איגוד הטייסים: נמלא את מקום הטייסים שיגויסו למילואים

הודיע לאל-על, ארקיע וישראייר כי יפעל למלא את מקומם של הטייסים המגויסים למילואים לאורך כל מבצע "צוק איתן" ■ "נטוס בכל מקום ומצב שהחוק יאפשר לנו מבלי לפגוע בבטיחות" ■ חברת השכר הגרמנית TUI ביטלה את טיסותיה לארץ

מטוס ישראייר / צלם: תמר מצפי
מטוס ישראייר / צלם: תמר מצפי

הטייס גויס בצו 8 ואין מי שיטיס את המטוס לניו-יורק? איגוד הטייסים הישראלי, המאגד כ-800 טייסים מסחריים, הודיע היום (ה') להנהלות חברות התעופה אל-על, ארקיע וישראייר כי יפעל למלא את מקומם של הטייסים המגויסים למילואים לאורך כל ימות מבצע "צוק איתן".

כמו כן הודיע האיגוד, באמצעות ועדי הטייסים של 3 החברות המסחריות, כי ינהג כך גם אם וכאשר חברות תעופה זרות יחליטו שלא לטוס לישראל וממנה בשל המצב הביטחוני, וכל הנטל ייפול על חברות התעופה הישראליות שתצטרכנה לטוס יותר.

לפי שעה לא ידוע על ביטולים מצדן של חברות התעופה הזרות, למעט טיסת אייר פראנס שבוטלה לפני כיומיים על רקע המצב. לפני דקות אחדות נודע ל"גלובס" כי חברת השכר הגרמנית TUI ביטלה את טיסותיה לישראל.

לדברי יו"ר איגוד הטייסים, קברניט יוסי שוב, "רבים מחברינו הטייסים נקראו למילואים בכל חילות צה"ל, כך שבשעת מבחן לאומית זו אנו מרגישים שחובה עלינו להתגייס למען תושבי ישראל ולאפשר להם שגרת חיים תקינה ככל האפשר. עשינו זאת בכל מלחמות ישראל, וגם כעת נעשה הכול כדי שהפגיעה במשק ובציבור תהיה מזערית. לא נאפשר לאויבנו לפגוע בשגרת החיים במדינה".

עוד אמר שוב: "נטוס בכל מקום ומצב שהחוק יאפשר לנו מבלי לפגוע בבטיחות הטיסה".

ההתגייסות של הטייסים איננה מובנית מאליה. רק באחרונה (טרם "צוק איתן") מספר טיסות של אל-על לא יצאו ליעדן במועד, כי החברה לא הצליחה למצוא טייסים שיטיסו את המטוסים. הטייסים טענו מצדם כי העומס המוטל עליהם בעבודה הוא מעל ומעבר, וכי על החברה לגייס טייסים נוספים על מנת לפזר את שעות העבודה בצורה הגיונית.