ה'פד' חושף חבילת חילוץ חדשה: עשוי לרכוש עד 600 מיליארד דולר באג"ח קונצרניות; ה-IMF מתכננת לחלץ את המערכות הבנקאיות באיסלנד, פקיסטן ואוקראינה

[לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] (עדכון) עד כה, ממשלות ברחבי העולם הבטיחו 3.3 טריליון דולר, כערבון לפקדונות של בנקים, ובמקרים רבים הלאימו חלקית בנקים שעמדו לפשוט את הרגל ; ה'פד' מצטרף למהלכים של יפן וצרפת שנחלצו להצלת המערכת הבנקאית, כשקרן המטבע הבינלאומית מתכננת לעזור למדינות שנפגעו קשות מהמשבר

ה'פדרל ריזרב' הודיע היום כי בכוונתו לרכוש עד 600 מיליארד דולר באג"ח קונצרניות לטווח קצר מקרנות השקעות במטרה לספק להן נזילות. לשם כך, ה'פד' יקים קרן למימון משקיעים בשוק המט"ח (MMIFF).

על פי התוכנית החדשה, ה'פד' ירכוש אג"ח קונצרניות שהתוקף שלהן פג תוך 90 יום או פחות מכך. אג"ח קונצרניות הן ניירות ערך מסחריים אותן חברות מוכרות כדי לממן הפעילות השוטפת שלהן.

נציין כי בשל המשבר המחריף, משקיעים רבים מכרו אג"ח קונצרניות באמצעותן חברות משלמות שכר לעובדים ורוכשים ציוד.

עד כה, ממשלות ברחבי העולם הבטיחו 3.3 טריליון דולר, כערבון לפקדונות של בנקים, ובמקרים רבים הלאימו חלקית בנקים שעמדו לפשוט את הרגל.

ה'פד' הצטרף למהלכים שננקטו מוקדם יותר ברחבי הגלובוס: ממשלת צרפת הסכימה להזרים כ-10.5 מיליארד אירו (14 מיליארד דולר) ל-6 מהגופים הפיננסיים הגדולים של המדינה, בדרך של הלוואות.

שרת האוצר הצרפתייה, כריסטין לגרדה, אמרה אמש, כשהכריזה על התוכנית, כי המזומנים אינם למטרת חיזוק ההון, אלא נועדו להבטיח את היכולת של הבנקים להמשיך להלוות לאינדיבידואלים ולעסקים קטנים.

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הודיעה כי היא מתכננת לעזור למדינות שנפגעו קשות מהמשבר הפיננסי, בהן איסלנד, פקיסטאן ואוקראינה.

נזכיר כי ראש הפדרל ריזרב, בן ברננקי, אמר אתמול (ב') במסגרת עדותו המוקדמת בפני הבית הלבן כי הוא חוזה שנה כלכלית "חלשה" לכלכלה האמריקנית בשנה הבאה, ואף ניסה להאיץ בממשל לשקול חבילת תמריצים נוספת לאלו שכבר הוזרמו אל השוק.

"קובעי החוק צריכים לשקול נקיטת צעדים נוספים שמטרתם לעזור לצרכנים ולכאלה המעוניינים לבנות בתים, עסקים שונים ושאר לווים - להכנס בקלות יתרה מזו הקיימת עכשיו אל שוק האשראי בכדי לשפר את מצב הנזילות הכללי במשק", הוסיף ואמר ברננקי.

בכך, הודה ברננקי כי לא די במדיניות מוניטרית מרחיבה, וכי יש צורך בהשלמות פיסקאליות נוספות בדמות חבילות תמריצים שונות בכדי למנוע את הסיכון האורב בפתח לכלכלה המקומית.