בתביעה, בהיקף 21 מיליון שקל, נטען כי שופרסל לא הפחיתה את מחיר האריזה מהמשקל הכולל של עופות ארוזים של תנובה שנמכרו ברשת
בין היתר נטען כי החברה אינה מסמנת מחירים ליחידת מידה, אינה דואגת לסימון תזונתי בעברית ומטעה בפרסומיה הקובעים כי "לא תמצא זול יותר מהדיוטי פרי"
(עדכון) - הלחץ הציבורי עזר: במערכת הפוליטית מעריכים כי הצעת החוק לביטול סימון מוצרים תיפול בקרוב ■ לבנת, שהביאה להקפאת הצעת החוק: "הרשתות יוכלו לשנות מחירים באופן פרוע כמו 'האח הגדול'"
הצעת חוק חדשה שאושרה תומכת בציון מחירים בצגים דיגיטליים - ולא על המוצרים ■ השרה לבנת, שהגישה ערער: "מאחורי הצעת החוק עומדות רשתות שיווק וחברת לובינג גדולה. ההצעה מבטלת זכות צרכנית בסיסית להשוואת מחירים"
ביהמ"ש המחוזי הורה לחנות נעליים לפצות ב-800 שקל לקוחה שדרשה לרכוש זוג נעליים במחיר שהיה מוצמד להם - 170 שקל, אך בעל החנות סירב ומכר לה את הנעליים ב-220 שקל
שופרסל הורשעה בהטעיית צרכנים בכך שגבתה מחירים גבוהים מאלה שסומנו על המוצרים במדפים ■ שופרסל בתגובה: "מדובר בטעויות שנעשו בתום-לב ובאופן נקודתי לפני שנתיים"
בעשרות מוצרים שבדקה המועצה ב-4 סניפים של רשת רמי לוי התגלו טעויות בחישוב המחיר ליחידת מידה ■ רמי לוי בתגובה: "מדובר בתקלה, ובכל מקרה הצרכן לא שילם יותר"
הורדת המע"מ החפוזה חייבה בעלי עסקים להיערך לנושא תוך יום וחצי ■ הם אינם יכולים לבצע את השינוי בתוכנה לבד וחייבים להיעזר באנשי מקצוע ■ רו"ח צבי פרידמן: "מעולם לא היה זמן היערכות כה קצר לשינויי מע"מ"
עיקר הדו"חות נרשמו בענפי ההלבשה, הקוסמטיקה והמספרות, כשלרוב מדובר בעבירות של אי סימון מחירים כנדרש בחוק ■ התמ"ת: נערוך ביקורות נוספות במקום עוד במהלך החורף הנוכחי
כך נקבע בהסדר טיעון עם משרד התמ"ת ■ מנכ"ל פוקס, הראל ויזל: "בתמ"ת תקועים עם חוקים מטומטמים מלפני 30 שנה. שר התמ"ת לא טרח לשמוע את רשתות האופנה, למרות שאנו מעסיקים יחד 6,000 עובדים במשק"
כמו כן חויבה הרשת לחתום על התחייבות בסך 150 אלף שקל להימנע מעבירות אלה יחד עם החברה הורשעו גם 5 מנהלי סניפים, שנקנסו ב-1,000 שקל כל אחד
רשת האופנה ומנהלה הראל ויזל מבקשים מביהמ"ש לבטל את כתב האישום שהגיש נגדם משרד התמ"ת, בגין סימון מחירים במטבעות שונים שגרם להטעיית צרכנים
ביהמ"ש: הטעם המסחרי שמניע את בעלי העסקים שלא לסמן סחורות נעוץ בכך ש"היעדר מחיר מפתח ציפיות בלב הצרכנים ומפתה אותם להיכנס לחנות, דבר שמקרב אותם לביצוע עסקה ללא הפעלת שיקול-דעת מלא"
אורנה ברביבאיהרשות להגנת הצרכןרגולציהרשתות שיווק