גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יינות ביתן

רשת שיווק פרטית

עוד כתבות

הכישלון הכפול של אלקטרה צריכה בתחום המזון / עיצוב: טלי בוגדנובסקי, צילומים: ישראל הדרי, שירה ספיר, גלית חתן

ההבטחה הכפולה התנפצה: המספרים מאחורי הכישלון של סבן אילבן וקרפור

עד לפני שנתיים אלקטרה צריכה נראתה כמו הבטחה גדולה בתחום קמעונאות המזון עם שתי השקות גדולות שעמדו לפתחה: סבן אילבן וקרפור • אבל דוחות החברה חושפים: הרשתות הבינלאומיות צוברות הפסדים של עשרות ואף מאות מיליוני שקלים, וסבן אילבן אף עשויה להיסגר • וגם: התיאבון שפגע באחים זלקינד

נחום ביתן והאחים זלקינד / צילום: שלומי יוסף, ישראל הדרי

"הולכתי שולל": נחום ביתן מנסה לכפות על האחים זלקינד לשלם 450 מיליון שקל

בתביעה שהגיש מייסד רשת יינות ביתן (כיום קרפור ישראל) נגד בעלת השליטה אלקטרה צריכה, הוא חושף מערכת יחסים עכורה ודורש מימוש אופציה שתניב לו סכומי עתק תמורת יתרת מניותיו ברשת ותשלומים נוספים • אלקטרה צריכה: "טענות התביעה חסרות יסוד"

סניף קרפור בתל אביב / צילום: גלית חתן

קרפור מציגה: הלקח של נחום ביתן והטוויסט בעלילה של אלקטרה צריכה

אחרי שהאחים זלקינד, בעלי אלקטרה צריכה, לא מימשו את האופציה לרכישת יתרת החזקותיו של מייסד יינות ביתן עד סוף ספטמבר 2023, השבוע הם גייסו כ-70 מיליון שקל - אולי גם כדי לדלל את חלקו • כעת הוא מנסה לכפות עליהם את המימוש דרך בית המשפט

השקת סניף קרפור היפר רעננה / צילום: שירה ספיר

הרבעון השלישי מציג שיפור לקרפור ישראל, אבל הדרך עוד ארוכה

אלקטרה מוצרי צריכה הקטינה את ההפסד בגין קרפור, אך ביצועי סבן אילבן החלשים היטו לרעה את המספרים • החברה: "נגיע לרווחיות תפעולית כבר ברבעון הרביעי" • מניית החברה קפצה ב-10%

מוצרים בסניף קרפור ברעננה / צילום: שירה ספיר

התוכנית החדשה של קרפור ישראל: סניף ענק בכפר סבא לצד מהלך פיטורים

קמעונאית המזון תפתח החודש את הסניף הגדול ביותר שלה, שיתפרס על פני 5,000 מ"ר, ובהמשך השנה ייפתחו עשרות סניפים, כולל בחברה הערבית ובשוק המהדרין • במקביל גובשה תוכנית התייעלות, שכחלק ממנה יפוטרו כ־80 עובדים

סניף של קרפור ברמת אביב ג' / צילום: גלית חתן

בלעדי ועד עובדי קרפור להנהלה: "מתריע מפני פעולות חד-צדדיות. לא נאפשר מכירת סניפים"

בסוף השבוע, לאחר התפטרותו של המנכ"ל לשעבר אורי קילשטיין ומינויים של שווימר למנכ"ל קרפור ומיכאל לובושיץ למשנה למנכ"ל - שלח יו"ר ועד העובדים אייל אלי דוא"ל להנהלה, בו התריע מפני פעולות חד-צדדיות: "לא נאפשר אפילו מכירת סניף אחד ולא נרשה פגיעה בעובדים" • מקרפור נמסר: "המצב הכלכלי מעולה, ממשיכים בעבודה כמתוכנן ובשיתוף-פעולה מלא גם עם וועד העובדים"

מיכאל לובושיץ. מונה למשנה למנכ''ל קרפור ישראל / צילום: שוקה כהן

יממה אחרי שקילשטיין עזב: בקרפור מינו משנה חדש למנכ"ל

מיכאל לובושיץ, לשעבר מנכ"ל ינות ביתן, חוזר לרשת בכובעה החדש • מינויו מגיע יממה לאחר עזיבתו של אורי קילשטיין, מנכ"ל קרפור, אותו יחליף מנכל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר, עד למינוי מחליף קבוע

סניף ההיפר של קרפור ברעננה / צילום: לנס הפקות

המהפכה צרפתית, ההפסדים ישראליים: מה יעלה בגורל קרפור?

