גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קרסו מוטורס

עוד כתבות

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה • אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

צילומים: תמר מצפי, איל יצהר, אביב חופי, אוסנת רום, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

גלגלי הכסף: כך משתלטים המיליארדרים של יבוא הרכב על עוד ועוד עסקים בישראל

עם רווחים של מאות מיליוני שקלים בשנה מעסקי הרכב והמוסכים, מנתבים היבואנים סכומים עצומים לעסקים נוספים של נדל"ן, תשתיות, שירותים ומסחר • אלו הם בעלי ההון שמעדיפים להתנהל מתחת לרדאר, אך מחזיקים ברבים מהעסקים המשפיעים על החיים בישראל

מותג הפרמיום XPENG, יח''צ

הושק בישראל: מותג הפרמיום החשמלי הסיני XPENG

קרסו מוטורס השיקה היום בישראל את רכבי הפרמיום של החברה הסינית XPENG, וכעת ישראל היא אחד משווקי הייצוא הראשונים במערב • בשלב הראשון החברה תשווק מכוניות ספורט-סדאן במחיר שמתחיל בכ-200 אלף שקל, וקרוס-אובר חשמלי גדול, שמחירו מתחיל בכ-270 אלף שקל

הקרוס־אובר החשמלי של OMODA 5 / צילום: יח''צ

בלעדי קרסו כבר לא בלעדית: כלמוביל במגעים לקבלת זיכיון למותגים סיניים מבית צ'רי

קבוצת כלמוביל מנהלת מגעים עם קבוצת צ'רי לייבא לישראל כלי רכב חשמליים ורכבי בנזין של מותג המשנה OMODA • כיום, מכוניות הבנזין של החברה מיובאות לארץ על ידי קרסו מוטורס • בענף מעריכים: כלמוביל עשויה לקבל גם את הזיכיון על רכבי הפרימיום של צ'רי

המציאות החדשה של יבואני הרכב / צילום: shutterstock עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מותג הרכב הסיני שהזניק את מכירות קרסו והמכה שספגו מכוניות היוקרה

לאחר שנה חלומית שבה ענף הרכב הישראלי ראה את הרווחים נוסקים למרות ירידה במכירות, הסקטור התעורר השנה לשוק אחר לגמרי • הפיחות בשקל ייקר את הייבוא, העלאות הריבית ציננו את הביקושים והרווחיות בסקטור צללה • וגם: מותג הרכב הסיני שהזניק את מכירות קרסו והמכה שספגו מכוניות היוקרה

המדינה צפויה להמשיך ולספק לאזרחי ישראל מוטיבציה לרכוש כלי רכב חדשים ועתירי מיסוי / צילום: איל יצהר

ענף הרכב תמיד ידע להפוך משברים למזומנים. עד שהגיעה 2023

שוב ושוב מתריעים היבואנים מפני משבר דרמטי, שלבסוף מתברר כתמריץ לרווחיות • דווקא השנה ייתכן שהם צודקים

מותג הרכב הסיני XPENG / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

קרסו מוטורס צפויה לייבא את XPENG הסינית, והמותג הספורטיבי של רנו נחת בישראל

לגלובס נודע כי מותג הרכב הסיני XPENG החליט לשנות את המודל העסקי שלו בישראל למודל המקובל של יצרן־יבואן, וקבוצת קרסו צפויה לייבא ולשווק את כלי הרכב עצמאית • אותה קבוצה השיקה השבוע בישראל את מותג הספורט־פרמיום ALPINE של קבוצת רנו־ניסאן • וגם: הסטארט־אפ שחיבר רמזורים לענן גייס 50 מיליון דולר • השבוע בענף הרכב

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

מנוע הצמיחה הבא שמסתתר בדוחות של שתי יבואניות הרכב הגדולות

המניות של דלק רכב וקרסו מוטורס, שתי יבואניות הרכב הגדולות בארץ, צנחו מתחילת 2023 • אבל בדוחות שפרסמו מסתתר פוטנציאל שעשוי לשנות את התמונה: האחזקה של דלק רכב בחברת הבינה המלאכותית, היילו, בעלת יתרון טכנולוגי, והזיכיון של קרסו על צ'רי שרחוק מניצול

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

קבוצת קרסו מוטורס יוצאת במהלך מיתוג חדש תחת השם "פריזבי"

המהלך יכלול את מערך מכירת הרכב החדש והמשומש, השקת אתר דיגיטל בשיטת "הכל תחת גג אחד", ואפשרות של הלקוחות להחזיר כלי רכב עד שנה אחרי הרכישה

רכב הכביש-שטח  Tiggo 8 Pro של CHERY / צילום: יח''צ יצרן

המותג הסיני CHERY נוחת בישראל עם מנועי טורבו-בנזין ותמחור אגרסיבי

ההיצע יכלול בעת ההשקה שלושה דגמי קרוס-אובר בגדלים שונים, במחירים של 140 אלף שקל ועד 180 אלף לדגם המפואר ביותר

