גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מדד המותגים 2019

עוד כתבות

סלפי / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אלוהי הסטורי ודת הפוטוהיזם: איך בונים אמון עם דור ה-Z

איך הפך הסטורי לתנ"ך של בני הנוער, ואיך מאמינים אלפים מהם בכוח של תמונה אחת?

מדד המותגים: טואלטיקה וניקיון / אילוסטרציה: דגנית ג'מצי, גלובס

הדירוג: אלה המותגים המובילים בענף הטואלטיקה ומוצרי הניקיון

גם בתחום הטואלטיקה נרשמו התייקרויות בשנה האחרונה, אבל בניגוד לשוק המזון והמשקאות, שבו העלאות המחירים הביאו לירידה ענפית - קטגוריות טיפוח הפרט והמוצרים לבית דווקא נהנו מצמיחה ריאלית

אוהדי "מכבי פאנאטיקס" של מכבי תל אביב בשער 11 / צילום: רויטרס

מנג'ר ביציע: מנהלים וקבוצות הכדורגל שהם לא יכולים לחיות בלעדיהן

עוד שבת של כדורגל: חמישה מנהלים מספרים על אהבתם חסרת הפשרות לקבוצת הכדורגל שהם מעריצים

שמעון התרסי. האם באמת התכוון לפרוק עול? / צילום: שאטרסטוק

שאול התרסי הפך לפאולוס הקדוש וברא את המיתוג של הנצרות

הוא היה קנאי מלידה, הקפיד על קלה כחמורה ורדף את תלמידי ישו בשליחות הסנהדרין • אבל אז, "בדרך לדמשק", בערך לפני 1,985 שנה, התגלה לו האור • שאול התרסי הפך לפאולוס הקדוש והניח את היסודות לדת חדשה • הוא פטר את המצטרפים מעול המצוות וציווה עליהם רק לאהוב את משיחם • המותג שלו התחיל במחוז מרוחק בשערי המדבר ונעשה דת עולמית, המוסיפה להתפשט

מדד המותגים: אפליקציות תשלומים / אילוסטרציה: דגנית ג'מצי, גלובס

הדירוג: אלה מותגי אפליקציות התשלומים המובילים בישראל

תחום התשלומים הדיגיטלי עדיין לא מניב לבנקים המקומיים הכנסות, אבל זה עשוי להשתנות מהר יותר ממה שאנחנו חושבים, כי ביט, פפר פיי ופייבוקס אפילו לא קרובות לממש את הפוטנציאל שלהן

Apple vs. PC. לפעמים אתה דוד ולפעמים גוליית / צילום: צילום מסך

אפל כבר גילתה זאת מזמן: מותגים זקוקים לאויבים לפעמים

לפעמים הנכס הכי גדול של מותג הוא דווקא האויב שלו, שיכול לעזור לו ליצור בידול, להיתפס כאידאולוגי וכמוצלח יותר ואפילו ללכד את שורת המאמינים סביבו

מדד המותגים: חשמל ואלקטרוניקה / אילוסטרציה: דגנית ג'מצי, גלובס

הדירוג: אלה מותגי החשמל והאלקטרוניקה המובילים בישראל

הענף היציב והדי רדום של מוצרי החשמל התעורר בשנים האחרונות, בעקבות השינויים הטכנולוגיים, האינטרנט ואפילו הטרנד הירוק • ועדיין, אנחנו מעדיפים מותגים – אם יורידו לנו את המחיר שלהם, כמובן

מדד המותגים: הלבשת הבית / אילוסטרציה: דגנית ג'מצי, גלובס

לא רק איקאה: אלה מותגי הלבשת הבית המובילים בישראל

תחום הלבשת הבית, שלראשונה מדורג כקטגוריה נפרדת במדד המותגים, ממשיך לצמוח ומגלגל מיליארדי שקלים בשנה • מעבר להתלהבות הישראלית מאיקאה השבדית, רואים את ההערכה של הצרכן הישראלי למותגים כחול־לבן

מדד המותגים: ביטוח ופנסיה / אילוסטרציה: דגנית ג'מצי, גלובס

מותגי הביטוח והפנסיה המובילים בישראל מרכזים בידיהם כוח עצום

הגופים שמנהלים את העתיד של העובדים הופכים לישירים יותר במגע עם לקוחות הקצה ומרכזים בידיהם כוח אדיר • כניסתן של חברות ביטוח חדשות בקיץ שעבר עשויה להביא בשורה של ממש לענף

בודהה. אמונה היא עניין חברתי / צילום: שאטרסטוק

להאמין, להתפלל, לצרוך: דת המותגים עדיין רלוונטית מתמיד

למרות משבר האמונה בעשור האחרון, למותגים עדיין יש כוח שמשיק לסממנים דתיים, והם רלוונטיים יותר מאי־פעם

מדד המותגים: מלונאות ונופש / צילום: דגנית ג'מצי, גלובס

הדירוג: אלה הם מותגי המלונאות והנופש המובילים בישראל

ישראל הפכה ליעד תיירותי אטרקטיבי ומעורר עניין • אבל הצמיחה בענף, הגידול במספר המלונות והתחרות עם חדרים להשכרה דוגמת Airbnb עדיין לא הביאו לירידת מחירים

סירי. חוסר גבולות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

כפירת מלאי: איך השפע חיסל את דת המותגים סופית?

