שביתת החקלאים הוקדמה; תופסק אספקת פירות, ירקות, ביצים, חלב, דגים ועופות

גלובס tv זאת במחאה על הקיצוץ במכסת העובדים הזרים לחקלאות ■ יעקב נוימן, ממנהיגי מאבק החקלאים: "כולם ישבתו; הסחורה ברשתות השיווק תיגמר מהר מאוד"

שביתת החקלאים הוקדמה ותצא לדרך כבר מחר (א') בשעה 11:00 - כך נודע ל"גלובס". השביתה תכלול הפסקת אספקת פירות, ירקות, ביצים, חלב, דגים ועופות וכן סגירה של משחטות לעופות ובקר.

עוד נודע כי החקלאים החליטו כי אם הממשלה לא תיענה לדרישותיהם, השביתה תוארך עד לסוף השבוע הבא. כזכור, החקלאים הודיעו בשבוע שעבר כי השביתה תתקיים בימים שני, שלישי ורביעי בלבד בשבוע הבא.

התארגנות החקלאים החלה לאחר שהממשלה החליטה לקצץ במכסת העובדים הזרים לחקלאות - מ-28 אלף עובדים כיום ל-18 אלף עובדים בלבד עד 2015.

כפי שנחשף ב"גלובס", השביתה החלה כהתארגנות של קבוצה גדולה של חקלאים, ואליה הצטרפו כל ארגוני החקלאים, לרבות התאחדות חקלאי ישראל. בשבוע שעבר נודע כי גם השווקים הסיטונאים הצטרפו לשביתה ולא יפעלו במהלכה.

"החקלאים משווקים עד 11:00, ואחר-כך כל אחד ישווק עד שיגמור את הסחורה. רצינו שיתארגנו קצת. יש משפחות, יש תינוקות. זו לא שביתה של מזוודות בשדה-התעופה", מסביר יעקב נוימן, ממנהיגי מאבק החקלאים.

"יש כל מיני סיטונאים שיגמרו כל מיני מלאים, אבל זה בטל בשישים כי הסחורה תיגמר ברגע. גם רשת שיווק שתהיה לה סחורה - היא תשים על המדפים, אבל אנחנו יודעם שהסחורה תיגמר מאוד. הרי מדובר במאות משאיות ביום שמשווקות סחורה", אומר נוימן.

- כמה חקלאים ישבתו להערכתם מחר?

"100%. אולי המגזר הערבי פה ושם לא ישבות, אבל גם במגזר הערבי מעסיקים תאילנדים".