בחירתו של איתמר בן מאיר למנכ"ל נת"ע מסמנת את תום המאבק של הממשלה בחברה שאמונה על פרויקט התשתיות הגדול ביותר במדינה • כעת העיניים נשואות לבחירת היו"ר הבא של החברה • לבן מאיר ממתינים אתגרים רבים, בהם התחלת חפירות המטרו כבר בשנה הקרובה
דירקטוריון נת״ע בחר במנכ״ל נתיבי איילון לשעבר לניהול החברה במקומו של חיים גליק • האתגר הגדול שמחכה לו: הקמת פרויקט התחבורה הגדול בתולדות המדינה
הוועדה לצמצום הריכוזיות המליצה לאפשר את השתתפותן של אלקטרה ושפיר במכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה • מנגד, חברות בינלאומיות חוששות לגשת למכרז על רקע אי הוודאות הביטחונית והכלכלית בישראל
בר און, שכיהן כמנכ"ל נת"ע בעבר ונהנה מתמיכתו של ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, הודיע על פרישתו מהמרוץ לתפקיד "מסיבות אישיות • הליך האיתור למנכ"ל נת"ע מהווה את מוקד החיכוך העיקרי בין החברה ובין משרד התחבורה ורשות החברות סביב השאלה מי ינהל את נת"ע ובתוך כך גם את פרויקט המטרו
במשרד התחבורה נבחנת האפשרות לשנות את תוכניות המטרו, אשר אושרו כבר, כדי להקים תחנת רכבת הצמודה למטה המוסד, כפי שמבקש הארגון • השינוי עלול ליצור אפקט דומינו שמשמעותו עיכוב של שנים בתוכניות המטרו • משרד רה"מ: "אין כל כוונה לשנות את תוכניות הקמת הרכבת"
"ההפקעות יוצאות משתלמות מאוד לבעלים", אומרת עו"ד ענבל קנקה, הממונה על הליך הפקעות הנכסים בחברת נת"ע שאחראית על הקמת המטרו • בראיון לגלובס היא מספרת על המבצע הגדול מסוגו בתולדות המדינה והודפת טענות ללחצים פוליטיים • בונים את ישראל, פרויקט מיוחד
דרישה מאחד מחברי ועדת האיתור לפרוש, גרמה למ"מ רשות החברות ינקי קוינט להקפיא את הליך בחית המנכ"ל "מחשש לתקינות ההליך" • אך לגלובס נודע כי והבה לא השתתף בניקוד המועמדים • ומי המועמדים המובילים לתפקיד?
העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי • חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם
משרד התחבורה בוחן הקמת אי מלאכותי מ־40 מיליון מ"ק העפר שיפונו בחפירות המטרו • מומחים: הדרך למימוש המיזם רצופה קשיים, אך זה לא בלתי אפשרי • ומה קרה לתוכניות עבר?
בין עשרות השמות שהגישו מועמדות ניתן למצוא את מיכאל מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל לשעבר, ואת איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון לשעבר
החל מחודש מאי ייסגר מקטע נוסף ברחוב אלנבי בתל אביב, שמרביתו כבר נסגר לתנועה • הרחוב מהווה ציר מרכזי של תחבורה ציבורית, וכעת היא תוסט לנת"צים חדשים שיוקמו ברחובות מקבילים
עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד • כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול
לגלובס נודע כי לפי ההצעה, החברה תוביל את פרויקט התשתית הגדול בתולדות המדינה, במקום נת"ע שהקימה את הקו האדום של הרכבת הקלה • לפי המתווה, רשות המטרו תהפוך ללא רלוונטית ועשויה אף להתבטל • בכך מממש ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, את האיום שהשמיע בשבוע שעבר בכנס התשתיות של גלובס
חילופי האשמות בכנס התשתיות של גלובס, במסגרתם מ"מ מנהל רשות החברות האשים את נת"ע והאוצר בדילים ובעיכוב פרויקטים, חשפו עימות סביב ניהול המטרו • בינתיים, הסדקים במבנה הארגוני של הפרויקט הגדול בתולדות ישראל רק מעמיקים - ונראה שזהו רק קצה הקרחון
לאחר שמנהל רמ"י, ינקי קוינט, כינה בכנס את רשות המטרו "פיקציה בירוקרטית שאין לה תכלית, למעט סידור עבודה לחברים", בנת"ע משיבים אש: "נדהמנו מחוסר המתאם בין ההתבטאויות החמורות למציאות העובדתית. קוינט חוזר על רעיון הוצאת המטרו מנת"ע, ללא דיון מקצועי בנושא כה קריטי לעתיד המדינה"
דיון סוער התפתח בפאנל שהתקיים בכנס התשתיות של גלובס • ינקי קוינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ומ"מ מנכ"ל רשות החברות, תקף את נת"ע ואת המשרד המנהל את קופת המדינה וטען: "כל שקל שיוצא לחברה ממשלתית מתעכב בגללם" • אושרת דוד מהאוצר ענתה לו: "הקמת חברה חדשה לא תעזור" • נת"ע: "דבריו של קוינט עולים כדי דיבה ופגיעה ישירה במאות עובדים" • וגם: מנכ"ל הרכבת מדבר על התוכניות העתידיות של החברה
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהינקי קוינטמטרומירי רגבמשרד התחבורה תשתיותרשות המטרותחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה