ארי הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת רה"מ, הודה והורשע במרמה והפרת אמונים

הסדר הטיעון בפרשת 3H גלובל הוגש במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עם הרו במשפט נתניהו • הרו הודה כי לפני כניסתו לתפקיד ראש הסגל בלשכת רה"מ בינואר 2014, ובמסגרת בקשה להסדיר את ניגוד העניינים, הוא ביצע מכירה פיקטיבית של חברה שהייתה בבעלותו • לפי ההסדר, הצדדים יעתרו לגזור עליו 6 חודשי עבודות שירות וקנס בסך 700 אלף שקל

ארי הרו / צילום: ניצן שפיר
ארי הרו / צילום: ניצן שפיר

ארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, הורשע הבוקר (ד') בבית משפט השלום בראשון לציון במסגרת הסכם עד המדינה במשפטו של ראש הממשלה. 

ארי הרו: הרגשתי שאני אמצעי בדרך לראש הממשלה 
עד המדינה וסימני השאלה: כך באמת נפתחה החקירה בתיק 2000

ארו הודה והורשע בהסדר טיעון בעבירות של מרמה והפרת אמונים בפרשת 3H גלובל. לפי ההסדר, הצדדים יעתרו לגזור על הרו עונש של 6  חודשי עבודות שירות וקנס בסך 700 אלף שקל. הטיעון לעונש יתקיים לאחר קבלת חוות-דעת הממונה על עבודות שירות.

הרו הודה כי לפני כניסתו לתפקיד ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה נתניהו בינואר 2014, ובמסגרת הבקשה להסדיר את נושא ניגוד העניינים, הוא ביצע מכירה פיקטיבית של חברה פרטית שהייתה בבעלותו ועסקה בייעוץ וליווי בתחומי מדיניות ממשלתית. הרו הציג ליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה מצג לפיו הוא ניתק כל זיקה לחברה - כשלמעשה שימר את זיקותיו אליה, וכך קיבל את האישור להיכנס לתפקידו כראש הסגל.

עוד לפי כתב האישום, בשנת 2014 הזמינה חברה בשם ניפ גלובל את נשיא מדגסקר, שהתנה את ביקורו בישראל בקיום פגישה רשמית עם הנשיא או ראש הממשלה. לאחר שמשרד החוץ סירב לבקשה לפגישה, פנו נציגי חברת ניפ להרו, שהפנה אותם לחברת , ובעקבות פנייה זו הוסכם כי 3H תעניק לחברת ניפ שירותי קשרי ממשל בקשר לביקור נשיא מדגסקר. הרו הודה כי סייע בתיאום הפגישה בין נשיא מדגסקר לראש הממשלה, כשהוא פועל במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו הציבורי לאינטרס האישי שלו. 

התיק טופל על-ידי עו"ד מורן ברטפלד מפרקליטות מיסוי וכלכלה ונחקר על-ידי יאח"ה בלהב 433 שבמשטרת ישראל.