גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נת"ע

נתיבי תחבורה עירוניים - חברה ממשלתית

עוד כתבות

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

בלעדי אי מלאכותי מול חופי ישראל? האם הפעם זה באמת יקרה

משרד התחבורה בוחן הקמת אי מלאכותי מ־40 מיליון מ"ק העפר שיפונו בחפירות המטרו • מומחים: הדרך למימוש המיזם רצופה קשיים, אך זה לא בלתי אפשרי • ומה קרה לתוכניות עבר?

מיכאל מייקסנר, מנכ''ל רכבת ישראל לשעבר / צילום: שלומי יוסף

בלעדי בורסת השמות נסגרה: המועמדים הסופיים לתפקיד מנכ"ל נת"ע

בין עשרות השמות שהגישו מועמדות ניתן למצוא את מיכאל מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל לשעבר, ואת איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון לשעבר

הקו הסגול במסגרת עבודות הרכבת הקלה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ציר מרכזי בתל אביב עומד להיסגר. אלה ההשלכות

החל מחודש מאי ייסגר מקטע נוסף ברחוב אלנבי בתל אביב, שמרביתו כבר נסגר לתנועה • הרחוב מהווה ציר מרכזי של תחבורה ציבורית, וכעת היא תוסט לנת"צים חדשים שיוקמו ברחובות מקבילים

עינת גנון / צילום: בר שניר

בלעדי פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד • כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

גליק, קוינט, בן זקן, ליקוורניק / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, יוסי זמיר, כדיה לוי

בלעדי רשות החברות מקדמת: חברה חדשה לניהול פרויקט התשתיות הענק

לגלובס נודע כי לפי ההצעה, החברה תוביל את פרויקט התשתית הגדול בתולדות המדינה, במקום נת"ע שהקימה את הקו האדום של הרכבת הקלה • לפי המתווה, רשות המטרו תהפוך ללא רלוונטית ועשויה אף להתבטל • בכך מממש ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, את האיום שהשמיע בשבוע שעבר בכנס התשתיות של גלובס

מאחורי הקלעים של סערת המטרו / צילומים: שלומי יוסף, כדיה לוי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

התכתשויות, האשמות ופרויקט ענק שתקוע באמצע: מאחורי הקלעים של סערת המטרו

חילופי האשמות בכנס התשתיות של גלובס, במסגרתם מ"מ מנהל רשות החברות האשים את נת"ע והאוצר בדילים ובעיכוב פרויקטים, חשפו עימות סביב ניהול המטרו • בינתיים, הסדקים במבנה הארגוני של הפרויקט הגדול בתולדות ישראל רק מעמיקים - ונראה שזהו רק קצה הקרחון

ינקי קוינט, מנכ''ל רמ''י ומנכ''ל רשות החברות, בכנס התשתיות של גלובס / צילום: שלומי יוסף

סערה בעקבות הביקורת בכנס גלובס: בנת"ע תוקפים את הממונה עליהם - "דיבה"

לאחר שמנהל רמ"י, ינקי קוינט, כינה בכנס את רשות המטרו "פיקציה בירוקרטית שאין לה תכלית, למעט סידור עבודה לחברים", בנת"ע משיבים אש: "נדהמנו מחוסר המתאם בין ההתבטאויות החמורות למציאות העובדתית. קוינט חוזר על רעיון הוצאת המטרו מנת"ע, ללא דיון מקצועי בנושא כה קריטי לעתיד המדינה"

מימין: ינקי קוינט, יעל סלומון, משה (שיקו) זאנה, נעה סגל ואושרת דוד / צילום: שלומי יוסף

"סידור עבודה לחברים": כך עוד לא שמעתם את מנהל רשות החברות מדבר על משרד האוצר

דיון סוער התפתח בפאנל שהתקיים בכנס התשתיות של גלובס • ינקי קוינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ומ"מ מנכ"ל רשות החברות, תקף את נת"ע ואת המשרד המנהל את קופת המדינה וטען: "כל שקל שיוצא לחברה ממשלתית מתעכב בגללם" • אושרת דוד מהאוצר ענתה לו: "הקמת חברה חדשה לא תעזור" • נת"ע: "דבריו של קוינט עולים כדי דיבה ופגיעה ישירה במאות עובדים" • וגם: מנכ"ל הרכבת מדבר על התוכניות העתידיות של החברה

יהודה בר און מנכ''ל נת''ע לשעבר / צילום: כדיה לוי

בלעדי קאמבק ענק: הוא עזב את נת״ע לפני חמש שנים. האם הוא בדרך חזרה?

השבוע פורסם המכרז לאיתור מחליף למנכ"ל נת"ע, חיים גליק • זאת רק לאחר שיו"ר הדירקטוריון זומנה לשיחות "יישור" אצל שרת התחבורה • שמו של יהודה בר און, האיש שהוציא את הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן לדרך ונחשב למנכ"ל דומיננטי, עלה כמועמד אפשרי להחליף בתפקיד את גליק

שלטים של חברת נת''ע על הקמת הקו האדום בראשל''צ / צילום: איריס מושקוביץ

בלעדי מירי רגב הכחישה, ראש העירייה נלחם, וראשון לציון קיבלה בינתיים רק שלט ולא תקציב לרכבת

נת"ע ומשרד התחבורה הציבו גדר לעבודות התשתית של הרכבת הקלה בראשון לציון, יומיים לפני הבחירות המקומיות ולמרות שמיליארד השקלים שיועדו לביצוע הוסטו ב־2023 • בפועל, פרויקט הארכת הקו האדום עדיין בתכנון, והביצוע יידון רק במסגרת תקציב המדינה הבא