במחצית הראשונה של השנה רשמה רשת המזון הפסד של 138 מיליון שקל, בעקבות מהלכים להשקת המותג קרפור בישראל • בעלת השליטה ברשת, אלקטרה צריכה, פועלת להנפקתה בבורסה, במהלך שבמסגרתו יועברו החזקותיה לידי החברה־האם אלקו

סניף ההיפר של קרפור ברעננה / צילום: לנס הפקות

קרפור תעזוב את אלקטרה צריכה ותעבור לידי אלקו

עם פרסום התוצאות הכספיות למחצית הראשונה של השנה, אלקטרה מוצרי צריכה מודיעה כי הסיכוי שתממש אופציה שניתנה לה לרכישת יתרת המניות של יינות ביתן (49%) ברשת קרפור ירד • שווי המניות עומד על כמיליארד שקלים

סניף קרפור סיטי בדיזנגוף, תל אביב / צילום: בר לביא

הקשר הצרפתי: השקת קרפור העבירה את אלקטרה מוצרי צריכה להפסד

אלקטרה מציינת כי היא פועלת להנפקת קרפור בבורסה בתל אביב, כאשר במקביל פחתו הסיכויים למימוש האופציה שיש לה לרכוש את יתרת מניות משפחת ביתן • פעילות קרפור רשמה הפסד של 138 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה

סניף קרפור סיטי ברחוב דיזנגוף בתל אביב / צילום: בר לביא

קרפור מול שופרסל: מה מבטיחים מועדוני הלקוחות של שתי הרשתות

רשת הקמעונאות הצרפתית נכנסת לתחרות בתחום מועדוני הלקוחות, כשהחסם העיקרי יהיה הצורך להנפיק כרטיס אשראי ייעודי או להיות לקוחות ביט • הצעת הערך המרכזית של קרפור תתבסס על כלל רשתות אלקטרה מוצרי צריכה, בניסיון לאתגר את השחקנית הגדולה בענף, שופרסל

אורי וטרמן, מנכ''ל שופרסל / צילום: יונתן בלום

מנכ"ל שופרסל בראיון בלעדי: "קרפור לא באמת נכנסה לישראל. זו יינות ביתן בתחפושת"

המאבק מול הספקים על גל ההתייקרויות, הסכסוך המתוקשר עם תנובה שהשאיר אותו עם מקררים ריקים, סערת הסתרת הנשים בסניף Be בבני ברק והכניסה של הענקית קרפור לישראל • אורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל, נכנס לתפקיד באחת התקופות המטלטלות שידעה הרשת

סניף קרפור סיטי בדיזנגוף, תל אביב / צילום: בר לביא

רגע אחרי ההשקה והפסדי הענק: באלקטרה צריכה בוחנים מהלכים לגבי ההחזקה בקרפור

ברבעון הראשון ייצר מגזר המזון של אלקטרה צריכה הפסד של 82 מיליון שקל, המיוחס בעיקר לשדרוג סניפים והשקת המותג קרפור - וזאת בהמשך להפסדי עתק בשנה הקודמת • המנכ"ל צביקה שווימר: "העבודה שעשינו עם קרפור מאפשרת לנו להסתכל על הנפקה", לצד מימוש אפשרויות נוספות לגבי ההחזקה

סניף של קרפור בתל אביב. לקמעונאים יש עוד הרבה אתגרים פרט לכניסת הרשת / צילום: גלית חתן

הבורסה יודעת יותר טוב מכולם: האם קרפור תזעזע את שוק המזון?