אולי קשה להאמין בכך, אבל הימים שבהם המותגים היו דת חלפו מן העולם, ולא נראה שצפוי להם קאמבק • למה? שפע! הסיפור של ההיצע האינסופי הוא הטרגדיה של המותגים

דת הביטקוין / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

ה-DATA, שמדתה: האנשים שהפכו את הטכנולוגיה לדת ואפילו משתילים לעצמם כרטיסי סים מתחת לעור

היזם הסדרתי שהמעריצים שלו הקימו כת, האמונה היוקדת של מעריצי הביטקוין והאנשים שמשתילים טכנולוגיה בתוך הגוף שלהם • כך הפכה המהפכה הטכנולוגית לדת חדשה

מוח / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מחקרים חדשים מנסים לפצח: מה קורה במוח של אדם שמאמין באלוהים?

מה מביא אדם להאמין באלוהים או להיות דתי? האם מבנה המוח שלו שונה משל אדם חילוני, והאם אתיאיסטים מתאפיינים במנת משכל גבוהה יותר, ודתיים הם אנשים מאושרים יותר? • מחקרים חדשים מנסים לפצח את הקשר פצח את הקשר בין אמונה לבין מה שקורה בין האוזניים שלנו • תאמינו לנו, הקול בראש

מדד המותגים: נדל"ן / אילוסטרציה: דגנית ג'מצי, גלובס

הדירוג: אלה הם מותגי הנדל"ן המובילים בישראל

גם חברות הנדל"ן מקפידות לטפח את המותג שלהן • יש בכך אמירה גם כלפי הלקוחות הקטנים וגם כלפי שחקנים גדולים בשוק ההון

סמנכ"לי שיווק בוחרים את המותגים עם הנאמנים האדוקים ביותר / אילוסטרציה: ורד שדמי שלמה, גלובס

מהארלי דיווידסון עד האירוויזיון: מי הם המותגים עם קהל הנאמנים האדוק ביותר

מה קורה כשהערצה למותג שוברת שיאים ומוסכמות? סמנכ"לי שיווק ישראלים החברים באיגוד השיווק בחרו עבור "גלובס" את המותגים שהנאמנות אליהם הגיעה לרמה של פנאטיות דתית

נטפליקס / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

כולם אוהבים את נטפליקס (חוץ מהמאוימים והמאיימים עליה)

אחרי שנים שגוגל וקוקה־קולה נלחמו ראש בראש על המקום הראשון בדירוג 100 המותגים המובילים של "גלובס", נטפליקס דילגה בקלילות מעל כולם וקטפה את הכתר • כך ניצח הסטרימינג את הברודקאסט, וצפיית בינג' שינתה את הרגלי צריכת התוכן הטלוויזיוני שלנו • אזהרת ספוילר: עוד לא ראינו כלום

מדד המותגים: מזון ומשקאות / אילוסטרציה: דגנית ג'מצי, גלובס

קולה, במבה, קפה ותה: מה הם מותגי המזון והמשקאות המובילים בישראל ואיך ייראה עתיד הענף

כדי להישאר רלוונטיות בעיני הצרכנים, חברות המזון שהיו רגילות באופן מסורתי לייצר מוצרים בייצור המוני, עוברות לייצר מוצרים שפונים לקהלים ייעודיים - ללא גלוטן, ללא סוכר, ללא לקטוז וללא בשר • אלה המותגים שהצליחו לשמור על מקום של כבוד במודעות של צרכני ישראל ב-2019

מדד המותגים: יצרניות מזון / אילוסטרציה: דגנית ג'מצי, גלובס

גל התייקרויות שעדיין לא הסתיים ועשר ספקיות מרכזיות: אלה יצרניות המזון המובילות בישראל

הספקיות הגדולות התחילו להעלות מחירים בקיץ שעבר, אבל גל ההתייקרויות עדיין לא הסתיים • ככל הנראה גם המחצית השנייה של 2019 צפויה לעמוד בסימן עליות מחירים

מדד המותגים: תקשורת, מדיה וסלולר / אילוסטרציה: דגנית ג'מצי, גלובס

ענף במשבר מחכה לצלצול הגואל: מי הם מותגי המדיה והסלולר שהישראלים בכל זאת אוהבים

שוק התקשורת במשבר עמוק, וקשה לגלות אופטימיות: ההכנסות ממשיכות להישחק, הרגולציה ממשיכה להכביד, ותפקיד שר התקשורת הפך לכלי משחק פוליטי שלא נותר אלא לקוות כי לא יגרום נזק • מנטפליקס עד פלאפון - אלה המותגים המובילים בענף בישראל ב-2019