פרופ' ליידרמן: תיתכן דחייה במועד העלאת הריבית בארה"ב

היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים: "סביר להניח שהירידות החדות בשווקים משקפות יותר תיקון מרמות מחירים גבוהות מאד מאשר היפוך מגמה"

ליאו ליידרמן / צילום: איל יצהר
ליאו ליידרמן / צילום: איל יצהר

פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, אמר היום (ג') בעקבות הסערות בשוקי המניות: "המשך הטלטלה בשווקים הגלובליים עשויה להביא את הפדרל ריזרב, תחת הנהגתו של הנגיד החדש ג'רום פאואל, לדחיית מועד ההעלאה הבאה בריבית בארה"ב, דבר שלכשעצמו יוכל לתרום להרגעת השווקים. זאת, בהנחה שלא יתעוררו לחצים אינפלציוניים, שכרגע לא נראים באופק".

ג'רום פאואל הושבע אמש (ב') לתפקיד יו"ר הבנק המרכזי האמריקאי והחליף בתפקיד את ג'נט ילן שכיהנה בראש הפד כ-4 שנים.

ג'רום פאואל / צילום: רויטרס
 ג'רום פאואל / צילום: רויטרס

ליידרמן אמר את הדברים בשיחה עם "גלובס", וירצה בהרחבה על הנושא היום באוניברסיטת תל-אביב בערב העיון "טלטלה בזירה הגלובלית", שמאורגן ע"י הפקולטה לניהול ע"ש קולר.

"לעת עתה, אין שינוי בגורמים הבסיסיים (fundamentals) שמשפיעים על השווקים. נהפוך הוא, מצב הצמיחה הכלכלית, התעסוקה, והרווחיות העסקית בארה"ב ובמדינות אירופה המובילות ממשיך להפתיע לטובה מבחינת האינדיקטורים האחרונים שפורסמו. סביר להניח שהירידות החדות בשווקים משקפות יותר תיקון מרמות מחירים גבוהות מאוד - מאשר היפוך מגמה.

"הניסיון בעבר הראה שגם בשוק עם מגמה חיובית ייתכנו מדי פעם תיקונים משמעותיים. גם אם המצב הנוכחי הוא של תיקון, לא ניתן לחזות מתי וכיצד בדיוק יסתיים."