"הצעת חוק עוסק בכלכלת הפלטפורמה" הוגשה ע"י ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד וע"י חברי הכנסת משה פסל ודני אילוז מהליכוד בהצעות נפרדות • לפי ההצעה, התקשרות של עוסק עם חברה המספקת פלטפורמת שירותים לא תקים יחסי עבודה - וזאת בתנאים מסוימים • בין היתר כוללת ההצעה גם חיוב בתשלום שכר מינימום לפי החוק
לעמדת עו"ד בהרב-מיארה, תביעה ייצוגית אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור השונות בין 10,000 השליחים בקבוצה • נטען כי המבחנים להכרה ביחסי עובד-מעביד הם פרסונליים, ולא ניתן להכריע על בסיס נתוני התובע הייצוגי בלבד
בית הדין הארצי לעבודה קבע באופן תקדימי כי מתווך שעבד כעצמאי במשרד יוכר כעובד שכיר של החברה לאחר שסיים לעבוד בה, ויקבל את הזכויות הסוציאליות הנגזרות • עורכות דין בתחום מזהירות מ"חשיפה לתביעות עתידיות", ומדגישות: מדובר בצמצום הגדרת ה"פרילנסר"
באיחוד האירופי מצאו נוסחת פשרה שתשפיע על זכויותיהם של מיליוני עובדי פלטפורמות המשלוחים וההסעות, כגון וולט ואובר • על הפרק: חובת ההוכחה שהשליחים עובדים מן המניין תעבור למעסיק ותידרש שקיפות • עם זאת, מדובר בגרסה מרוככת לעומת ה"מהפכה" במקור
הוויכוח סביב מעמד השליחים, המכונה "כלכלת חלטורות", הוכרע לאחרונה בבית המשפט בפינלנד, מייסדת וולט, ובבריטניה, כשנפסק כי שליחי חברת המשלוחים דליברו אינם שכירים • התביעה הייצוגית בישראל ממתינה לעמדת המדינה ולהכרעה בערעור
מיד לאחר פרוץ המלחמה אישה הגישה תביעת מזונות, והגבר הגיש תביעת גירושים לרבנות. מה קבע בית המשפט לענייני המשפחה? • אישה שעבדה בחנות של בעלה ביקשה דמי אבטלה לאחר תום עבודתה, ביטחו לאומי סירב, והיא פנתה לבית הדין • וזוג המגורר בבני ברק השתלטו על חדר אשפה משותף, וחויב לשלם פיצויים
ד"ר אלדד רום מלווה חברות הייטק שחלק מעובדיהן נקראו לחזית, חוו אובדן או מתמודדים עם מצוקה נפשית • בראיון הוא מסביר את החשיבות של עשייה במצבי משבר וקורא למנהלים לגלות גמישות
אתם עובדים ממש טובים, אבל מרגישים כל הזמן שאתם לא מצליחים להדביק את הקצב, הידע וההישגים של המנהל שלכם? יש מה לעשות • הודו בטעויות ותקלות, בקשו תמיכה ומשאבים ודרשו ממנו לתעדף משימות • גישה כזו עשויה להזניק לכם את הקריירה
לתת לעצמנו ציונים על השנה שחלפה, לדמיין שאנחנו משיגים את כל היעדים, להבין מה מונע מאיתנו לעמוד בהם, לבחור רק מוקד אחד לשיפור בכל תחום - ולוודא שהדרך תהיה מהנה • ערן גפן משתף בשיטה שמאפשרת לצוות שלו לצמוח • חצי שעה של השראה
משוב כן ואמיתי הוא חלק אינטגרלי ממקום עבודה, אולם הוא עלול להיות מסובך יותר כאשר הוא מתרחש בין אנשים ששונים זה מזה במגדר, בתרבות ובגיל • כך תוכלו לקיים משוב ושיתופי־פעולה שיגרמו לצוות שלכם לפרוח הודות לנקודות מבט מגוונות
אחד המפתחות החשובים ליצירת מקום עבודה יעיל, נעים ויצירתי הוא גיבוש אמון בריא בין העובד למעביד • לעתים היחסים עולים על שרטון, והאמון נשחק • אך גם כשזה המצב, ניתן לתקן • כך תעשו את זה נכון
גלובס וחברת המידע העסקי הבינלאומית Statista מחפשים אחר 150 המעסיקים הטובים ביותר בישראל, לדעת עובדיהם ועובדי מתחריהם • ההרשמה לדירוג נפתחה
הפרשה שנקראה השבוע, וָאֶתְחַנַּן, מציעה מודל יחסי עובד ומעביד: היכרות של העובד עם הערכים והחזון של החברה, היכרותו עם תכנית העבודה והיכרותו עם המנהל • הנהלה שמבססת קשר רגשי עם העובדים, לא צריכה לפחד ממתחרים או הצעות טובות יותר
מסיפור "מי מריבה" העומד בלב פרשת חקת אנו למדים כיצד יש לנהוג עם עובדים צעירים • אם בעבר מודל הניהול המקובל התבסס על שליטה וכוח, הרי שאיתם זה לא עובד • הם לא מגיעים לעבודה כדי להרוויח תלוש משכורת. הם רוצים להרגיש בעלי ערך ולהתחבר רגשית לפעילות הארגון • תפקידו של המנהל הוא לדאוג לצרכיהם ולעודד אותם להפיק מעצמם את המרב
ככל שמנהלים מבלים יותר זמן בעבודת שטח, ממש כמו זאת שהם משלמים לעובדים שלהם לעשות, כולם מרוויחים יותר: העובדים נחשפים לדרך הפעולה שלהם, לומדים ממנה ומשתפרים, הקרבה ללקוחות מאפשרת להם להבין באמת מה קורה בארגון וכך לגבש אסטרטגיות נכונות - והפרודוקטיביות של כל הצדדים עולה
קונפליקטים יוצרים סטרס שלילי במקום העבודה, ולכן הם דוחקים במנהלים להסדיר אותם בהקדם האפשרי • אלא שאם יש דבר גרוע יותר מקונפליקט לא מנוהל, זהו קונפליקט המנוהל באופן כושל • קשב, שותפות ונכונות הם העקרונות המנחים לניהול מחלוקות
Woltבית דין לעבודהכלכלת חלטורותמגזין הניהול של הרווארדמשלוחיםניהולניהול וקריירהשוק העבודהשליחתביעה ייצוגית