אמירה ישנה של ראשת ממשלת פינלנד בשבח שבוע עבודה מקוצר הפכה בימים האחרונים לסיפור בינלאומי חובק עולם שמצוטט באוסטריה, בריטניה, איטליה וישראל • הבעיה היחידה: הסיפור פשוט אינו נכון
"גלובס" מסכם את העשור החולף בישראל ובעולם: התחזקות ההייטק, גלי הפליטים ששינו את מפת הפוליטיקה, עלייתו של הפייק ניוז, השינוי בהרגלי הצפייה, קבוצות הרכישה שלא הצליחו להחזיק מעמד והטייקונים שהלכו והחדשים שהגיעו - אלו התופעות שהשאירו את חותמן • פרויקט מיוחד
דיסאינפורמציה, שמועות שגויות, ספקולציות, תיאוריות קונספירציה וחדשות כזב מופיעות מאז המצאת הדפוס לפחות • מה בכל זאת ייחודי להתגברות התופעה בעשור שחלף, מי מתדלק אותה, ואיך אפשר להילחם בה? • פרויקט מיוחד
תחקיר של העיתון הבריטי "גרדיאן" חשף מעורבות של ישראלים בקמפיין נגד שמאלנים ומוסלמים, לרבות אחד אריאל אלקאראס, "תכשיטאי" מלוד (שמכחיש כל קשר לקמפיין) • אך חשיפות קודמות מצביעות על מאמצים לקידום גזענות מזה שנים
הרשת החברתית היא הראשונה למלא אחר הוראות החוק החדש שמאפשר לממשלת סינגפור להורות על תיקונים או הסרה של תכנים • ענקית הטכנולוגיה הצהירה כי היא מקווה שהחוק ייושם באופן "מידתי ושקוף" על ידי הממשלה
הפוליטיקה הבריטית כמרקחה בגלל ארגון בודקי עובדות חדש שבחן את עימות הבחירות והחמיא ליושרו של בוריס ג'ונסון • מי שהפעיל את ה"ארגון" הייתה המפלגה השמרנית • טוויטר וארגונים לא-מפלגתיים מחו על התרגיל, אבל השמרנים בשלהם
יכולות ה"טרגוט" של מפרסמי מודעות פוליטיות יצומצמו משמעותית • המהלך ייכנס לתוקף בבריטניה עוד שבוע מהיום, לפני הבחירות ב-12 בדצמבר • במדינות האיחוד האירופי המהלך ייכנס לתוקף החל מסוף השנה הנוכחית, וביתר העולם ב-6 בינואר
"זוהי שעת חירום. עלינו להודות שמועצת העיתונות אינה ממלאת תפקיד משמעותי ורלוונטי כפי שהיה מצופה ממנה בשעה קשה זו" • מכתב גלוי ששלחה אמש יו"רית גלובס אלונה בר און למועצת העיתונות • מפאת חשיבות הדברים והרלוונטיות גם ל"גלובס", אנו מביאים אותו כאן כלשונו
טכנולוגיית "הדיפ-פייק" המתעתעת הולכת וצוברת תאוצה בעולם, והמחוקק האמריקאי כבר החל להיערך בנושא לקראת הבחירות שיתקיימו ב-2020; האם המחוקק הישראלי מצדו ידביק את הפער הטכנולוגי? • דעה
הרשת החברתית משיקה מהלך שמטרתו הבלטת תוכן עיתונאי, ועל הדרך מקווה לשקם את היחסים עם אתרי החדשות הגדולים • שיתוף הפעולה עשוי לסייע לגופי העיתונות, אך צריך לשים לב לסוגיות בעייתיות - החל מאתיקה ועד העמקת התלות בפייסבוק
פייסבוק השיקה שיתוף פעולה עם אתרי החדשות הגדולים בעולם, הסטארט-אפים יכולים ליפול בגלל ענקיות הטכנולוגיה, והאקזיט שסידרה סופטבנק לאדם נוימן, מבלי לדאוג לעובדים • מה קרה בשבועיים האחרונים בהייטק
הרשת החברתית השיקה היום את פייסבוק ניוז עבור קבוצה של כ-200 אלף משתמשים בארה"ב, כאמצעי להעניק לקוראים שליטה רבה יותר על התכנים • באמצעות קיצור דרך המופיע בסרגל הכלים בתחתית האפליקציה, פייסבוק ניוז תפרסם תכנים חדשותיים מרשתות מובילות ומפרסומים מקומיים
בראיון לפוקס ניוז השבוע אמר טראמפ, בין היתר, כי "ניו יורק טיימס" ו"וושינגטון פוסט" מייצרים פייק ניוז, וכי הם מתייחסים אליו "בצורה איומה"
העולם מלא בתעשיות ענק שנמחקו, אבל העיתונות היא לא עוד תעשייה, וחדשות הן לא עוד מוצר • היום ברור יותר שלאמינות, למקצועיות ולאתיקה יש מחיר, ויותר ויותר אנשים מוכנים לשלם אותו • דעה
הכוכבים של בחירות 2019, סבב א' - הבוטים והפייק ניוז - קיימים פחות בשיח הבחירות הנוכחי, ונראה כי את מקומם חזרו לתפוס שלטי החוצות ברחובות • הסיבה: הגבלות של ועדת הבחירות ושל פייסבוק ואינסטגרם • מנכ"ל BBDO IM: "כשיש ואקום, משהו אחר נכנס – הפעם התשדירים הפכו להיות הרבה יותר נגטיביים"
כולם מדברים על זה, אבל איך מזהים מידע כוזב? שש עצות לגולשים שרוצים להפריד בין פייק לבין ניוז
ארה"בג'ו ביידןחמאסטוויטרישראל במלחמהפייסבוקפלסטיניםצה"לרצועת עזהרשתות חברתיות