בלי שקיפות, בלי יידוע מסודר של הציבור: 4 באוגוסט הוא התאריך האחרון להגיש התנגדות לשניים מהקווים בתוכנית הרכבת התת-קרקעית של גוש דן • בנת"ע פרסמו את התוכניות לפי החוק, אולם ספק אם התושבים שחלפו ליד השלטים התקניים הבינו מה סדר הגודל של הפרויקט
מהדוח עולה כי מוסדות התכנון אישרו 140,608 יח"ד - 33% יותר מהיעד שקבעה הממשלה; מתוכן, 42,500 יח"ד ביישובים הערביים • כמו כן, נודע כי קודם פרויקט המטרו, פרויקט התשתית הגדול ביותר שתוכנן אי-פעם בישראל, וכי אושרו 20 שמורות טבע
בתום 11 חודשים במשרד התחבורה, בצלאל סמוטריץ' עוזב, לאחר שקיבל הרבה מחמאות, ומחלק כמה עצות לשרה החדשה מירי רגב: להפנות שני שלישים מהתקציב לתחבורה הציבורית, לשקול מחדש את הצורך במטרו ולקצץ בסמכויות של ראשי הערים שתוקעים פרויקטים לאומיים
פרטים חדשים על הרילוקיישן של עדי קייזמן, ועל איש העסקים שנכנס בנעליו בגרמניה • מה כל כך מיוחד בתוכנית שהופקדה לאזור התעשייה בחדרה • ההשפעה השלילית של הקורונה על ביצועי אביב בחו"ל, ופרק חדש בפודקאסט השקעות הנדל"ן "כסף בקיר", שמגיע הפעם לספרד
מדובר בקו באורך 22 ק"מ שמחבר את ערי מזרח מטרופולין ת"א ומערבו • ההשקעה בפרויקט רשת המטרו נאמדת בכ-150 מיליארד שקל
ההוראה הגורפת לאסור על בנייה בתת-הקרקע בתוואי העתידי של הרכבת הקלה עד שתושלם התוכנית, היא מרחיקת לכת ותסכל פרויקטים רבים
כמו במדריד ובלונדון: ל"גלובס" נודע כי משרד התחבורה מקדם הקמה של שני "שערים" למטרופולין תל אביב, מצפון ומדרום
מדינת ישראל ניסתה כבר את מודל חיי הזוגיות פעמיים, עם שתי הזכייניות של שני הקווים האדומים של הרכבת הקלה בת"א ובירושלים • בת"א העסק התפוצץ מיד אחרי החתונה, בירושלים הזוגיות הייתה רווית ריב ומדון
בקרב על בניית המטרו בגוש דן נדמה שאין מנצחים: מנהל רשות החברות יעקב קוינט והחשכ"ל רוני חזקיהו מתנגחים בידי מי תופקד השליטה על פרויקטים מתוכננים בהיקף מאות מיליארדי שקלים • כתב "גלובס" עמירם ברקת התארח באולפן "גלובסטוק" בהנחיית ליאת רון והסביר מה עומד מאוחרי המלחמה חסרת הרסן • האזינו
הקרבות בין אגפי האוצר עולים מדרגה: מנהל רשות החברות יעקב קוינט שיגר מכתב חריף לחשב הכללי באוצר רוני חזקיהו ובו יעץ לו להתמקד בתפקידי הליבה של האגף • זאת, לאחר שחזקיהו דרש שהשליטה בפרויקט המטרו תישאר תחתיו והאשים את קוינט בחוסר מקצועיות ובחריגה מסמכות • ניתוח "גלובס"
את רכבות המטרו לא נראה בישראל לפני 2030, אלא שהחלטה חדשה של הוועדה לתשתיות לאומיות אוסרת על בנייה לעומק הקרקע בתוואי הפסים • המשמעות: פגיעה במאות בעלי קרקעות ובחברות שייאלצו לדחות פרויקטים ולערב את הוות"ל בבנייה
אחת המשימות הגדולות של ישראל היא קידום פתרונות תחבורה ציבורית בערים הגדולות • מהן מערכות ההסעות להמונים הנפוצות בעולם ומי מהן מתאימה למטרופולין המקומי
מדובר בשלב נוסף בדרך להקמת רשת רכבות תחתיות בתל-אביב וערי הסביבה • המטרו יציע תחבורה רבת קיבולת ומהירה יותר בהשוואה לרכבת הקלה וישרת 450 מיליון נוסעים בשנה, לעומת 195 מיליון בקווי הרכבת הקלה
מדינה שהשקיעה במשך שנים ברכב הפרטי והזניחה את התחבורה הציבורית • פוליטיקאים שעסוקים בחילופי האשמות ובכיפופי ידיים • נתון מזעזע שלפיו רק 68% מהרכבות מגיעות בזמן - ולא, הפעם לא מדובר בישראל • מערכת הרכבות התחתיות של ניו יורק בקריסה, ותושבי העיר כבר מעדיפים לעמוד בפקקים • איך זה קרה ומה אפשר ללמוד מזה? ניתוח G
שר האוצר בכנס metroTLV: "חוק המטרו חייב להיות מלווה בריכוז סמכויות; אם מישהו חושב שהוא יצליח, עם כל המורכבות והאינטרסים של ראשי העיר, להעביר את הדבר הזה בקלות - שיהיה לו בהצלחה, ונתראה בעוד הרבה שנים"
ראש עיריית ת"א תקף את שר התחבורה ישראל כ"ץ בכנס metro TLV • "במשרד התחבורה לא הבינו שעידן הרכב הפרטי הסתיים"
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהמינוי בכיריםמירי רגבמשרד התחבורה תשתיותנת"ערשות המטרותחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה