נילסן: מכירות קוטג' תנובה ירדו ב-15%; קוטג' שטראוס זינק 40%

זאת על רקע החרם על תנובה ■ הירידה החדה ביותר במכירות מוצרי החלב של תנובה היא בשוקו - בשיעור של 21.3% ■ מכירות החלב לשתייה של תנובה ירדו ב-14.4%

שבוע לחרם על תנובה, ונרשמת ירידה במכירות מוצרי החלב של החברה לעומת עלייה של החברות המתחרות - כך עולה מנתוני מדד נילסן שפורסמו היום (ד') בגלי צה"ל.

הירידה החדה ביותר היא בשוקו של תנובה - בשיעור של 21.3%. החלב לשתייה ירד ב-14.4%, והקוטג' ב-15.5%. מנגד, מכירות הקוטג' של שטראוס זינקו בכמעט 40%.

אגודות הסטודנטים פתחו לפני כשבוע בחרם על מוצרי החלב של תנובה עד ערב ראש השנה. לטענת המחרימים, תנובה מעלה את מחירי המוצרים לעיתים קרובות וללא כל הצדקה.

בעמוד הפייסבוק של המחאה חברים עשרות אלפי בני אדם, שהצהירו כי לא יקנו מוצרים של תנובה, ששולטת ביותר מ-50% משוק החלב בישראל.

מנכ"ל תנובה, אריק שור, התייחס בישבוע שעבר לחרם אגודת הסטודנטים על מוצרי החברה ואמר כי מדובר במחאה לא הוגנת. "יש תחושה שנעשתה פה רולטה רוסית, וברגע האחרון עלינו בגורל", אמר שור, "התאכזבתי מאוד לשמוע על כך, כי מכל החברות האחרות אין חברה ישראלית מאיתנו - אנחנו לא מייבאים דבר ונשענים רק על החקלאות המקומית".

"דרישה ריאלית"

אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב, מסר בתגובה: "אנחנו שבעי-רצון מהנתונים של חברת נילסן שהתפרסמו הבוקר, המצביעים על ירידה במכירות של תנובה. הנתונים מעידים על כך שהחרם עובד, והציבור תומך בו למרות המבצעים המפתים.

"ברור לנו כי הוזלה משמעותית וקבועה של המחירים היא דרישה ריאלית, ואנו נחושים להמשיך בחרם. אני חוזר ומדגיש כי על מנת להגיע לפתרון כולל לבעיית יוקר סל המוצרים, דרושה התערבות מיידית של הממשלה".