גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חניונים

עוד כתבות

קניון TLV ת''א / צילום: יח''צ

החניון שהקפיץ את המספרים של קניון האופנה המדשדש

במשך שנים רשם קניון TLV בתל אביב ביצועים מדשדשים, למרות המיקום בלב העיר • מדוחות הבעלים, רבוע כחול, לשנת 2023 עולה כי ההכנסות גדלו, וכך גם דמי השכירות, אלא שהביצועים האלה אינם רק הודות לחנויות - אלא גם בזכות חניון הענק שמתחתן

מגדל לוינשטיין. בעיגול: מנכ''ל לוינשטין נכסים, שאול לוטן / צילומים: איל יצהר, יח''צ

הדוח שחושף: רווח של מיליוני שקלים בשנה מהשכרת מקומות חניה במגדל משרדים בת"א

במגדל לוינשטין גובים כ־1,200 שקל לחודש עבור מקום חניה, כאשר הרווח לבעליו עומד על כ־80% מסכום זה • כלל פעילות החניון הניבה אשתקד רווח של יותר מ־5 מיליון שקל • ומתברר שלא מדובר בחניון היקר ביותר בסביבה

ספי צביאלי / איור: גיל ג'יבלי

בלעדי השותפים בסכסוך, והמפונים נדרשים לשלם 1,500 שקל בחודש לחניון כיכר אתרים

מפונים מיישובי הדרום ששוהים בבתי מלון בת"א וחנו עד השבוע בחינם בחניון כיכר אתרים, התבקשו לשלם מעתה 1,500 שקל בחודש • בעלי החניון, חברת נצבא, השיבו כי השותף ספי צביאלי מסרב להמשיך את ההסדר החינמי, ואילו האחרון מפנה את האחריות למדינה ולעיריית ת"א שלא משתתפות בתשלום

קריסת החניון ברחוב הברזל בת''א ב-2016 / צילום: שלומי יוסף

בלעדי הסדר מקל בתיק חניון הברזל: אחד המהנדסים לא ירצה מאסר ולא יורשע

הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם שניים מהנאשמים בתיק קריסת גג החניון ברחוב הברזל בת"א ב-2016: המהנדס אריאל בבג'נוב ומשרד ירון-שמעוני-שחם מהנדסים ויועצים • עפ"י ההסדר, הנאשמים יודו בעבירות של מעשה פזיזות ורשלנות במקום גרימת מוות ברשלנות, ויוטל עליהם לשלם פיצוי של מאות אלפי שקלים • הנאשם המרכזי, המהנדס חנוך צחר, ימשיך לנהל את ההליך

עיריית תל אביב. ניתן היה להגיש כתב אישום על עבירת שימוש חורג / צילום: Shutterstock

מתי ניתן לחייב בהיטל השבחה רטרואקטיבית?

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי לא ניתן לגבות היטל השבחה על התקופה שלפני שניתן אישור לשימוש חורג במקרקעין בתור חניון

יו''ר הכנסת אמיר אוחנה / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

צמצום המזומן לחלפני כספים: הרפורמות שאוחנה מפצל מחוק ההסדרים

לאחר האישור הראשוני של חוק ההסדרים, יו"ר הכנסת כנציג הרשות המחוקקת נותן הסתייגויות ומבקש פיצולים מחוק ההסדרים • לאחר מו"מ שנוהל מול יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, הוא מוציא מספר "עיזים" מחוק ההסדרים שעלולות להיות בעייתיות בעיניו

התחנה המרכזית בתל אביב / צילום: Shutterstock

איפה יעצרו האוטובוסים? ביקורת על התנגדות יו"ר הכנסת למסופי חניה

בשל התנגדות אמיר אוחנה לסעיף בחוק ההסדרים שיאפשר הקמת חניונים זמניים לאוטובוסים, נציגי לובי 99 הזהירו כי היא תסכן 800 חניות, "ועלולה ליצור בעיות בתפעול התחבורה הציבורית"

