איזי ג'ט מרחיבה פעילות: תציע טיסות לשוויץ החל מ-36 אירו

חברת הלואו-קוסט האירופית תציע טיסות לבזל החל מ-35.99 אירו לאדם ■ במקביל מתגברת את הקו ללונדון ■ בדיקת "גלובס": האם באמת טיסות הלואו-קוסט זולות יותר?

הישראלים אוהבים לואו-קוסט: טרנד הטיסות המוזלות לאירופה צובר תאוצה, על רקע חיבתם של הישראלים למחירים נמוכים - וגורם לחברת התעופה האירופית איזי ג'ט להרחיב את פעילותה בנתב"ג.

הבוקר (ה') הודיעה החברה הבריטית, הנחשבת לאחת מחלוצות תחום הטיסות המוזלות בעולם, על השקת קו טיסות חדש בין תל-אביב לבזל שבשוויץ, במסגרתו תוציא 3 טיסות שבועיות ליעד בימים א', ג' ו-ה'. בחברה מציעים מחיר מינימום של 35.9 אירו בלבד לכיוון (כ-170 שקל) - אם כי בפועל, מספר המקומות המוצעים במחיר זה מוגבל מאוד - כמקובל בשוק הטיסות המוזלות. מדובר בטיסות יום שתצאנה מנתב"ג בשעה 13:40 ותגענה לשוויץ בשעה 17:20.

במקביל תרחיב איזי ג'ט את פעילותה בקו הדגל שלה בין תל-אביב לנמל-התעופה לוטון שבלונדון ותציע מעתה טיסה גם ביום שישי. בכך תעלה איזי ג'ט את מספר הטיסות השבועיות בקו מ-6 ל-7. בנוסף, מסוף החודש תפעיל החברה 4 טיסות שבועיות בקו תל-אביב-ז'נבה.

איזי ג'ט, הנחשבת היום לחברת התעופה הגדולה בבריטניה, החלה את פעילותה בישראל בחודש נובמבר האחרון. היא נחשבת לחברת התעופה הרביעית בגודלה באירופה, והטיסה בשנה שעברה כ-46 מיליון נוסעים בסך-הכול.

במסגרת שיטת הלואו-קוסט מציעה החברה את הכרטיסים לטיסותיה באתר האינטרנט שלה, כאשר לכל רמת מחיר נשמרת כמות מוגבלת מאוד של כרטיסים. כמו כן נדרשים הנוסעים לשלם עבור כל שירות נוסף שהם צורכים - לרבות שליחת מזוודה בעת הבידוק לטיסה.

לא תמיד הכי זול - רצוי להשוות

למרות ההטחות על מחיר זול במיוחד - בדיקת "גלובס" מגלה כי לא תמיד אכן עומדות חברות הלואו-קוסט בתדמיתן.

כך, למשל, בשבוע של ראש-השנה (6-13.9.10) מתברר כי טיסה עם חברת בריטיש איירווייס בשירות מלא ללונדון זולה ביותר מ-10% מטיסה בשירות חלקי עם המתחרה איזי ג'ט.

טיסות עם בריטיש איירווייס לנמל-התעופה הית'רו במרכז לונדון מוצעות תמורת 668 דולר לשני הכיוונים (כולל ארוחה בטיסה וכן שילוח מטען); טיסה עם אל-על לאותו היעד תעלה 721 דולר; ואילו טיסה עם חברת איזי ג'ט לשדה-התעופה לוטון המרוחק יותר מהעיר תעלה 490 ליש"ט (כ-760 דולר), לא כולל שליחת מזוודות או ארוחה בטיסה.