בג"ץ: לחיאני ינמק מדוע אינו מסיר את מועמדותו לבחירות בבת-ים

ראש עיריית בת-ים, הנאשם בלקיחת שוחד, ינמק בתוך 3 ימים מדוע לא יתפטר מכהונתו ומדוע לא יסיר את מועמדותו לראשות העיר בבחירות המוניציפליות שיתקיימו בשבוע הבא - כך הורה היום בג"ץ בצו על-תנאי במסגרת עתירת אומ"ץ

התפתחות דרמטית בבג"ץ בנוגע לראשי ערים המואשמים בעבירות שחיתות: ראש עיריית בת-ים, שלומי לחיאני, ינמק בתוך 3 ימים מדוע לא יתפטר מכהונתו ומדוע לא יסיר את מועמדותו לראשות העיר בבחירות המוניציפליות שיתקיימו בשבוע הבא - כך הורה היום (ה') בג"ץ בצו על-תנאי המכוון כנגד לחיאני, במסגרת עתירתה של תנועת אומ"ץ שהוגשה באמצעות עו"ד גד מינא.

מדובר בהתפתחות משמעותית, שכן בפסק הדין בעניינם של ראש עיריית רמת-השרון לשעבר יצחק רוכברגר וראש עיריית נצרת עילית לשעבר שמעון גפסו, הצהיר בג"ץ במפורש כי אין בידו סמכות למנוע מראשי ערים המואשמים בעבירות שחיתות מלהתמודד בבחירות לרשויות המקומיות.

הדיון בעתירה נגד לחיאני יתקיים ביום ראשון, 48 שעות בלבד לפני מועד הבחירות.

האישום: לקח שוחד ב-900 אלף שקל

בתחילת החודש הגישה הפרקליטות לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום חמור נגד לחיאני בעבירות של לקיחת שוחד בסך של 900 אלף שקל ועבירות שחיתות נוספות. על-פי כתב האישום, ראש עיריית בת-ים לקח שוחד כדי לסגור חובות ואילץ עובדי עירייה ליטול עבורו הלוואות.

למחרת עתרה אומ"ץ לבג"ץ, בדרישה שלחיאני יתפטר לאלתר מכהונתו ויימנע מלהתמודד בבחירות המוניציפליות. לחילופין דרשה התנועה להורות למועצת העיר להתכנס באופן מיידי ולהעביר את לחיאני מכהונתו.

לחיאני, מצידו, מכחיש את האישומים נגדו וטוען כי הוא נקי מכל רבב. לאחרונה הוא הודיע במסיבת עיתונאים כי ישקול אם להתפטר מכהונתו עקב הגשת כתב האישום נגדו, ואולם הוא נחוש בכוונתו להתמודד בבחירות.