גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תוכן שיווקי

עוד כתבות

מחקר אחד בשבוע.  האם הוספת שם פרטי של הנמען.ת למייל מסייעת למכירה? / צילום: Shutterstock

הטריק שיגרום להרבה יותר נמענים לפתוח את המייל ששלחת

"שלום רונית, את המבצע הזה לא כדאי לך לפספס": האם הוספת שם פרטי של הנמען.ת למייל מסייעת למכירה?

שחר בן מאיר/ צילום: יונתן בלום

לפ"מ פועלת לגיבוש כללי גילוי נאות ביחס לתוכן שיווקי ופרסום סמוי

ההודעה ניתנה במסגרת עתירה שהגיש עו"ד שחר בן מאיר, שביקש להורות ליועמ"ש וללפ"מ להסביר מדוע לא יורו לכלל משרדי הממשלה ולגורמים ממשלתיים נוספים שלא להתקשר עם כל גורם תקשורתי בעסקאות תוכן שיווקי

אמיר ברמלי / צילום: שלומי יוסף

לפרגן, לפרגן, לפרגן גם כשנורות האזהרה נדלקות: מה יכולה העיתונות הכלכלית ללמוד מהמקרה של אמיר ברמלי?

פרשת אמיר ברמלי, איש העסקים שהורשע בהונאת משקיעים בהיקף של 340 מיליון שקל, מחייבת חשבון נפש גם של העיתונות הכלכלית • מה עמד מאחורי הסיקור שלו כאיש עסקים מזהיר גם לאחר שרשות ני"ע פרסמה את חשדותיה, והאם לעסקאות התוכן השיווקי היה קשר לזה • ביקורת תקשורת

ירון גלאי / צילום: תמר מצפי

הסטארט-אפ שצמח בתוך אאוטבריין חושף פיד תוכן בוטיקי  

ליסטורי, שהקים עובד אאוטבריין לשעבר ומנכ"ל חברת המלצות התוכן מכהן בה כיו"ר, הודיעה על גיוס ראשון של 4 מיליון דולר • ליסטורי מפתחת פיד מותאם אישית עם מספר מצומצם של תכנים מומלצים בכל יום

חטא עודף היח"צ: התוכן הממומן הוא הפיל בחדר

המדיה החדשה היא בור ללא תחתית שתובע חומרים סביב השעון - ויש מי שנכנס לוואקום • דבר היח"צן • פרויקט מיוחד

החטאים של התקשורת - החוק השיווקי / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס

חטא התוכן השיווקי: פרסום סמוי הוא בגידה באמון שהציבור נתן בתקשורת

פרסום סמוי, או בשמות המכבסה השונים שלו - "תוכן שיווקי", "תוכן ממומן", "המלצות קריאה" או פשוט "כל כתבה שאתם רואים פה" - הוא אחת הדוגמאות המושלמות שסיפקה לנו ההיסטוריה לפתגם "ניסר את הענף שהוא יושב עליו" והתשובה הכי ישירה לשאלה מדוע אבד האמון בתקשורת • פרויקט מיוחד

החטאים של התקשורת - אמון הציבור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס

מתת ייצוג ועד אינטרסים זרים: מסע בין חטאי התקשורת הישראלית

עיתונאי "גלובס" וכתבים אורחים יצאו למסע בעקבות חטאי התקשורת הישראלית. מסע שמתחיל בפרשות 2000 ו-4000, עובר דרך היעדר הייצוג והגיוון, נוגע בכרסום המוחלט של ההפרדה בין דעה לעובדה ובחלוקה בין תוכן אמיתי לשיווקי • פרויקט מיוחד

כנס של איגוד הבריאות ברוסיה / צילום: שאטרסטוק

מתוכן שיווקי עד אירוח עיתונאים בחו"ל: חברות התרופות עלו על השיטה והתזמון שלהן לא מקרי

שיטה אחת: אירוח עיתונאים בחו"ל למטרת פרסום כתבות מחמיאות • שיטה שנייה: כתבות תוכן שיווקי "על תרופות", שמתחזות לתוכן אמיתי • לקראת ההכרעה על הרכב סל התרופות, חברות הענק החליפו את הלוביסטים בעיתונאים, ומשרד הבריאות מנהל קרב

קורין גדעון וארז טל מנחי התכנית 2025 / צילום: טל גבעוני

הוט ו-yes נקנסו ב-403 אלף שקל על שידור תוכן שיווקי אסור

מועצת הכבלים והלוויין קנסה את הוט ואת yes על שידור תוכן שיווקי אסור בערוץ "האח הגדול" ובערוץ של התוכנית "2025" • בין היתר נמצא תוכן שיווקי אסור למותגים שופרסל, דלתא ורנואר

