אביב צידון, איתן סטיבה, אליעזר שקדי וחמי פרס הם רק חלק מריבוי טייסים לשעבר שהנפיקו לאחרונה חברות טכנולוגיה בת"א • גורם בשוק: "הם לא בהכרח מוטי טכנולוגיה, אבל יש להם 'דרייב' חזק, משמעת עצמית, ותעוזה של לקיחת סיכונים מעבר לממוצע"
אלקבץ חוזר לכוהנה שנייה, אחרי שסיים את הקדנציה שלו לפני כשנה • הוא יחליף את ניר ראובני
הממוצע העולמי לשיעור הטייסות בחברות התעופה עומד על 5% בלבד • החברה המובילה בעולם היא אייר אינדיה, עם 210 טייסות • בשלוש החברות הישראלית ביחד יש רק 10 טייסות • מספר המנכ"ליות בענף נמוך הרבה יותר
עוד לפני ההחלטה פרסמה אל על הודעה לבורסה לפיה הלוואה שהיא מקווה ליטול ממספר בנקים ומגופים מוסדיים בהיקף של 300 מיליון דולר תלויה בהחלטת בית הדין לעבודה
בעל השליטה החדש באל על, אלי רוזנברג, נדרש שוב להכניס את היד עמוק לכיסו, כדי לאפשר קבלת הלוואה הקריטית להמשך קיומה של החברה • על הפרק: הנפקת מניות בהיקף 75 מיליון דולר • ובינתיים נשואות העיניים לביה"ד הארצי לעבודה, שיכריע בשבוע הבא בערעור הטייסים על הרעת תנאי העסקתם
זאת כחלק משיתוף-פעולה בין שתי חברות התעופה • מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס: "מעבר ליתרונות המקצועיים והכספיים, אני מאמין שככל שיהיו יותר ממשקים בין אנשי צוות משתי המדינות, תנועת התיירות תתחזק בהתאם"
ועד טייסי אל על הגיש ערעור לבית הדין הארצי בירושלים, אחרי שעתירה שהוגשה נגד ההסכם הקיבוצי שנחתם באמצעות ההסתדרות מול הנהלת החברה – נדחתה • אל על נדרשה לחתום על הסכמים עם ארבעת ועדי העובדים שלה כתנאי לקבלת סיוע מהמדינה
ועד הטייסים טוען לכשלים רבים בהסכם שחתמה ההסתדרות עם החברה, לרבות בהליך המו"מ שבו הם לא הביעו את עמדתם ולוויתורים שנחתמו בשמם ושהם מגדירים כ"מרחיקי לכת" • אל על: כיוון שכל הטייסים מצויים בחל"ת עד סוף חודש אוגוסט "לא ייגרם נזק למי מהצדדים מהדחייה"
הטענה העיקרית של הטייסים היא שלא התנהל מו"מ שכלל את הטייסים וכי ההסתדרות נהגה ברשלנות כשלא ערכה בדיקות כלכליות לעומק ההתייעלות הנדרשת ולסעיפים שנחתמו הכוללים, לטענת הטייסים, ויתורים מרחיקי לכת
הסכם ההתייעלות שנחתם לוקח בחשבון חזרה של 75% מהפעילות עד לסוף 2021 ותקף למשך 5 שנים, כלומר למשך תקופת ההלוואה • "מישהו מכר אותנו, ההסתדרות לא הגנה עלינו", אומר טייס בכיר באל על הבוקר • "ברגע שהבעלים יוחלפו יהיה לנו עם מי לדבר"
יו"ר ההסתדרות אמר הערב: "הגענו לנקודת הכרעה במו"מ – להציל את החברה או לתת לה למות. אני גאה בהחלטה שקיבלנו"
מתווה הסיוע הממשלתי שאל על בחרה דורש חתימה עם ועדי העובדים על תוכנית התייעלות שתשקף חיסכון שנתי של 350 מיליון דולר • ההנהלה הגיעה להסכמה עם שלושה ועדים, אך הפערים מול הטייסים ממשיכים להיות גדולים מאוד ומחר ינסו לגשר עליהם בפגישת מו"מ רשמית
בימים האחרונים ביטלה אל על טיסות מטען וטיסות נוסעים בודדות • טייסי החברה לא מאיישים את הטיסות • מעתה טיסות אל על לא יופעלו, החברה תטיס טיסות מטען עם מטוסים חכורים
מטוסי אל על מקורקעים והטייסים וההנהלה מאשימים זה את באחריות לביטול לוח הטיסות, המצומצם בלאו הכי • החברה שבה ומדגישה כי מצבה קריטי, אך לא קיבלה החלטה בנוגע למסלולי הסיוע • ומה רוצים הבעלים? בעיקר לא לאבד את השליטה
ועד הטייסים לא מצליח להגיע להבנות עם ההנהלה, ושתי טיסות שתוכננו להיום - בוטלו: האחת לפריז והשנייה לניו יורק • אל על מפעילה היום טיסות בודדות בעיקר בתחום המטענים
טייס אל על נוקטים עמדה חד משמעית: החברה צריכה לקבל את מתווה האוצר מאחר והצלתה אפשרית רק דרך דילול מניות הבעלים ודרך הלאמה • בסוף השבוע יוכרז יו"ר חדש לוועד הטייסים
אל עלבית דין לעבודהדינה בן טל-גננסיההסכם קיבוציהסתדרות העובדים הכללית החדשהחברות תעופהטיסותעבודה בימי קורונהריאנאיירשביתה