גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סטורנקסט

חברת מידע שיווקי. המידע השיווקי של סטורנקסט מבוסס על נתוני אמת מהקופות המתקבלים מכ-1,750 נקודות מכירה בשוק הפרטי והמאורגן, שעל בסיסן, באמצעות מודל סטטיסטי, נבנית הערכת המכר לכלל שוק מוצרי הצריכה בישראל.

עוד כתבות

עידו נויברבר (מימין) וויקטור שמריך, מבעלי סטורנקסט / צילום: תמר מצפי

בלי הנפקה ובלי מכירה: כך נשארה חברת המידע העסקי הישראלית קירחת מכאן ומכאן

הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, הודיעה כי תתנגד לעסקה שבה תימכר סטורנקסט לידי קרן פורטיסימו ב־180 מיליון שקל • הסיבה: חשש לזליגת נתונים שמחזיקה סטורנקסט אודות מתחרים לידי חברת סוגת אשר בה מחזיקה הקרן •  במאי האחרון החבר הנאלצה לגנוז תוכנית להנפקה בשווי של כ-200 מיליון שקל

יובל כהן - פורטיסימו / צילום: שלומי יוסף

מכירה במקום הנפקה לציבור: קרן פורטיסימו רוכשת את סטורנקסט ב-180 מיליון שקל

חברת המידע הקמעוני שבשליטת בעלי בית ההשקעות ווליו בייס ומנהליה נמכרת לאחר שהגישה תשקיף - בדומה למקרה של חברת הנדל"ן אביב ייזום שויתרה על הנפקה לטובת עסקת השקעה עם מליסרון • המחיר נמוך ב-10% מהשווי שציפתה החברה להשיג בהנפקה

חברות רבות שרצו להנפיק ''יושבות על הגדר'' עד שוך הסערה בשווקים / צילום: Shutterstock

בצורת בשוק ההנפקות: "חברות נדרשות לקצץ רבע מהשווי המבוקש"

היובש שחזר לשוק הראשוני בת"א הוביל לכך שגם חברות רווחיות וסולידיות עצרו ואף עלולות לגנוז את תוכניות ההנפקה שלהן • פעיל בשוק: "נוצר פער גדול מדי בין השווי שבעלי השליטה רצו להנפיק לפיו לזה שהשוק מוכן לקבל כיום"

קופות / צילום: עינת לברון

מידע קמעונאי ב-200 מיליון שקל: ויקטור שמריך ועידו נויברגר מנפיקים את סטורנקסט

את השליטה בחברה, העוסקת בהנגשת מידע מקופות הרשתות הקמעונאיות, רכשו צמד בעלי ווליו בייס לצד מנהלי סטורנקסט ב-2015 • מציגה רווח שנתי של כ-11.5 מיליון שקל

סניף של ויקטורי. מכירות החטיפים המלוחים עלו במרץ ב־7.7% / צילום: Shutterstock

הרפורמה משפיעה: ירידה של 34% במכירות הכלים החד-פעמיים בתוך שנה

נתוני סטורנקסט מצביעים על ירידות בהיקף הכספי של מכירות מוצרי המזון בחודש מרץ • תחום השוקולדים והחטיפים התחזק

כלים חד-פעמיים / צילום: עינת לברון

נמשכת הירידה במכירות החד"פ; בחברה החרדית קונים פחות משקאות מתוקים

נתוני סטורנקסט לחודש פברואר 2022 מראים ירידה נוספת בהיקף הכספי של מכירות המזון והמשקאות בישראל • שני התחומים בהם נרשמו הירידות המשמעותיות ביותר במכירות הם המשקאות והמוצרים לבית

העלאת המס על כלים חד־פעמיים עשתה את שלה / צילום: Shutterstock

ירידות במכירות הכלים החד-פעמיים והמשקאות בעקבות הרפורמות

לפי נתוני סטורנקסט, מכירות הכלים החד-פעמיים נפלו בחודש ינואר 2022 ב-15%, ומכירות המשקאות הממותקים ירדו ביותר מ-4%

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Shutterstock

בלעדי לפי שווי של 300 מיליון שקל: סטורנקסט בדרך לבורסה בתל אביב

בעלי חברת המידע והבינה העסקית, בית ההשקעות ווליו בייס והמנהלים, מתכננים גיוס של כמה עשרות מיליוני שקלים ולהנפיקה לפי שווי של 300 מיליון שקל • בעבר הייתה החברה בבעלות ענקית התוכנה ריטליקס וכן ישראכרט, קוקה קולה ודסק"ש

קניות בסופר. השפעות הקורונה עדיין נוכחות בשוק / צילום: Shutterstock

בהלת הקורונה מאחורינו? מכירות המזון והמשקאות צנחו ב-17% לעומת מרץ 2020

לפי נתוני סטורנקסט, מכירות הענף ברבעון הראשון ירדו ב־3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז פרצה הקורונה והישראלים פשטו על חנויות המזון • היקף המכירות קטן ב–352 מיליון שקל • חברות שרשמו את הצמיחה הכי גדולה לפני שנה, מציגות כעת את הירידה הכי גדולה

קניות בסופר מרקט / צילום: כדיה לוי, גלובס

אחרי בהלת הקניות של פרוץ הקורונה: מכירות המזון והמשקאות בישראל התכווצו ב-3% ברבעון הראשון

