היום (חמישי), 4 ביולי, נתיבי איילון ייחסמו פעם נוספת לצורך ביצוע עבודות. גלובס נותן תשובות על כל השאלות שחשוב לכם לדעת.
● המלחמה והלחצים הפוליטיים מעכבים את פרויקט חשמול הרכבת. כמה זה יעלה לנו?
● מסוכן או לא? הגרסאות הסותרות של סולל בונה מאחורי עצירת העבודות הפתאומית בכביש 1
● הנסיעה באוטובוס התייקרה? כל מה שכדאי לדעת
מתי ואיפה תבוצע הסגירה?
חברת נתיבי איילון הודיעה כי נתיבי איילון ייחסמו באופן הרמטי ביום חמישי, 4 ביולי, בקרבת מחלף משה דיין. לכיוון דרום הכביש ייחסם החל מהשעה 22:00 ועד למחרת יום שישי בשעה 19:00. לכיוון צפון החסימה תבוצע ביום חמישי מהשעה 23:30 ועד ליום שישי בשעה 17:30.
אילו עבודות מבצעים בכביש?
העבודות הן הפעימה השנייה לחיבור גשר הולכי רגל שיחבר את תחנת הרכבת משה דיין אל מתחם ה-1,000, מתחם התעסוקה הענק החדש במערב ראשון לציון. במסגרת הפרויקט יוקם גשר הולכי רגל חדש (340 מטר) שיחצה את שתי הגדות של נתיבי איילון (כביש 20), ומסילת הרכבת תעבור מעבר תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים מתחנת משה דיין אל מתחם העסקים ה-1,000.
בחברת נתיבי איילון מסרו כי בניית הגשר כוללת שתי הנפות הנדסיות מורכבות (נזכיר שהראשונה בוצעה בחודש שעבר) באמצעות מנופי ענק. בהנפה הקרובה יונפו קורות, מקטע גשר במשקל של 60 טון וגגון לטובת חיבור הגשר לתחנת הרכבת, מעל לכביש 20 (באיילון צפון ודרום) ומסילת הרכבת.
איך העבודות ישפיעו על תנועת הרכבת?
למעשה הרכבת לא תופעל באזור כלל ביום שישי, והתחנות צומת חולון, חולון וולפסון, בת ים יוספטל, בת ים קוממיות וראשון לציון משה דיין ייסגרו. פעילות הרכבת תחזור לסדרה במוצאי שבת (06.07.2024), עם חידוש השירות.
כך, רכבות בקו אשקלון-הרצליה יפעלו במתכונת מפוצלת בין תחנות אשקלון ליבנה מערב ובין תחנות הרצליה עד תל אביב סבידור בלבד, ולא תעצורנה בתחנות תל אביב השלום, תל אביב ההגנה, צומת חולון, חולון וולפסון, בת ים יוספטל, בת ים קוממיות וראשון לציון משה דיין. שאר קווי הרכבת החולפים בתחנות תל אביב יופעלו כסדרם.
איך העבודות ישפיעו על התנועה בכביש?
תנועת הרכבים באיילון דרום תוסט דרך "מחלף משה דיין מערב" לרחוב רחבעם זאבי. לאחר מכן הנהגים יופנו שמאלה לרחוב דיסקונט (כביש 27), ומשם לרחוב שדרות הראשונים (כביש 51) עד להתמזגות חזרה לאיילון דרום.
תנועת הרכבים באיילון צפון תוסט דרך "מחלף משה דיין מזרח", ומשם ירידה חזרה לאיילון צפון.
תנועת כלי רכב בשדרות הראשונים, במקטע שבין רחוב דיסקונט (כביש 27) לנתיבי איילון (כביש 20), תתאפשר לכיוון מזרח בלבד, ובמקטע שבין רחוב דיסקונט (כביש 27) לבין שדרות מרילנד תתאפשר התנועה לכיוון מערב בלבד. בנוסף תתאפשר תנועת כלי רכב בשדרות רחבעם זאבי לכיוון מערב בלבד.
למה לא מבצעים את העבודות בשבת?
כמו בפעם הקודמת בחודש שעבר, גם הפעם העבודות מבוצעות תוך הפרעה לציבור במקום במהלך השבת כנהוג בעבודות תשתית. הסיבה לכך היא מדיניות הממשלה שמונעת עבודות תשתית בשבת. במשרד הכלכלה קיימת ועדה שנועדה לאשר או לסרב לבקשות לעבודות תשתית בשבת, אלא שלוועדה הזו כלל לא הוגשה בקשה לקיום העבודות, וזאת כאמור לנוכח המדיניות של הממשלה.
נזכיר כי גם במקרים שבהם הוועדה אישרה עבודות, אלה לא בוצעו בסופו של דבר. כך, מבצע לעבודות על גשר להקמת מסילת הרכבת 431 מעל כביש מספר 1 נדחו מספר פעמים למרות שאושרו על-ידי הוועדה, המשטרה והקבלנים נערכו בשטח, ואילו העבודות נעצרו במפתיע בשל לחצים שהפעילו הסיעות החרדיות בכנסת. בעקבות כך, גם עבודות אלה בוצעו בלילות השבוע. בנוסף, גם פרויקט חשמול מסילות הרכבת נקלע לעיכובים של שנתיים ולנזק כלכלי רב, בין היתר בשל הגבלה על העבודות בשבת.
האם תיגרם לציבור הפרעה בשל כך?
התשובה היא בהחלט כן: היקפי הנסיעות בשבתות עדיין פחותים בנתיבי איילון ביחס לאמצע השבוע, והגבלה על תנועה בו מהווה פגיעה בציבור הנוסעים בו וכן בכלל נוסעי רכבת ישראל במרכז הארץ.
יחד עם זאת, ראוי לציין כי הפעם שעות העבודה צומצמו, ובשונה מהפעם הקודמת שבה הכביש נסגר לתנועה כבר בשעה 17:00 - הפעם שעת סגירת הכביש נדחתה לשעה 22:00.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.