פרימיום לטיסות ארוכות
באוגוסט ינחת בישראל לראשונה מטוס של חברת התעופה הצרפתית לה קומפני ויתחיל להתחרות בקו הצפוף לניו יורק • בראיון לגלובס אומר המנכ"ל כריסטיאן ורנה: "אנחנו יודעים שלא נראה את הנוסעים העסקיים בחזרה עד 2022. מיזוג עם חברה גדולה? לא בשנה וחצי הקרובות"
מדובר בחברת תעופה צרפתית שכל המושבים במטוסיה הם ברמת מחלקת עסקים • החברה תפעיל שלוש טיסות שבועיות מנתב"ג לפריז ולניו יורק • מה כוללים המטוסים, וכמה יעלה התענוג?
שוק תאגידי קטן יותר ומודע יותר למחירים צפוי להיות שדה קרב חדש בין חברות תעופה זולות חדשות לחברות הגדולות והוותיקות
לאחר האכזבה שנרשמה בחברה כאשר אל על נבחרה להטיס את המשלחת הישראלית לאמירויות - בשל תנאי הסף של דרישה למחלקת עסקים במטוס - ישראייר רכשה מושבי עסקים • החברה החליפה 18 מושבים "רגילים" ב-8 מושבי עסקים שרכשה, ובשלב זה התקינה אותם במטוס אחד בלבד
התחרות בעולם התיירות היא כבר מזמן לא רק בין חברות התעופה לבין עצמן אלא גם בין הבריתות - מספר חברות המשתפות פעולה בנושאים מרכזיים • רוב גורני, מנכ"ל ברית הענק OneWorld, התיישב לשיחה עם "גלובס" • על הפרק: סגירת מחלקות העסקים, הפנייה לקהל צעיר וחברת הלואו קוסט הבאה שעלולה להתמוטט
כשסירבו הנוסעים לזוז מהמושבים בהם התנחלו, ואחרי שהאירוע הפך להיות אלים - נאלץ צוות המטוס להזמין לנוסעים משטרה שהורידה אותם מהמטוס • במקרים כאלה לא רק שמדובר בהתחכמות מיותרת, אלא שגם שאר הנוסעים נאלצים לשלם את המחיר – כאשר נוסע מורד מטיסה, יש לאתר את הכבודה שלו ולהוריד אותה יחד איתו
הבשורה, שתהיה תקפה רק מחודש דצמבר 2019, מעניינת בעיקר למי שנוסע במחלקת עסקים, היות שבדגם הזה תופעל מחלקת העסקים החדשה של בריטיש איירוויז שכוללת סוויטה לכל נוסע
כפי שנחשף ב"גלובס" , חברת התעופה מתחדשת בשף חדש, שחף שבתאי, ומציגה תפריטים חדשים במחלקת העסקים; בשלב הבא תשנה אל על גם את התפריט במחלקת התיירים • באל על סירבו לחשוף בפני "גלובס" את התקציב המוקדש למהלך
בהמשך למהלך עליו הודיעה אל-על זה מכבר למחיקת המותג UP, החל ב-28/10/18 הנוסעים לברלין ולקייב יוכלו לטוס במחלקת עסקים ליעדים אלה
אתר Skyscanner דירג את טרקליני המחלקה הראשונה הטובים בעולם בשקלול פרמטרים שונים הכוללים את החלל, מושבי ההמתנה, המזון המוגש ועוד
התובעים טענו בין היתר כי למרות שרכשו כרטיסים במחלקים עסקים, בטיסות הפנים החלופיות הושבו במחלקת תיירים לאור בעיית מקום ■ לטענתם, טיסות הפנים שאיחרו דינן כטיסות שבוטלו
אייר פראנסאל עלאמירייטסחברות תעופהטיסותלואו קוסטמחלקת פרימיוםניו יורקצ'ק איןשחף שבתאי