אפליקציית התחבורה הגדולה בעולם, אובר, הודיעה לאחרונה כי תפסיק את שירותיה בישראל • להחלטה קדמו שרשרת של יוזמות לפתיחת שוק המוניות לתחרות, שנבלמו בחסות הלובי של איגוד המוניות • המרוויחות הגדולות מהעזיבה יהיו גט ויאנגו
נתיב פלוס בכביש 1 עובר באורך 26 ק"מ בין מחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל • מהנתונים שנמדדו הבוקר עולה כי הנתיב הוסיף 7 דקות נסיעה לרכב פרטי, אך אוטובוסים הגיעו למהירות ממוצעת של כ-80 קמ"ש בשעות העומס • ומה עוד כדאי לדעת?
לפי הודעת Waze, בחברה זיהו שינוי בדפוסי הנהיגה בכבישים ולכן החליטו להפסיק את שירות הנסיעות השיתופיות • בינתיים, בישראל ממשיכים לקדם נסיעות שיתופיות בהתלהבות
האגרה לא תגרום לנהגים לעבור לתחבורה ציבורית כשזו מפגרת בשנות דור אחרי העולם • ללא שינוי מהותי, מדובר בעוד מס שאיתו על הציבור להתמודד
כחלק מהתוכניות של משרד האוצר לקראת חוק ההסדרים, נראה שמתארגנת יוזמה לאפשר למפעילי תחבורה ציבורית לאפשר לבעלי רכבים של 8 נוסעים ומעלה להסיע נוסעים בתשלום • בנוסף, בניסיון להדיר עוד ועוד רכבים פרטיים ממרכזי הערים, מבקשים לבטל את רף המקסימום בחניות כחול לבן
החברה הנרכשת Remix מפתחת תוכנה שמשתמשת במידע כדי לעזור לערים לתכנן את מסלולי התחבורה שלהן • הרכישה נועדה להרחיב את הנתח של Via בשוק שמשלב תחבורה ציבורית ונסיעות שיתופיות
ירידה של 30%-40% במספר האנשים בתחנות המרכזיות, עלייה בשימוש באופניים ובקורקינטים ונפח תנועה גדול בפריפריה - מחקר חדש מגלה כי הקורונה שינתה את דפוסי התנועה • הילה חדד-חמלניק, סמנכ"לית אסטרטגיה בנתיבי ישראל, אומרת בראיון כי כל תוכנית החומש של החברה תצטרך להשתנות
הנסיעה השיתופית במונית תופעל באמצעות מונה שיאפשר פתיחה של 4 נסיעות שונות במקביל • וסע שיזמין נסיעה שיתופית יקבל הנחה על דמי ההזמנה שכיום עולים כ-5 שקלים כאשר עם הצטרפות נוסעים נוספים יקבל הנחה גם על מחיר המונה
שרת התחבורה רגב מקדמת הקמת נתיב תחבורה שיתופית וציבורית בכביש 6 • היוזמה להוזלת התעריפים והארכת הזיכיון עוררה התנגדות מהאוצר והמו"מ עם הזכיינים נקלע למבוי סתום • מקורבים לרגב: נקדם מכרז אם לא תהיה הוזלה בדמי המנוי
דוחות שגריר ל-2019, שפורסמו בסוף חודש מרץ, חושפים כי פעילות שיתוף והשכרת הרכבים שלה Car2Go ייצרה בסיכום שנתי הפסד תפעולי של יותר מ-9 מיליון שקל, בהמשך להפסד תפעולי של כ-11 מיליון שקל שהציגה בפעילות זו ב-2018
עוד ועוד ערים בארה"ב, בהן ניו יורק, סן פרנסיסקו ושיקגו, מטילות מסים חדשים על נסיעות במסגרת חברות ההיסעים המקוונות, לאחר שמחקרים חדשים הראו כיצד הן מקפיצות את העומס על הכבישים לעתים אפילו בעשרות אחוזים
יוניון מוטורס תשיק בחודשים הקרובים בישראל את "מותג הניידות" האירופאי החדש, ותיכנס לתחום שירותי שיתוף רכב ו"קארפולינג" • כלמוביל הודיעה על הרחבת פעילותה לתחום הליסינג הפרטי יוקרה
ראש רשות התחרות מיכל הלפרין ומנהל רשות המסים ערן יעקב נפגשו כדי לדון במיסוי תחבורה שיתופית • הלפרין תומכת בפטור ממס על נהגים שמבצעים נסיעות • גורם ברשות המסים: "הנהגים הללו אינם שונים מבעלי עסק אחר. אין הצדקה עניינית או מוסרית לפטור דווקא אותם ממס"
הפתרון היצירתי מדי של גבר שרק רצה לנסוע בנתיב המהיר לעבודה מבלי להזדקק לנוסעים נוספים
במשרד התחבורה בוחנים את הרחבת "נתיב פלוס" לכבישים נוספים, כשבין היתר שוקל המשרד לייעד נתיבים לתחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית בכבישים 1 ו-4 • המשרד מקדם את הנתיבים החדשים למרות שלא מתבצעת אכיפה מספקת בקיימים: אחד מכל 4 נהגים בנתיב נוסע בו בניגוד לחוק
אחד החששות העיקריים של הנוסעים במעבר משימוש ברכב פרטי לתחבורה ציבורית, הוא התלות בפתרון תחבורה יחיד שאינו מספיק זמין ונגיש עבורם • פלטפורמות טכנולוגיות יכולות להאיץ את המעבר לתחבורה חכמה שמציעה מגוון שירותים המהווים יחד אלטרנטיבה לרכב הפרטי • דעה
החוק יעניק לעובדים מסוימים הגנות וזכויות סוציאליות • לאחר שכשלו מאמציהן למנוע את החקיקה, אובר וליפט הקימו קרן משותפת של מעל 100 מיליון דולר כדי לסייע במאבק
"גלובס" חושף כי תוכנית האוצר לצמצום הנסועה ברכב פרטי כוללת שורת צעדים מרחיקי לכת מעבר להטלת אגרת גודש • אבל גם לאחר כינון ממשלה חדשה, התוכנית צפויה להיתקל במוקשים ומכשולים - ממקבלי הרכב הצמוד, דרך הלובי של נהגי המוניות ועד הפוליטיקאים עצמם
במשרד התחבורה השיקו לאחרונה את תוכנית "דרך ערך" שמתגמלת נהגים בגין נסיעה בשעות השפל, לצד תוכנית "נתיב פלוס" שנועדה לעודד תחבורה שיתופית • לפי התוכנית של האוצר, שני המיזמים אמורים להוות בסיס טכנולוגי שיסייע בשלב הבא לגבייה של מס גודש
לפי חברת פיוצ'ר מוביליטי, זמן הנסיעה הממוצע ב-8 בבוקר מנתניה באזור מחלף פולג לקריית עתידים עומד על 45 דקות בנתיב פלוס, לעומת זמן נסיעה ממוצע של 62 ברכב פרטי בנתיב רגיל