לפי נתוני סטורנקסט, מכירות שוק המזון ברבעון הראשון של 2021 קטנו ב-352 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל ב-2020

מדפים בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי

ענף המזון משלים שנה לקורונה וממשיך את מגמת הצמיחה גם בפברואר

מכירות שוק המזון והמשקאות הסתכמו בפברואר ב–3.3 מיליארד שקל, צמיחה של 8.4% ביחס לחודש המקביל אשתקד • ההערכה היא כי החל מהחודש הבא רשתות המזון יתקשו לשמור על קצב הצמיחה שליווה את שנת הקורונה, מגמה שתתחזק ככל שיוסרו המגבלות על המשק

סניף רשת יש בבני ברק. הפחתה משמעותית בצריכת מוצרי פרימיום ומותרות / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

בלעדי שוק המזון צמח דרמטית בצל הקורונה? לא בחברה החרדית

קצב הצמיחה במכירת מוצרי צריכה בחברה החרדית ב–2020 היה נמוך מאשר בשנים קודמות • בשוק הכללי הקצב היה גבוה פי ארבעה מממוצע הצמיחה בשנתיים האחרונות

מדפים בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי

סגר שלישי, שנה אזרחית חדשה והמכירות בשוק המזון רק ממשיכות לצמוח

תנובה הציגה צמיחה של 5.6% לעומת החודש המקביל אשתקד, לסך של 509 מיליון שקל • החברה המרכזית הגדילה מכירות ב-7.3%

קניות בסופרמקט. התחזקות הבישול הביתי / צילום: Reuters, Amir Cohen

סוף שנה בשוק המזון: הקמעונאיות הרוויחו בגדול, מי היצרניות שנפגעו?

מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי גלובס עולה כי גם בנובמבר נמשך הגידול במכירות מזון ומשקאות, שצמחו ב-8.3% והסתכמו ב־3.3 מיליארד שקל • בעוד הקמעונאיות נהנות, עבור יצרניות ויבואניות המזון התמונה מורכבת, בשל הפגיעה במכירות לשוק המוסדי על רקע מגבלות הקורונה

קניות בסופרמרקט בימי קורונה / צילום: כדיה לוי, גלובס

על רקע הקורונה, הצמיחה בשוק המזון והמשקאות ממשיכה לצבור תאוצה

מנתוני סטורנקסט עולה כי באוקטובר כמעט כל חברות המזון המשיכו להציג צמיחה משמעותית • לעומת הזינוק החריג השנה, ב-2021 יש צפי להאטה בצריכה, ובמקביל נערכים בחברות להתייקרות חומרי גלם • וגם, מי החברה שכלל לא הרוויחה מהמשבר?

קניות ברשת יוחננוף / צילום: כדיה לוי, גלובס

החגים והסגר השני תמכו בגידול של 9% במכירות המזון בחודש ספטמבר

מנתוני סטורנקסט עולה כי היקף המכירות בשוק המזון והמשקאות צמח ב-8.7% מתחילת השנה לסך של 32 מיליארד שקל • מדובר על תוספת כספית כוללת של 2.55 מיליארד שקל לעומת המכירות שנרשמו בתשעת החודשים הראשונים של 2019

מצטייד לקראת הבאות. עדיין לא הוטל סגר מלא בישראל אך המדפים בסופרים מראים על חשש בקרב האזרחים / צילום: כדיה לוי

בחסות הקורונה: שוק המזון צמח ב–10% מתחילת השנה

אפקט הקורונה המשיך לתמוך בצמיחה בקניות ברשתות השיווק גם בחודש מאי • נתוני סטורנקסט מציגים גידול חריג בשוק שהתרגל לצמיחה מתונה בשלוש השנים האחרונות

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

תודה למסעדות הסגורות: שוק המזון והמשקאות צמח במאי ב-4.2%

כך עולה מנתוני סטורנקטס שהגיעו לידי "גלובס" • עם זאת, בעוד שחברות המזון נהנו מצמיחה בזירת הפעילות הקמעונאית, חלק ניכר מהפעילות המוסדית שלהן נגדע באחת עם ההשבתה בת החודשיים של המלונות ושוק ההסעדה על רקע מגפת הקורונה

שומרים על מרחק בטוח בתור למכולת שכונתית בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס

שוק המזון צמצם מבצעים בפסח, והמחירים זינקו לשיא של 4 שנים

מדד המחירים בחודש אפריל 2020 מציג עלייה של 2.6 נקודות בהשוואה לאפריל 2019, כך עולה מנתוני סטורנקסט • עליית המחירים נרשמה במקביל לירידה של 1.3% במכירות מוצרי הצריכה לעומת אפריל אשתקד

אייל דרור, מנכ"ל שטראוס ישראל, אבי בן אסאייג, מנכ"ל אסם, אייל מליס, מנכ"ל תנובה / צילום: יוסי זמיר, סיון פרג', כדיה לוי

אחרי "שיגעון מרץ", המיתון מאיים גם על רשתות המזון

לאחר שבמרץ רשם שוק המזון את שיא כל הזמנים, באפריל נרשמה עלייה של 25 מיליון שקל בלבד במכירות ביחס לחודש המקביל • מתחילת השנה נמכרו מזון ומשקאות ב-14 מיליארד שקל • גורמים בשוק: נערכים לתרחיש של מיתון בהמשך השנה