עלות העסקת עובד עלתה בכ-6,000 שקל ■ עלות הסכם הפנסיה החדש: 2.5 מיליארד שקל ■ החברה הבטיחה לקצץ 400 תקנים - וקיצצה רק 15 ■ והצרכנים? ספגו עלייה זינוק של 25% בתעריפי החשמל ■ ומה קורה בנמלים?
הנתב אחראי על ניווט כלי השיט בכניסה וביציאה מהנמל ■ התפקיד מסוכן ומצריך ניסיון רב והיכרות עם השטח הימי בו פועל הנתב
עדיין לא ברור האם המדינה תקדם הקמה והפעלה של נמל פרטי אחד באשדוד או בחיפה, או שני נמלים במקביל
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, טוען כי הרגולציה מונעת אימוץ שיטות עבודה מתקדמות, ומפרט את תנאי ההסתדרות להקמת נמלים חדשים
(עדכון) - שר התחבורה וראשי ההסתדרות הגיעו לפשרה וינהלו מו"מ לגבי עתיד הנמלים ■ כץ הדגיש כי הדיאלוג יעסוק בעיקר בהשלכות שיהיו להקמת הנמלים החדשים על העובדים ■ ראשי ההסתדרות וועדי הנמלים יתכנסו מחר לפגישה
שר התחבורה ישראל כץ: "מאיר תורג'מן, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, מתנהג כמו בבדיחה על ההוא שרצח את הוריו ובוכה שהוא יתום"
הורה למדינה ולנציגי הנמלים לדווח על המו"מ ביניהם ב-21 באוקטובר ■ עד אז לא תתאפשר שביתה בנמלים ■ לפי הערכות, השופטים ייאלצו לאפשר שביתה מוגבלת
שר התחבורה: "אחרי עשרות שנים שנכנעו לכם ונתנו לכם לעשות מה שאתם רוצים, החלטתי עם ראש הממשלה, שר האוצר והממשלה כולה לצאת לדרך חדשה. המכרזים פורסמו, ולא נעכב אותם"
ההצעה הביכה את נציגי המדינה שהודו בשיחה עם "גלובס": "הנמלים הקיימים טובים ותחרותיים, ויש התעניינות גדולה בהם בעולם"
המדינה דוחקת את בית הדין להתיר לעובדי הנמלים לשבות
ביה"ד לעבודה חייב את הממשלה לנהל מו"מ עם עובדי הנמלים: "המדינה לא קיימה את החלטתנו הקודמת, רק יצאה ידי חובה" ■ עפ"י פסק הדין, ההסתדרות רשאית לשבות על רקע הרפורמה - אך קודם יש למצות את ההידברות
שר התחבורה רצה ללמד על נמלים פרטיים, אבל העביר שיעור בפזיזות ומניפולציה
(עדכון) - זאת עד ל-1 בספטמבר ■ בתקופה זו על המדינה לנהל מו"מ אינטנסיבי עם ההסתדרות, שמצידה נדרשת שלא להשבית את הנמלים ■ השופטים הכירו בעילה לשביתה בשל חוסר תום-הלב לכאורה בהתנהלות המדינה
רק 8% ציינו כי הם תומכים בשביתה כזאת, ו-9% נוספים לא הביעו דעה ■ שר התחבורה כץ: "מציע ליו"ר ההסתדרות לקרוא היטב את הנתונים ולא לחבור למאבק לא צודק ומיותר שיביא לפגיעה קשה בהסתדרות ובעבודה המאורגנת"
הכירו את שיטת "חבק וחשק": מאחורי הקלעים עושים ועדי הנמלים הכול בכדי לחשק את עיני, ואילו כלפי חוץ הם מקפידים לחבק אותו ■ בוועדים חוששים מהאופי הריכוזי של עיני ומהנטייה שלו לאמץ רפורמות ממשלתיות תמורת כסף
שר שרומז שצריך לרסס את עובדי הנמלים כמו ג'וקים לא ראוי להישאר בתפקידו
משרד התחבורהנמל אשדודנמל הדרוםנמל המפרץנמל חיפהנמלי ישראלסחר חוץספינותשביתה בנמליםתובלה ימית