לאחר שאשתקד נחתכו שיעורי הרווח של הרשתות המקומיות, ומניותיהן צנחו בעשרות אחוזים, מציבה בפניהם 2023 כמה איומים משמעותיים: אינפלציה שמזניקה את ההוצאות התפעוליות, היחלשות השקל, עליית הריבית והאטה צפויה • ומה לגבי קרפור? גורם בענף מעריך כי "כמות המוצרים שתביא תהיה קטנה, ויכולתה לתת הנחות מוגבלת"

סניף של קרפור ברמת אביב ג' / צילום: גלית חתן

השקת קרפור בישראל: 50 סניפים חדשים בבת אחת, ואיך ישפיעו חסמי היבוא על המחירים

ביום שלישי הקרוב יושקו ברחבי הארץ 50 סניפים של ענקית המזון הבינלאומית קרפור • האם היא עומדת לחולל מהפכת מחירים, כיצד היא תתמודד עם חסמי היבוא, וממה צריכות המתחרות לחשוש? • 3 נקודות לקראת ההשקה הגדולה ביותר בענף קמעונאות המזון בשנים האחרונות

מנכ''לי רשתות המזון / צילום: איל יצהר, תמר מצפי, שלומי יוסף, יח''צ

נפילה ברווחיותן של ספקיות ורשתות המזון, ולא רק בגלל משברי שטראוס ושופרסל

שנה סוערת בענף הקמעונאות הובילה לירידה בשיעורי הרווח של החברות הציבוריות הפועלות בו • הצליחו לשמור על רווחיהן: רמי לוי, יוחננוף וביכורי שדה • את הנפילות הגדולות רשמו שטראוס, שופרסל, סנו ויינות ביתן • מצב המשק יקשה עליהן להגדיל רווחיות ב-2023

יינות ביתן סניף הרצליה / צילום: איל יצהר

יינות ביתן הפסידה 109 מיליון שקל; שכר המנכ"ל - כמעט 4 מיליון שקל

מהלך רה־ארגון ברשת המזון הוביל לצניחה של 37% ברווחי בעלת השליטה, אלקטרה מוצרי צריכה, שהסתכמו אשתקד ב־103 מיליון שקל • שכרו של אורי קילשטיין ברשת - בגין חצי שנה בלבד

סניף ויקטורי סיטי בתל אביב, עתיד הסופרים העתידיים / צילום: יח''צ

התחזית ל־2023 בענף הקמעונאות: העלאות המחירים יימשכו, סל הצריכה יצטמצם

השנה החולפת התאפיינה במאבק הציבורי נגד ההתייקרויות בשוק המזון, שינויים בחלק מהנהלות הקמעונאיות והיערכות לקראת כניסת הרשתות הבינלאומיות קרפור וספאר • איך תיראה השנה הקרובה של שופרסל, יינות ביתן, רמי לוי, ויקטורי, יוחננוף וטיב טעם • לפי תחזית שירה אחיעז מ-IBI, הנתח של המותג הפרטי יגדל, יותר רשתות יפזלו לכיוון הפארם והסטוק, ותורחב הפעילות בשוק המוסדי

קורנפלקס של שופרסל. המותג הפרטי מהווה 27% מהמכירות ברבעון השלישי / צילום: גלית חתן

קמעונאיות המזון מסכמות רבעון סוער ומחפשות דרכים חדשות לייצר רווחים

שופרסל עובדת על תוכנית התייעלות, יינות ביתן מחכה לקרפור, יוחננוף משקיעה בנדל"ן מניב, בוויקטורי מאמינים בטכנולוגיות, ובטיב טעם בונים על הסניפים העירוניים • קמעונאיות המזון הגדולות בישראל סוגרות את הרבעון השלישי של השנה בצל מאבק המחירים מול הספקיות, מחזקות את המותג הפרטי ומתכוננות ל־2023

אורי קילשטיין, מנכ''ל קרפור ישראל / צילום: סיון פרג'

מנכ"ל קרפור ישראל חושף את ביצועי המותג הפרטי וטוען: "כל השוק בעקבותינו"

חמישה חודשים מאז שמוצרי המותג הפרטי של קרפור עלו למדפים בישראל, הנתונים שמגיעים מיינות ביתן ומגה משקפים שינוי מהותי בהתנהגות הצרכנית • שמן הזית מגיע לנתח של 81% מהקטגוריה, טבלאות השוקולד עם נתח של 56% וקפסולות הקפה עם 47%