היחלשות הספקים והתחזקות המותג הפרטי משקפים, בין היתר, את כוחן העולה של רשתות השיווק • אם בעבר הן נשלטו ע"י הספקים, היום הן אלה שמובילות את הטון • פרשנות
המציאות במדפי הסופרמרקטים מלמדת על כך שעגלת הקניות של הצרכן הישראלי מתייקרת מקנייה לקנייה יותר מאשר מה שעדכון המחירונים גורם לו • מדוע? משום שהמבצעים מתחילים להיעלם • פרשנות
3.5 שנים אחרי שנכנס לתוקף ועל רקע הביקורת בשוק, רשות ההגבלים בוחנת כיצד השפיע החוק ששינה את מערכת היחסים בין הקמעונאיות לספקים • חטיבת התחרותיות ברשות פנתה לאחרונה לרשתות הגדולות בדרישה שיעבירו לה נתונים
תעשיית המזון היא אחד ענף שמרן, אבל הבינה המלאכותית משנה גם את זה ■ כך פועלים המיזמים שהופכים את העולם לטעים יותר, עם פחות הרג של בע"ח, ואולי גם ימנעו את ההתחממות הגלובלית
ויכוח סוער בוועדת הבריאות של הכנסת האם לסמן את הגבינה הצהובה ואת אבקות המרק
במשרד הבריאות קבעו דיונים דחופים לשבוע הקרוב, מתוך ידיעה כי עיכוב עלול להוביל לדחייה של שנתיים ברפורמה
החשש של הרשות הוא שלספקי המזון הגדולים יהיה יותר כוח מול הקמעונאים, מאחר שיהיו תלויים בהם לקבלת יותר מוצרים - אך גם מול המתחרים, מאחר שיוכלו לתאם מחירים בין מוצרים דומים שהם מפיצים ובשל העובדה שיהיו להם בסך-הכול יותר שטחי מדף
לפי סטורנקסט, היקף המכר צפוי לעמוד השנה על 40.6 מיליארד שקל - כמו ב-2013 ■ צריכת קטגוריות בסיס כמו לחם מפוקח ירדה בשיעור דו-ספרתי - ולעומת זאת צריכת קטגוריות פרימיום כמו גבינות מיוחדות זינקה בשיעור משמעותי
נגה שוורץ משולם, מנהלת תחום הבריאות בתנובה: "פיתוח טכנולוגיות מזון דורש ממשק צמוד לתעשייה לצורך נסיונות ואנאליזות. עם התגברות התעניינות של התעשייה והנגשתה ליזמים, אנו מאמינים שתחום הפודטק יתפתח ויצבור תאוצה גם בישראל"
כמה תשלמו לגט טקסי כדי לקבל בקבוק שמפניה תוך 10 דקות, איזו טכנולוגיה מסייעת למסעדות להגדיל את המחזור ב-30%, וכיצד תוכלו לבשל ארוחת גורמה ביתית?
הנתונים שירגיזו אתכם כל הדרך אל הקופה בסופר: בשנים 2005-2012 זינקו רווחי חברות המזון, בעוד ששכר עובדיהן עלה ב-23% ■ העלייה ברווחים גבוהה בהרבה מעליית מדד המחירים ומנותקת מצמיחת התמ"ג
בין המציגים בביתן של מכון היצוא בתערוכת המזון הבינלאומית סיאל: מלח הארץ, סרמוני, עינת תעשיות מזון, נפטון, פריניב ועוד
ממחקר של הכנסת עולה עוד כי בשנים 2005-2013 עלו מחירי המזון בישראל בשיעור ריאלי של 16%, לעומת 1.8% בלבד במדינות האיחוד האירופי
תנובה, אסם, שטראוס ושאר חברות המזון והמשקאות טוענות תמיד כי מחירי המוצרים עולים בגלל מחירי הסחורות בעולם ■ מאמצע 2012 הסחורות הוזלו, השקל התחזק - והמזון בישראל רק התייקר ■ למה? כי אין תחרות
נילסן: 24% מכלל המוצרים בחודש אוגוסט 2013 נמכרו תחת מבצעים מיוחדים ■ הקרבות בין תנובה לשטראוס בקטגוריית השוקו הביאו לעלייה של 5% במכר הכמותי בקטגוריה ■ במוצרי טיפוח הבית והפרט נמשכת התנודתיות במחירים
שר התמ"ת צפוי להחליט בקרוב האם להעלות את מחיר הלחם המפוקח, ואילו החלטה על שינוי מחיר המטרה של החלב צפויה באוקטובר ■ עם זאת, בדיקת "גלובס" מגלה: מחירי רוב הסחורות בעולם רחוקים בעשרות אחוזים ממחיר השיא
רשות התחרותהעלאת מחיריםחברות מזוןיבואיוקר המחיהמחירי המזוןמשרד הכלכלהקמעונאותרגולציהרשתות שיווק