חניון הענק שהושק בבני ברק / צילום: דוברות עיריית בני ברק

מבני ברק ועד פתח תקווה: למה חניוני הענק החדשים הם הבעיה ולא הפתרון

עיריית בני ברק השיקה במתחם BBC חניון של 1,280 מקומות, שרק צפוי להעמיק את עומסי התנועה באזור • גם ערים אחרות מצטרפות לחגיגה ומחפשות פתרונות יצירתיים, אך בפועל אין לכך תוחלת • בינתיים, משרד התחבורה גורר רגליים, והתוכניות הלאומיות בנושא טרם הוצגו

התחנה המרכזית בתל אביב / צילום: Shutterstock

בלעדי מה עומד מאחורי התנגדות יו"ר הכנסת להקמת חניונים זמניים לאוטובוסים

לגלובס נודע כי ח"כ אמיר אוחנה מתנגד להעברת תיקון בחוק ההסדרים שיאפשר הקמת חניונים זמניים לאוטובוסים • בשנים הקרובות עשרות מסופים, בהם גם כאלו שעתידים לקום במסגרת מתווה הפינוי של התחנה המרכזית, אמורים לשמש כפתרון זמני ולשפר את התחבורה הציבורית

חניון תת קרקעי, רחוב ז'בוטינסקי 9  בני ברק / צילום: איל יצהר

מחירי החניה במשרדים בתל אביב בעלייה. איפה משלמים הכי הרבה?

הפירמות ששוכרות משרדים בתל אביב לא יכולות עדיין להסתמך על הגעה לעבודה בתחבורה ציבורית: גם בחציון השני של 2022, ברוב מתחמי המשרדים בעיר מחירי החניות עלו • איפה משלמים הכי הרבה, וכמה משלמים מחוץ לתל אביב?

תל אביב. מגרש במרכז העיר נותר ללא שימוש / צילום: Shutterstock

חוק המגרשים הריקים: מתי המדינה עוברת את הגבול ולא יכולה להשתלט על שטח

עיריית ת"א רצתה להעביר חלק מפעילות התחנה המרכזית לשטח אחר הכולל מגרש ריק בבעלות פרטית • בית המשפט עצר את המהלך וקבע כללים חדשים בתחום

כיכר אתרים, ומתחתיה הכניסות לחניון / צילום: איל יצהר

בלעדי חניון המריבה: הושלמה חוות הדעת שקובעת כמה באמת שווה החניון בכיכר אתרים בתל אביב

בדיקת השמאות שהזמינה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב העניקה לחניון שווי של כ־535 מיליון שקל, בעוד שהבעלים טען כי השווי עומד על כ־1.3 מיליארד שקל • תוכנית כיכר אתרים מתעכבת כבר שנים, ובדיקת השמאות היא ניסיון לפתור את מחלוקת הזכויות במקום

המגרש ברחוב הירקון בתל אביב. בעיגול: עמוס לוזון ועובדיה קוקו / צילום: תמר מצפי, איל יצהר

בלעדי 150 מיליון שקל עבור חניון בת"א: עמוס לוזון ועובדיה קוקו יבנו דירות יוקרה מול הים

צמד היזמים עמוס לוזון ועובדיה קוקו רכשו מגרש בן 750 מ"ר בלבד ברחוב הירקון בת"א, שעליו הם מתכננים להקים בניין שכל דירה בו תעלה עשרות רבות של מיליוני שקלים • על הקרקע יש תוכנית בניין עיר להקמת 20 דירות, עם מגבלה לבניית עד שש קומות

