מתי המכונית האוטונומית של ענקית החיפוש תעלה לכביש, איזו טכנולוגיה תסייע לה להצליח, ומה יעזור ליצרניות הרכב המסורתיות להישאר רלוונטיות?
קדחת הסמארטפונים מזניקה את השווי של האפליקציות במיליארדי דולרים תוך חודשים ספורים ■ קרנות ההון סיכון וענקיות טכנולוגיה משקיעות סכומי עתק בחברות בלי רווחים, לפעמים בלי הכנסות ובמקרים מסוימים גם ללא מודל עסקי
האפשרות שאפל תפתח מכונית היא חלק ממגמה שבמסגרתה ענקיות טכנולוגיה נאבקות ביצרניות הרכב: אלון מאסק חולם על רכבת מהירה, אפל משקיעה בחיישן בטיחות, ואפלקיציית המוניות אובר שווה כפול מאשר פיאט
למה להמשיך להתעצבן אם יש אמצעי תחבורה זמינים?
במקביל, אובר גייסה שורה של חוקרים ומדענים כדי לפתח בעצמה שירות מתחרה לזה של גוגל - כלי רכב אוטומטיים ללא נהג ■ זרוע ההשקעות של גוגל השקיעה עשרות מיליוני דולרים באובר, ואחד מבכיריה יושב בדירקטוריון החברה
טרוויס קלניק, שהיה אחד הנואמים המרכזיים בכנס DLD, אמר כי "צריך לשמור על מדיניות של נסיעה בטוחה, תחרות עבור הנוסעים והשבחת הכלכלה ותשלומי המסים"
שירות uberXL יושק במודל תמחור משתנה, שמתבסס על מרחק וזמן הנסיעה ולא על כמות נוסעים או מספר עצירות בדרך ■ בחברה טוענים כי המחיר זול מנסיעה במונית רגילה ב-40%-20%
תעריף הבסיס עם תחילת הנסיעה הוא 8 שקלים, ועל כל דקת נסיעה ישלם הנוסע שקל אחד נוסף ו-2 שקלים לכל ק"מ נסיעה
סגירת רשות השידור, מאבק ההישרדות של ערוץ 10, חוק "ישראל היום", מחאת המילקי, האקזיט של יד2 ועוד
במקום לחסוך כסף, ממשיכים לנפח את חלום "תחליפי הדלק"
"כלכלת שיתוף", "טכנולוגיה לבישה", "בריאות דיגיטלית" ומהפכת ה-"Ubering" - אלה הבאזז-וורדס ששלטו השנה בכנס אינטרנט בינלאומי בפריז ■ התובנה הבולטת: עולם השיווק והפרסום עומד להשתנות דרמטית
מי אשם בקריסת Uber בהודו - האנס? המשטרה? הפוליטיקאים?
מגייסת נהגים לשירות uberX שמאפשר להתחרות במוניות באמצעות תעריפים זולים, לאור העובדה שאין צורך במוניות, ברישיון של הסעה בתשלום הנדרש בחוק ועבור הנהגים מדובר לעיתים בעבודה שנייה ■ החוק היום לא מאפשר הפעלתו
בעקבות המקרה, החליטו הרשויות בניו-דלהי לחסום את שירותי ההסעות של אובר בטענה כי היא מטעה את הלקוחות שלה
אפליקציית המוניות אובר וחברת הסלולר הסינית שאיאומי הצליחו לגייס יותר ממיליארד דולר בלי להפוך לציבוריות ■ איש הון סיכון: "בכל פעם שיש כמויות עצומות של כסף שנשפכות משהו ככל הנראה עתיד להשתבש"
יהודה בר אור, יו"ר איגוד המוניות הארצי, השתתף בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" ותקף את אפליקציית אובר ■ מנכ"ל אובר יוני גרייפמן: "אם אובר תצטרף לשוק, לנהגי המוניות תהיה יותר עבודה"
GETT (גט טקסי GetTaxi)lyftWoltאפליקציותזכויות עובדיםיאנגוכלכלת חלטורותמוניותמשלוחיםקליפורניה