זה זמן רב שמתקיים סכסוך בין טייסי אל-על להנהלת החברה, על רקע עומסי העבודה ותנאי העבודה של הטייסים
לפי ההסכם הקיבוצי, טייסי ישראייר יוכלו לבחור בין המשך העסקה בחברה בתפקידים אחרים לבין פרישה מרצון תמורת פיצויים מיטיבים
הצדדים הביעו נכונות להגיע להבנות זמניות, הכוללות הפסקת פיצולי הצוותים מצד הטייסים; ומצד אל-על הפסקת השימוש במטוסים החכורים
(עדכון) - ועד טייסי אל-על: "מקור השיבושים - רק בהחלטות ההנהלה" ■ ההנהלה: "לא נאפשר לטייסים להעלות את שכרם בעשרות אחוזים בדרכים עקלקלות, על חשבון הנוסעים"
נציגי הנהלת אל-על ונציגי ועד הטייסים נפגשו הערב עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, והגיעו להבנות ■ בתוך 24 שעות ישובו הטייסים לעבודה סדירה, ולוח הטיסות צפוי לפעול כסדרו
לדברי ביה"ד, "נראה כי החברה מטילה על הטייסים את האשמה בביטולי טיסות גם כאשר אין זו דווקא אשמתם" ■ הנהלת אל-על בתגובה: "בעת האחרונה נוכחנו לדעת כי הטייסים שולטים בשיבושי הטיסות"
בטיסה לברצלונה בוצעו שינויים ■ אל-על: "הטייסים נוקטים עיצומים" ■ ועד הטייסים: "העובדה שההנהלה החליטה לחכור מטוסים זרים ע"ח הטייסים והנוסעים מעיקה כבר חודש שלם על הנוסעים ועובדי החברה"
ד"ר יוסי שוב, יו"ר איגוד הטייסים, תוקף את הנחיות רת"א שלא לאפשר לטייסים מעל גיל 65 להמשיך לטוס: "אני מקבל מדי שבוע פניות מעשרות טייסים פעילים שמחשבים מחדש את מסלול הקריירה שלהם"
קברניט ניר צוק, שבעבר ניהל מאבקים עיקשים מול החברה בכל הנוגע לתנאי הטייסים: "מברך את בעלי אל-על ומנהליה, בראשם המנכ"ל דוד מימון; הוועד מעריך את המחויבות לעתידה וחוסנה של החברה ואת ההחלטה החשובה"
קבע כי אל-על צריכה לפעול ולשאוף להעניק לטייסים שקורקעו מטיסה עקב הגיעם לגיל 65 והועברו לעבודה על הקרקע, שכר שווה ערך לזה שמקבלים בעלי ותק דומה בחברה המשמשים בתפקיד קרקעי
הקסדה, שמכונה Canary, יודעת לזהות סימני מצוקה של הטייס במהלך הטיסה, להתריע על המצב ולמנוע אסון
הפסיכיאטר אילן רבינוביץ': אפשר היה למנוע את הרצח המחריד של 149 נוסעי "ג׳רמנווינגס" ■ בחברות התעופה הישראליות טייס המשנה אנדראס לוביץ' היה נושר עוד במבחני הקבלה
(עדכון) - טייס המשנה לקה בעבר בדיכאון; כיוון הטייס האוטומטי לקרקע ■ קציני משטרה סירבו לחשוף מהו הממצא, אך הבהירו כי לא מדובר במכתב התאבדות ■ חבריו: "ב-2008 הפסיק את לימודי הטיסה"
(עדכון) - לדברי התביעה במרסיי, טייס המשנה אנדראס לוביץ בן ה-28 נשאר לבדו בתא הטייס, והיה בהכרה עד להתרסקות בהרי האלפים ■ ההקלטות חשפו: הנוסעים החלו לצעוק ברגעים האחרונים לפני ההתרסקות
הורה להסתדרות ולנציגות העובדים לבטל כל הוראה ארגונית שנתנו לטייסי אל-על לשבש את הטיסות, לרבות בדרך של חוסר היענות ואי-זמינות ■ "התמונה המצטיירת היא של עיצומים שנועדו להפעיל לחץ על ההנהלה"
אל-על מתמודדת לאחרונה עם מה שהיא מגדירה "אי-זמינות מכוונת של הטייסים" ■ הטייסים, מצידם, טוענים כי הם אינם נוקטים עיצומים מכוונים, אלא מדובר לדבריהם ב"מחסור חמור, אמיתי ומטריד בכוח-אדם"
אל עלבית דין לעבודהדינה בן טל-גננסיההסכם קיבוציהסתדרות העובדים הכללית החדשהחברות תעופהטיסותעבודה בימי קורונהריאנאיירשביתה