יוליה שמלוב ברקוביץ / צילום: שלומי יוסף

בלעדי מעכשיו מותר: הרשות השנייה אישרה כללי תוכן שיווקי

במסגרת זו תחול מגבלת מימון של 60%-40% בתוכניות מז'אנרים מורשים, לרבות דרמות ותוכניות ייעוץ; וייאסר תוכן פרסומי בחדשות, אקטואליה, ילדים ותחומים רפואיים • יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ': "הרשות דאגה לאיזון בין האינטרסים הכלכליים של הערוצים המסחריים לבין האינטרס הציבורי"

תספורת / צילום: שאטרסטוק

הטלוויזיה אשמה: לקוחה תובעת את הספר של "מילון היופי"

בכתב התביעה נאמר שחברת ההפקה של "מילון היופי" הטעתה את הציבור בכך שלא דיווחה על תוכן שיווקי, והתוצאה היא גרימת נזקים ברשלנות

תוכן שיווקי. למעלה מ-20 כתבות עולות מדי יום באתרי החדשות/ צילום: depositphotos

60% לא מזהים תוכן שיווקי; מוכנים לצרוך אותו כל עוד הוא בעל ערך

עוד עולה ממחקר הראשוני בנושא שערכה חברת יפעת מחקרי מדיה כי ישנה נטייה לקשר בין חוסר עניין בתוכן להיותו קנוי, קישור שאינו בהכרח קיים במציאות; וכי ליותר ממחצית מהציבור הנושא אינו מפריע באופן משמעותי

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי

בפעם הראשונה: הערוצים הייעודיים יוכלו לשדר תוכן שיווקי

מועצת הכבלים והלוויין תתיר כעת באופן רשמי לערוצים 9, 24, 20 והלא TV לשלב תוכן שיווקי בשידוריהם, בכפוף למגבלות ■ יו"רית המועצה: "למדנו מהניסיון במדינות אחרות, הצופה ירוויח"

אייל מלובן / צילום: חיים דוד

"'בייבי בום' ו'המתמחים' הן לא דוקו-ריאליטי, הכול שם מבוים"

כך אמר אייל מלובן מהרשות השנייה בפאנל "מערכת בריאות מהסרטים" בכנס אילת לעיתונות ■ יואב אבן, כתב הבריאות של חדשות 2: "הלקח העיקרי מ'בייבי בום': שימו לב כמה בית החולים מתאמץ כשהפרוצדורה רווחית"

האזור שבו מוצגות העמותות הנבחרות באתר כיכר השבת / צילום מסך

באתר כיכר השבת הציעו לעמותות לשלם תמורת עידוד תרומות

במסמך שהעבירו אנשי האתר לעמותות שונות, הוצע להן לשלם 42 אלף שקל בחודש תמורת הצגתן כ"נבחרות" וקבלת מגוון תכנים שיווקיים נוספים ■ בפועל, רק 4 עמותות זכו לתואר ■ האתר: "פועלים לפי אמות-מידה עיתונאיות"

לפני כולם זרוע התוכן השיווקי של גיתם תהפוך לסוכנות תוכן עצמאית

הבעלות על הסוכנות החדשה, שעדיין אין לה שם, תתחלק בין גולן פרצר, איל סעדה וגיתם

שלמה פילבר / צילום: לע"מ

ועדת פילבר: שחקנים חדשים יוכלו למכור שידורי ספורט

עוד ממליצה הוועדה על פחות השקעה בתוכן ויותר תוכן שיווקי ■ ערוצים 2 ו-10: "המטרה האמיתית של משרד התקשורת: הרס הטלוויזיה המסחרית ותום עידן חברות החדשות העצמאיות"

עיתונים בישראל / צילום: תמר מצפי

לרכוש מודעות בלי שטיקים

ככל שהמשבר בעיתונות עמוק יותר - כך קשה לה לעמוד בפיתוי התוכן השיווקי

אוה מדז'יבוז' / צילום: ענבל מרמרי, באדיבות הרשות השנייה

הכישלון של הרשות השנייה

כללי הרשות השנייה ובתוכן שיווקי העוסקים בתוכניות ריאליטי כבר לא רלוונטיים

וואלה וטאבולה מרחיבות את השת"פ בהשקעה של 10 מיליון שקל

טאבולה תטמיע באתר וואלה כלים חדשים, בדגש על המלצות וידאו ■ בנוסף, חבילות תוכן שיווקי שתייצר וואלה יקודמו ע"י טאבולה