קריסת החניון ברחוב הברזל בת''א / צילום: שלומי יוסף

שש שנים עברו מקריסת חניון הברזל בת"א, ושלב שמיעת הראיות אפילו לא החל

שנתיים לאחר הגשת כתב האישום נגד המהנדסים המעורבים בקריסת החניון, שהובילה למותם של שישה עובדים ולפציעתם של 23, ההליך המשפטי מתקדם באיטיות • היקף חומרי החקירה ומורכבות הסוגיות גורמים לעיכובים, ובינתיים משפחות הקורבנות והפצועים משלמות את המחיר • גלובס בעקבות הסחבת המשפטית 

מלון מנדרין ת''א / צילום: איל יצהר

בלעדי עסקת ענק במלון מנדרין: החניה ושטחי המסחר נמכרו ב-190 מיליון שקל

לגלובס נודע כי קרן JTLV3 בראשות עמיר בירם, אריאל רוטר ושלמה גוטמן רכשה באחרונה את שטחי המסחר והחניון הצמוד למבנה מלון מנדרין בתל אביב בכ-190 מיליון שקל בתוספת מע"מ • על השטח יש זכויות להקמת כ-10 אלף מ"ר מלונאות

צומת פת. “לחצות ‘אמזונס’ של רכבים כדי להגיע לעמק הצבאים” / צילום: רפי קוץ

המסר הכפול של בירת ישראל: קידום תחבורה ציבורית בין מחלפים לרכב הפרטי

בניגוד למקובל ברבות מערי העולם המערבי, ירושלים מקדמת את הרכבת הקלה ושבילי אופניים, לצד חניונים ומחלפים • לדברי בכירי העירייה, לא מדובר בטעות אלא במדיניות מפוכחת, אבל מומחי תכנון חוששים שמדובר בבכייה לדורות

מתקן חניה שהותקן ע''י פרקומט במלון בתל אביב / צילום: נאור כהן, פרקומט

האתגר הבא - מעבר מחניונים רובוטים קטנים לכאלה של מעל 100 מקומות חניה

תחום מתקני החניה הרובוטיים אינו חדש ומשמש פתרון יעיל בפרויקטי התחדשות עירונית בהם נדרשים חניונים קטנים • בחברת פרקומט מסבירים כי לפרויקטים גדולים ומורכבים של מעל 100 מקומות חניה, הפועלים בעצימות גבוהה, נדרש תכנון שונה לגמרי - ומציגים את הטכנולוגיה של חברת SOTEFIN השוויצרית ורובוט השינוע שלה

חניה בכחול לבן בתל אביב / צילום: Shutterstock, Adi Shpigel

פודקאסט למה בקרוב לא תהיה לכם חניה ליד הבית - ומה תכלול הרפורמה בתל-אביב

עם יותר ויותר מכוניות בכבישים, מספר מקומות החניה במרכזי הערים פוחת. גם הערים עצמן מבינות שהן צריכות להגביל את החניות של תושביהן • התוצאה: בקרוב חניה ליד הבית כבר לא תהיה דבר מובן מאליו • למה זה לא דבר כל כך רע, ואיך התמודדו עם הבעיה בהולנד, בצרפת ובדנמרק? • האזינו

צחי מרקור / צילום: אור גפן

צחי מרקור: "מחירי החניה בתל אביב רחוקים מלהיות הגבוהים בעולם, הצפי הוא שהם יעלו"

בעלים ומנכ"ל של חניוני הצלחה בוועידת הרכב של גלובס: "ת"א לא צפויה לזכות במעמד המפוקפק של העיר היקרה בעולם לחניה" • "מכירות החניונים שלנו שברו שיאים בתחום הנדל"ן", הוסיף מרקור

משאית אוטונומית. תיסע בכבישים מהירים / צילום: Shutterstock

המשאיות האוטונומיות מתחילות לייצר ביקוש לקרקע מחוץ לערים הגדולות

הביקוש לקרקעות מחוץ לעיר היה גדול בגלל הדרישה למחסנים לרכישות אונליין, ועכשיו הוא צפוי לעלות בגלל הצורך בחניונים לכלי רכב אוטונומיים