תחנה של הרכבת הקלה / צילום: יוסי כהן

חלודה במסילות ודלתות תקולות: רשימת הבעיות בקו האדום רק מתארכת

קושי במעבר בין מסילות, דלת תקולה וחדירת גשמים - אלו הן חלק מהתקלות שהתרחשו בקו האדום של הרכבת הקלה מאז שנפתח לפני חצי שנה • לפחות כמה מהתקלות נגרמות בגלל תכנון וביצוע לקויים, וחברת נת"ע תצטרך להפיק לקחים לקראת הפרויקטים הבאים שתוביל

הרכבת הקלה, הקו האדום / צילום: יוסי כהן

חצי שנה להפעלת הקו האדום: הנוסעים לא מגיעים, ואלו הסיבות

נת"ע פרסמה את נתוני הנסיעות בקו האדום בגוש דן חצי שנה לאחר פתיחתו • הערכות חברת נת"ע לפני פתיחת הקו דיברו על 238 אלף נסיעות ביום, לעומת 120 אלף שנסעו בפועל לפני פרוץ המלחמה • לאחר פרוץ המלחמה חלה ירידה לכ-75 אלף נסיעות בלבד

הבניין בארלוזורוב 2 פתח תקווה / צילום: אלה לוי וינריב

בלעדי הבניין בפתח תקווה ייהרס, הדיירים יקבלו פיצוי של עשרות מיליונים

17 בעלי דירות ושני בעלי חנויות בבניין בפתח תקווה צפויים לקבל בסך הכול 40־50 מיליון שקל, בעקבות הפקעת הקרקע להקמת תחנת מטרו במקום • בתמורה, המדינה תקבל זכויות לדירות שייבנו במסגרת פינוי בינוי בסביבה • בינתיים, תוכנית הקו טרם אושרה

קידוח ניסוי של המטרו בחולון / צילום: אלידור חדד

המדינה תפקיע קרקעות מ־11 אלף איש לטובת המטרו. איזה פיצוי הם יקבלו?

11 אלף בעלי נכסים וקרקעות יקבלו בקרוב הודעה על הפקעת הנכס לצורך סלילת המטרו מתחת לגוש דן • איך ייקבע המחיר, איזה תמריצים הכניסה המדינה כדי שהתהליך יעבור מהר ובקלות, ומהן ההערכות לגבי סך הפיצויים שתשלם המדינה • גלובס עושה סדר

כיכר מגן דוד בתל אביב, שבה מתוכננת תחנת מטרו / צילום: Shutterstock

הפקעת הקרקעות לטובת המטרו יוצאת לדרך: באילו ערים זה יקרה?

באיחור משמעותי ללוחות הזמנים, קרקעות יופקעו במרכז הרשת, לטובת הקמת קו m1 וקו m3 • לפי הודעת נת"ע "בשלב הראשון לא יבוצעו הפקעות של בתי מגורים"

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה בכיכר רבין תל אביב / צילום: כדיה לוי

בלעדי עבודות הקו הירוק מסתבכות: נת"ע ננזפת לאחר שעצים לשימור נכרתו

מנהל התכנון התריע בפני נת"ע על חריגות בנייה במסגרת הקמת הקו הירוק בגוש דן לאחר כריתה של 60 עצים ותיקים לשימור • התנהלות החברה תובא בפני היחידה הארצית לאכיפה • נת"ע תדרש להעביר תכנון מחודש לרצועת הדרך, על מנת לאשר מחדש את התכנית

המנכ''ל הפורש של חברת נת''ע, חיים גליק / צילום: איל יצהר

עיכובים בלו"ז ופליטת פה אחת: כך נראתה כהונתו של מנכ"ל נת"ע הפורש

מכהונתו של חיים גליק כמנכ"ל נת"ע מצטיירת תמונה מורכבת: מחד, הוא חתום על הפעלת הקו האדום בהצלחה, גם אם באיחור, אך מנגד עומדת לחובתו דחייה של יתר הפרויקטים בחברה • דבר אחד בטוח - המנכ"ל הבא יצטרך להוביל שינוי ארגוני עמוק שישים את פרויקט המטרו בראש סדר העדיפויות, וגם להשיג את אמון הממשלה

חיים גליק, מנכ''ל נת''ע הפורש / צילום: כדיה לוי

שבוע אחרי שרמז על דחיית המטרו: מנכ"ל נת"ע פורש לפני השלמת הקדנציה

כמנכ"ל נת"ע הוביל גליק להשלמת פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א, קידום הקו הירוק והקו הסגול וכן קידום שלושת קווי המטרו • גליק: "נכון להערכתי להעביר את המקל למנכ"ל חדש"

עבודות של הרכבת הקלה בת''א / צילום: כדיה לוי

דחיית הבחירות המקומיות תוקעת מיזמים: מהרכבת הקלה ועד נתיבי תחבורה ציבורית

דחיית הבחירות מעמידה בסימן שאלה מספר פרויקטי תשתית, בין היתר מחשש בעיריות מסגירת רחובות בעת הזו • במקביל, גם האיסור על הכנסת פועלים פלסטינים תורם לעיכובים • הנזק בטווח הקצר, עפ"י גורמים המעורים בפרטים, עלול להגיע לעשרות מיליוני שקלים

חיים גליק, מנכ''ל נת''ע / צילום: כדיה לוי

מנכ"ל נת"ע רמז על דחיית המטרו ל־2040, ובממשלה מאיימים: "נפנה לחברה אחרת"

חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, אמר במהלך הרצאה בטכניון כי לעמדתו הפרויקט יחל לפעול רק בעוד כעשור וחצי • גורמים בחברה: "המנכ"ל שלף מהמותן ולא הסתמך על עבודה מקצועית"