רכב קרוס-אובר מתוצרת צ'רי מוטורס / צילום: יח''צ

עוד סינית נוחתת בישראל: הגיע משלוח ראשון של מאות רכבי צ'רי

כלי הרכב, בתצורת SUV עם מנועי בנזין, ישווקו בשלב הראשון לשוק הליסינג, שסובל ממחסור במלאים

הקרוסאובר החשמלי של VINFAST הוויטנאמית / צילום: יח''צ

עבור 25 מיליון שקל: קרסו מוטורס תרכוש מחצית מיבואנית רכב חשמלי

קרסו מוטורס רוכשת 50% מיבואנית מותג הרכב החשמלי הוויטנאמי וינפאסט - עבור 25 מיליון שקל • העסקה מציבהה את קרסו כאחת החברות הפעילות בתחום ייבוא כלי רכב חשמליים מהמזרח

רכב של היצרנית הסינית JMC / צילום: יח''צ JMC

בלעדי הפלישה נמשכת: 3 חברות רכב סיניות נוספות יגיעו לישראל

קרסו תתחיל לייבא מכונית סדאן חשמלית של JMC הסינית במחירים שוברי שוק, יצרנית הרכב הסינית HOZON חותמת הסכם עם קבוצת בליליוס, וטלקאר נכנסת לתחום המשאיות החשמליות עם משאית של דונפנג

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

הדוחות של קרסו מגלים: כך אפשר למכור פחות מכוניות ולהרוויח הרבה יותר

הרווח של יבואנית הרכב זינק ב-54% במחצית הראשונה של השנה, ובמקביל מספר כלי הרכב שנמכרו נחתך בחצי • למרות השיבושים באספקת מכוניות חדשות שפגעה בהכנסות: הצמא האדיר של הציבור לרכב חדש ומשומש לצד ההתמקדות בליסינג הקפיצו את רווחי יבואנית הרכב של משפחת קרסו

מותג הרכב הסיני צ'רי / צילום: Shutterstock, FotograFFF

קבוצת קרסו קיבלה את זיכיון הייבוא לישראל של רכבי CHERY הסינית

על פי הודעת החברה הייבוא של כלי הרכב לישראל, צפוי להתחיל עוד השנה • יצוין כי צ'רי ניסתה להיכנס כבר לפני כשני עשורים לארץ

אוטובוס של אגד בדרכים / צילום: Shutterstock, defotoberg

האם חברי אגד עומדים בפני החמצה נוספת לאחר שמכרו את מיטב נכסי הנדל"ן שלהם בנזיד עדשים

כשני עשורים חלפו מאז מכרו חברי אגד את השליטה בחברת נצבא לידי קובי מימון, בעסקה אומללה שנועדה לממן את פדיון מניות החברים • כעת, עסקה שאמורה לעשות תיקון פיננסי ולהזרים מיליוני שקלים לכל אחד מהם נתקלת במכשולים שונים, שכבר "עלו" להם בכמיליארד שקל

חיפה עסקים וחנויות סגורות בזמן סגר נגיף קורונה / צילום: שלומי יוסף

דרישת תשלום חדשה מסבכת את עסקת הענק למכירת אגד

קבוצת מגדל-קרסו-קרן אלומה מתנגדת לדרישת אגד לתשלום מיידי של 15% מסכום הצעתן - כ-420 מיליון שקל: "הודעתכם מהווה שינוי בתנאי העסקה ואינה מקובלת על קבוצתנו" • אם יחולו שיבושים בעסקה, עשויה הקבוצה השנייה בהובלת קרן קיסטון לזכות במכרז

''שווי מטורף בכל קנה מידה''. אגד

הרווח של הנהגים, הקופון של המדינה: "לשים על אגד מיליארד שקל יותר מההצעה הבאה – מטורף בכל קנה מידה"

הסכום שקבוצת מגדל-קרסו-קרן אלומה הציעה לשלם עבור מחצית ממניות אגד הפתיע גם את מנהלי חברת התחבורה הציבורית, הדורשים תשלום מיידי של 15% מהסכום • הסכום שיקבל כל חבר אגד ממימוש מלוא החזקותיו בחברה יעמוד על כ-4.2 מיליון שקל ברוטו, בעוד שהמדינה צפויה לגזור קופון של כ-1.4 מיליארד שקל מכספי המכירה

מסוף אגד בטבריה / צילום: אייל מרגולין

קבוצת מגדל-קרסו-אלומה בדרך לזכות במכרז לרכישת 50% מאגד

ההצעה של מגדל-קרסו-אלומה עמדה על רכישת חצי ממניות אגד לפי שווי של 5.62 מיליארד שקל לחברה • ההצעה של קרן קיסטון הגיעה למקום השני במכרז

מבנה תצוגה של חברת קרסו, ראשל”צ / צילום: עוזי פורת

מבנה שמגיב לנוף החולות באזור התעסוקה מעוין שורק

מרכז השירות והמכירות של חברת קרסו מנצל את הטופוגרפיה של המגרש • האדריכל אורי רותם: "היה צורך במשהו שיקשור את כל המותגים שמטופלים כאן ביחד. פרשנו על הפרויקט שמיכה, או דימוי לדיונות"