משרד הבריאות מזהיר שוב מפני סלמונלה בביצים

עוד נמסר בהודעת משרד הבריאות כי "חברת יש מעוף בגליל מבקשת להבהיר כי בדיקות שנערכו בשבועות האחרונים בלולי החברה נמצאו תקינות לחלוטין"

תפיסת ביצים / צילום; מועצת הלול
תפיסת ביצים / צילום; מועצת הלול

משרד הבריאות מזהיר מפני ביצים אשר נמצאה בהן סלמונלה מזן מסוכן. לפי הודעת המשרד, חברת יש מעוף בגליל מודיעה לציבור להפסיק לצרוך ביצים אשר נושאות חותמת מזויפת. לפי ההודעה, חברת יש מעוף בגליל מבהירה כי מדובר בביצים מזויפות אשר לא יוצרו ולא שווקו על-ידי החברה.

עם זאת, לשם שמירה על בריאות הציבור ולבקשת משרדי הבריאות והחקלאות, מודיעה החברה לציבור כי אין לצרוך ביצים אלה ומי שנתקל בהן מתבקש להשמידן. הביצים הנגועות מזוהות בחותמת של "יש מעוף" עם הקוד אל16, עם תאריך אחרון לשיווק 6.2.18, ותוקף במקרר 8.3.18 בעקבות בדיקת מעבדה בה נמצאה סלמונלה אינטריטידיס בביצה הנושאת חותמת זו.

עוד נמסר בהודעת משרד הבריאות כי "חברת יש מעוף בגליל מבקשת להבהיר כי בדיקות שנערכו בשבועות האחרונים בלולי החברה נמצאו תקינות לחלוטין. בנוסף, בעקבות מקרי זיוף קודמים נדגמו ביצים שיוצרו על-ידי החברה ונמצאו תקינות לחלוטין גם כן. החברה פועלת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד החקלאות ומשתפת עימם פעולה באופן מלא, לרבות מסירת כל פרטי האצוות שיוצרו בתאריכים הרלוונטיים".

בהודעה נטען כי "יש מעוף פנתה מספר פעמים לרשויות אכיפת החוק - לרבות בהגשת תלונה למשטרה - בעניין מגפת זיופי הביצים, אשר פוגעת פגיעה קשה בבריאות הציבור ובפרנסת המגדלים".