ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל
דגמים חדשים של קיה ויונדאי בדרך לישראל • החלטת ועדת הכספים לדחות את ההצעה לביטול ההטבה על האגרה השנתית לרכבים חשמליים, עלולה להביא לזינוק מס הקנייה עליהם ל־83% - ולעלייה של עשרות אלפי שקלים במחירים • וגם: רשות התחרות תומכת באימוץ תקינות מקלות לייבוא חלפים • השבוע בענף הרכב
הדור המחודש של יונדאי i10 הוא מסע נוסטלגי לעידן של מכוניות הגיוניות במחיר נוח וללא מצברים של 400 קילו • תיבת ההילוכים הרובוטית היא מגבלה, אבל אפשר לחיות איתה
מס הנסועה החדש יחול בעתיד גם על רכבי הפלאג-אין, ובענף הרכב אומרים בתגובה כי מדובר בצעד "מפלה וחסר היגיון" • בנוסף צפוייה התייקרות משמעותית במחירי רכבי הפלאג-אין החדשים, בשל עליית מס הקנייה עליהם ל-83% • וגם: איך מתמודדים היבואנים עם סכנות הים האדום
הדור החדש של הקרוס־אובר הקומפקטי של יונדאי מייצג שדרוג משמעותי ביחס לקודמו בכל הנוגע לנוחות, שימושיות משפחתית וחיסכון בדלק • המחיר זינק, אבל לפי ההסתערות נראה שהלקוחות לא מתרגשים
הקרב על הלקוחות בין הגופים הפיננסיים מורגש היטב גם בהפסקת הפרסומות - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • שלוש הפרסומות המושקעות ביותר לפי נתוני יפעת בקרת פרסום - סופר־פארם, יונדאי ו־FreeTV - כלל אינן מתברגות בדירוג
יונדאי איוניק 6 פותחה מראש כדי להיות "יותר טסלה מטסלה" • העיצוב החיצוני הוא טעם נרכש ותא המטען די קטן, אבל המרווח הפנימי, הטווח ואיכות הייצור משאירים את טסלה 3 מאחור • מבחן דרכים
זה זמן רב שליונדאי ולקיה, יצרניות הרכב הקוריאניות האחיות, יש מוניטין של ייצור מכוניות לא יקרות וחסרות השראה • עם זאת, במהלך השנים האחרונות הן הפכו לבין המובילות במרוץ כלי רכב חשמליים
השימוש במימן צפוי להתרחב ומשרד האנרגיה כבר נערך • האיוניק 6 של יונדאי כבר בארץ • הקרוס-אובר החשמלי הסיני היוקרתי שנוחת בישראל • השבוע בענף הרכב
הגרסה החשמלית של GV70 צולחת את המעבר לחשמל עם ביצועים רציניים ורמות פאר, איכות ונוחות מהטובות בפלח • עם זאת, יש מתחרות שמציעות יחס טווח־מחיר טוב יותר
לרכב הפנאי הקומפקטי של יונדאי יש עיצוב רענן ובעל נוכחות, מחיר נגיש יחסית ותא נוסעים מרווח ומאובזר • ובכל זאת, יש בפלח מכוניות שמערבות יותר את הנהג
סיכום 2022: כמעט 270 אלף כלי רכב חדשים עלו על כבישי הארץ, כ-11% היו חשמליים • בחודש דצמבר לבדו תפסו החשמליות כ-35% מהמסירות • כל מכונית שלישית שנמכרה בשנה החולפת הייתה "ירוקה" • יונדאי הובילה גם השנה והסיניות המשיכו לטפס לצמרת
המשאיות הראשונות ישולבו בציים של כלמוביל ושל בזן, שגם תייצר ותשנע את המימן, ושל סונול, שתקים את תחנת תדלוק המימן הראשונה בישראל • מארק פרימוולר, סגן נשיא בכיר ביונדאי: "כבר היום קיימת כדאיות כלכלית למעבר מדיזל למימן במשאיות, אבל תידרש תמיכה ממשלתית להאצת החדירה"
הפלח של הרכבים החשמלי שבר שיאים בנובמבר עם כ-6,000 מסירות והשלים 23 אלף מסירות מתחילת השנה • טסלה כבשה את צמרת המסירות החודשית עם קרוב ל-2,300 מסירות • החברה צפויה לפתוח בשנה הבאה אולם תצוגה קבוע במרכז
המחירים של הדגמים הקוריאנים ללקוחות שיזמינו החל ממחר לא ישתנו ואילו דגמי יונדאי שמיוצרים באירופה יתייקרו מחר ב-2.75% בממוצע
ההסכם ייכנס לתוקף בדצמבר הקרוב ויוביל בין השאר לביטול מכס בגובה 7% המוטל כיום על כלי רכב שמיובאים מדרום קוריאה • בין הדגמים שעשויים ליהנות מהורדת מחירים: יונדאי איוניק 5 וקיה EV6 • להסכם לא תהיה השפעה על מחירי המכוניות המיוצרות באירופה
מחירי הרכב החדש ממשיכים להתייקר בשל שחיקת המטבע, התייקרות התובלה והעלאת המחירים ע"י היצרנים • בתוך כך, עדכון חדש של "המס הירוק" בינואר יביא להתייקרות של אלפי שקלים במכוניות הקטנות והזולות עם מנועי בנזין, שהטבת המס עליהן תפחת משמעותית
יונדאי פירסמה תמונות רשמיות ראשונות של מכונית הספורט-סדאן החשמלית "איוניק 6" • המכונית תתבסס על הפלטפורמה החשמלית המודולרית שמשמשת את הדגמים איוניק 5 וקיה EV6 ותצויד באותם מכלולים • טרם פורסמו מפרטים ומחירים רשמיים
חשמלית הפרמיום של ג'נסיס מכרה 130 יחידות ביומיים, טויוטה ויונדאי סגרו את המערכת להזמנות נוספות לדגמים החשמליים הפופולריים עד סוף השנה • וגם שוק חשמליות היוקרה רותח
לגלובס נודע כי מסירות כלי הרכב החשמליים זינקו בינואר-מאי והן מהוות כבר יותר מ-5% מכלל המסירות בשוק • עם זאת, חברות הרכב מתקשות לעמוד בביקושים הגבוהים • וגם: החדשות של טויוטה, צ'מפיון מוטורס וכלמוביל • השבוע בעולם הרכב