אסף דובזינסקי, שמנהל את חברת ההובלה "התנועה עמק חפר": "אנחנו מרגישים מחויבים, כי אספקה של חומרי גלם חייבת להגיע לכל מקום ובזמן" • "הדריכות והעבודה יותר לחוצים, וצריך להיות הרבה יותר יעילים" • עסקים במשבר, מדור חדש
האם חלק מהרשתות לא מצליחות להתאפק ומנצלות את משבר הקורונה? סיירת חירום מטעם המועצה לצרכנות צפויה לבדוק מדי יום כ-150 מוצרים נבחרים בעשרות סניפים ברשתות שיווק שונות
אנשים נשארים בבית ורוכשים יותר לטובת צריכה מיידית וגם "ליתר ביטחון", כשבמקביל נרשמת עלייה במחירים של חלק ניכר מהמוצרים וביטול הנחות שנהוגות בתקופת החג הפסח • כל אלה מבשרים על גידול חד בהכנסות של רשתות המזון ברבעון הראשון השנה - וכנראה גם אל תוך הרבעון השני
פיקוח על המחיר לא מביא שום פתרון אלא רק משבש את מנגנון המחירים, לא מייצר תמריץ לייצר את המוצרים שבמחסור ובסופו של דבר גורם למחסור קבוע של המוצרים מהמדפים
רשתות המזון קיבלו הודעה על התייקרות של עופות וחלקי עופות, אך טרם ידוע באיזה שיעור • במקביל, חלק מהרשתות קיבלו בקשות לייקור פירות וירקות שונים, ביניהם עגבניות, מלפפונים ובננות, בשיעור מוערך של כ-10%
אלקטרה מוצרי צריכה הייתה החברה הראשונה שהעלתה מחירים על המזגנים שלה, והיום היא מתגאה כי את מוצרי החשמל של המותגים הבינלאומיים שהיא משווקת, היא דווקא לא צפויה לייקר ב"חודשיים הקרובים"
כשאר חברות התעופה העולמיות, אל על נקלעה למשבר עם פרוץ וירוס הקורונה • תגובת אל על: "בנתיבים בהם נדרשת טיסת העברה של חברה זרה ובה הועלו המחירים, הדבר משתקף במחיר הסופי, אולם אין מדובר בהעלאה או ברווח של אל על"
בתוך שבוע נרשם גל עליות במחירי מוצרי החשמל בקרב ארבע חברות - אלקטרה, טורנדו, ברימאג וניופאן – אשר נע בשיעור של בין 3% ל-14% במחיר לקמעונאי • הצעד הזה מתרחש על אף שעדיין קיימת בישראל סחורה שהגיעה לארץ טרום המשבר
לפי אלקטרה, הייקור לקמעונאי יעמוד על עד 3%, כשההערכות הן כי העלייה במחיר לצרכן עשויה להגיע עד 10% • עליית המחירים של טורנדו לצרכן עשויה להגיע אפילו לעשרות אחוזים
התמתנות עליית המחירים עלולה לכרסם ברווחי חברות התרופות, אבל למשקיעים עדיף להשלים עם ירידה ברווחים לטווח הקצר - ולהימנע מתשומת-לב לא רצויה מצד הממשל האמריקאי, שעלולה לאיים על המודל העסקי של התעשייה
החברה מייקרת את הגלידות שהיא מייצרת תחת המותג גלידות שטראוס בשיעור של עד 4% • בין המוצרים שיתייקרו: "טילון", "מגנום" ו"סולרו" • הנימוק של יוניליוור: "עלייה מתמשכת בתשומות הייצור"
לפעמים הכעס על עלייה במחירי מוצרים נובע מאי־ראיית האדם שמסתתר מאחורי האחוזים, המספרים וטבלאות האקסל • דעה
גאנה וחוף השנהב, שמייצרות ומוכרות 60% מתפוקת הקקאו בעולם, החליטו לגבות 400 דולר נוספים לטון קקאו שנסחר כיום בכ–2,500 דולר - עלייה של 16% • נוסף לרווח, אחת המטרות היא העלאת רמת החיים של המגדלים במדינות אפריקה העניות
על רקע הקשיים בחברה, ל"גלובס" נודע כי סלקום מעלה את מחיר חבילת הגלישה הנייחת ל-15 שקל בחודש, במקום 10 שקלים עד כה • בנוסף הודיעה החברה באופן חד-צדדי לכול הספקים שלה כי היא מורידה ב-10% את התשלומים שלהם • המו"מ עם הוועד על פיטורים נמשך
הרקע לעליית המחיר הוא הגידול בדרישה לבשר בקר בסין בעקבות וירוס שפגע בתעשיית החזירים במדינה • יבואני בשר מקומיים טוענים כי המחסור בשוק העולמי עשוי להביא בהמשך למחסור ואף לעליית מחירים של בשר מעובד • מחיר בשר החזיר באירופה עלה לאחרונה בכ–50%
מדובר על עליית מחיר של כ-7% על סדרת המוצרים של מנה חמה • אסם: "מדובר במספר קטן ושולי של מוצרים שבהם נפלה טעות במחירון המקורי"
רשות התחרותהסדר כובליוקר המחיהמחירי המזוןמשרד הכלכלהניר ברקתענף המזוןקמעונאותרשתות שיווקשטראוס