מדובר בסכום גבוה יותר מזה שבמשרדי הממשלה ציפו לקבל • המכרז החל הבוקר בין ארבע קבוצות שעלו לשלב הסופי: קבוצת מספנות ישראל, קבוצת רמי אונגר, קבוצה בהובלת שפיר וקבוצה הכוללת את חברת גדות וחברת אדני ההודית • ההצעה של גדות הייתה גבוהה בפער של מעל מיליארד שקל מההצעה של שני המתחרים וגרמה לפרישתם
ענקיות הנדל"ן והתשתיות של ישראל - שפיר, אלקטרה ואשטרום - נפגעות כצפוי מהעלייה החדה בתשומות הבנייה, אולם ההשקעה המגוונת והפיזור לענפים רבים ממשיכים להבטיח את רמת הרווחיות • אבל המשקיעים בשוק ההון כבר חוששים
נת"ע ממשיכה להתעקש שהקווים הירוק והסגול יפעלו במועדים המתכוננים, למרות עיכובים מצטברים של חודשים רבים • אלא שמדיווחי החברות שזכו במכרזי ההקמה עולה שהקווים יתאחרו בשנה לפחות • אז למה המדינה מתחייבת לציבור על יעדים לא ריאליים?
שפיר הנדסה עתרה לאחרונה נגד משרד האנרגיה ועמותת "הצלחה" וטענה כי אין לחשוף לציבור מידע על התנהלותה מול הרגולטורים, במסגרת בקשה עפ"י חוק חופש המידע, סביב פרשה שבה חרגה מתנאי הרישיון שקיבלה להפעלת מחצבת ורד באזור ואדי עארה • בכתב התשובה שהגיש משרד האנרגיה לעתירה, הוא דוחה את טענות שפיר
חברת שפיר ערערה על זכייתה של שיכון ובינוי במכרז להקמת קריית המודיעין, בגלל החקירה בפרשת השוחד באפריקה • מה קבע בית המשפט?
אשטרום טוענת כי הפגישות הקנו יתרון לשיכון ובינוי ושפיר הנדסה, שזכו במכרז "אופק רחב" להעברת הבקו"ם לאזור רמלה, פרויקט לאומי אסטרטגי שהיקפו נאמד בכ-7 מיליארד שקל • שיכון ובינוי: "מדובר בטענות מחוסרות בסיס שכל תכליתן לזהם את התהליך המכרזי שעדיין מתנהל"
השרה אלהרר הכריזה כי חיפושי נפט הם "מקור מזהם שאין לו יותר מקום" וכי לא יינתנו עוד רישיונות לחיפושי נפט ביבשה ובים, אך הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה הודיע לחברות שפיר הנדסה וארבל חיפושי נפט בערבה כי רישיונן יוארך בשנה נוספת • התושבים זועמים: "אזור שכולו תיירות, חקלאות טבע, נוף ואנרגיות נקיות בשום אופן לא מוכן לערבב בתוכו חיפושי נפט ובטח שלא קידוחים"
שפיר, אלקטרה, אשטרום ושיכון ובינוי מתמודדות על כל פרויקט גדול כמעט בתחום התשתיות, המתאפיין בצמיחה אדירה עקב הפניית תקציבים של המדינה • מניותיהן של ארבע חברות הפרויקטים הפכו לחביבות המשקיעים המוסדיים, הרואים בהן השקעה בטוחה יחסית, וערכן המצרפי כבר מגיע ל-40 מיליארד שקל כמעט
משרד האנרגיה שקל לשלול את רישיון החציבה של חברת שפיר במחצבת ורד עירון - אחת המחצבות הגדולות בישראל • זאת לאחר שהתגלה כי החציבה גלשה לאזור שאיננו מוגדר בתוך שטח הרישיון של החברה • איך הסיפור נסגר בקנס של 50 אלף שקל?
קבוצת שפיר, שמשמשת זכיינית בכמה מקטעים בצפון כביש 6, תבעה מספר פעמים את חברת חוצה ישראל בשל שינויים במהלך העבודה על הפרויקט • הפעם היא דרשה 80 מיליון שקל, אך זכתה רק ב־650 אלף שקל • חוצה ישראל: "פסק דין חשוב", שפיר:"הפרויקט הסתיים בהקדמה משמעותית בלוח הזמנים"
כשנה וחצי לאחר שזכתה, בית המשפט העליון דחה את הערעור נגד זכיית שיכון ובינוי במכרז של משרד הביטחון להקמת והפעלת פרויקט קריית המודיעין של צה"ל בנגב בהיקף של מיליארדי שקלים • השופט יצחק עמית: אין בחשדות נגד שיכון ובינוי כדי להעיד על נורמת התנהגות של מתן שוחד בהתנהלות החברה בארץ
ההשתתפות במכרז לקו הכחול של הרכבת הקלה בבירה של שפיר, אלקטרה, הפניקס ואלייד שמוגדרות כריכוזיות, הייתה מוטלת בספק • אלא שחוות דעת שפרסמה ועדת הריכוזיות מאשרת את השתתפותן • הנימוקים: חשש מפגיעה בתחרות
למרות שנכנסה לאחרונה לרשימת הגורמים הריכוזיים, ממשיכה שפיר הנדסה לרכוש פעילויות חדשות, להשתתף במכרזי ענק ולצמוח בפעילותה • מניית שפיר הוסיפה לערכה 400% מאז ההנפקה ב-2014 והניבה לארבעת האחים השולטים בחברה ערך של כ-6.5 מיליארד שקל, רובו על הנייר
חתמה על חוזה מול שפיר הנדסה, באמצעות החברה הבת שימקוטק שבבעלותה המלאה
חברת ההנדסה תשלם 600 מיליון שקל במזומן להפניקס עבור 44% ממניות "עד 120", ובמקביל תמכור לשותפויות מוגבלות שבבעלות עד 120 קרקעות בירושלים ובנס ציונה בשווי 245 מיליון שקל • הפניקס, שתרד להחזקה של 47% בחברה, תרשום רווח של בין 220 מיליון ל-270 מיליון שקל
הכנסות החברה שבשליטת משפחת שפירא עלו ברבעון השני של 2021 ב-25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-967 מיליון שקל • עיקר הכנסות החברה הן מתחומי התעשייה והתשתיות
אלקטרהאשטרוםדוחות כספייםהפניקסהרכבת הקלהמיזוגים ורכישותמכרזשיכון ובינויתחבורה ציבוריתתשתיות