גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עתיד שוק הרכב

עתיד שוק הרכב

עתיד שוק הרכב

עוד כתבות

נהיגה בערפל: אף אחד לא יודע איך תיראה המחצית השנייה של שוק הרכב, אבל לנחש מותר

מה יהיה שיעור האבטלה במשק, האם יצרני הרכב יצליחו לספק מכוניות חדשות ואיזו מדיניות יאמץ משרד האוצר כדי להתמודד עם המשבר • יבואני הרכב בישראל נערכים לירידה של 25%-30% במכירות השנתיות, אבל חייבים לקחת בחשבון הפתעות. טובות או רעות

נהג מונית בתאילנד מתגונן מפני הקורונה /  צילום: רויטרס,?Soe Zeya Tun

איום וירוס הקורונה ברקע: תעשיית הרכב נכנסת למסלול מכשולים

זו מסתמנת כאחת השנים המאתגרות ביותר לתעשיית הרכב העולמית ולשוק המקומי • ברקע נמצא הווירוס הסיני שפוגע בתעשיית הרכב, שינויים מהותיים במיסוי הירוק ומחסור סלקטיבי בהיברידיות

יונדאי Kona חשמלית/ צילום: שלומי יוסף

מניית טסלה שוברת שיאים, אז למה המכונית החשמלית עוד רחוקה מכבישי ישראל

המניה של יצרנית הרכב טסלה מזנקת בוול סטריט, אבל מחקר של דלויט מוכיח כי הביקוש לרכב חשמלי עדיין צנוע • מה יגרום ללקוחות לוותר על רכבי בנזין, איזו תוספת מוכנים הלקוחות לשלם כדי לצמצם את הפליטה, וכמה תעלה מכונית של טסלה בישראל?

כלי רכב בנמל חיפה / צילום: ורהפטיג ונציאן

גם שוק הרכב מחכה לממשלה החדשה: מה יקרה ב-2020?

נתוני המכירות של שנת 2019 מזכירים את אשתקד: ארבעה מותגים חולשים על חצי מהענף • האם 2020 תיראה אותו הדבר (לא בטוח), איך יושפע הענף מהגירעון, ולמה לא צריך להתרגש יותר מדי מהרכב החשמלי?

פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף

האם מתקרב הרגע שבו נוותר על הרכב הפרטי בגלל הפקקים?

עומסי התנועה מתקרבים לכשל קריטי, אבל שוק הרכב החדש ממשיך לדהור קדימה עם עלייה של יותר מ-30% • דוח מיוחד של מדרוג מעריך כי העומסים והתייקרות הרכב יביאו להתכווצות הביקוש, היבואנים וחברות הליסינג ייהנו מתנאים משופרים בטווח הקצר, ומכירות הרכבים החשמליים יזנקו באמצע העשור

ישראל ניצבת במסלול ישיר בדרכה של הסערה: התשובה למה יקרה בכבישים נמצאת בבריסל ובסין

מדיניות המיסוי של האוצר לא מעודדת שימוש בכלי רכב ירוקים, אך ישראל היא בכל זאת שחקן זניח בשוק הרכב • הרגולציה הגוברת שמוביל האיחוד האירופי והמהפכה שמתחוללת בסין יכולות לחבר את המכוניות המקומיות לתקע בטווח הבינוני • כתבה אחרונה בסדרה

רוכב אופניים סמוך לאוטובוס חשמלי / צילום: Toby Melville, רויטרס

כך מעבר לשימוש מסיבי בתחב"צ חשמלית יפתור את משבר האקלים

תחבורה אחראית ל-14% מהפליטות של גזי החממה וגם לרוב הזיהום בערים • מנועים חשמליים מעבירים את הזיהום מגובה האף שלנו לארובות של תחנות הכוח, שמרוחקות ממרכזי הערים • הבעיה מתחילה כשמדינת ישראל מפקירה את התחבורה הציבורית ואת הרכב החשמלי, כדי לא לוותר על בוננזת המסים שמבוססת על דלק פוסילי

הטענת רכב חשמלי במתחם M הדרך/צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

שכנים כועסים וחניות אבודות: בשביל שהרכב החשמלי יעבוד בארץ צריך עמדות טעינה, וזה לא פשוט

הקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי כרוכה בהיערכות מחדש של המרחב הציבורי והפרטי • זה קורה בישראל, אבל לאט מאוד ועם לא מעט ביורוקרטיה • משרד האנרגיה מסבסד הקמת עמדות טעינה וחלק מהעיריות מתגייסות לעניין, אבל מי ישכנע את התושבים לוותר על החניה? • כתבה שלישית בסדרה

מותג הרכב הסיני GM של SAIC שיגיע בקרוב לישראל / צילום: רויטרס

איך אפשר לקדם את הרכב החשמלי? ישראל צריכה ללמוד מסין

עשר שנים הספיקו לסין להתמודד עם כאוס תחבורתי, לצמצם את הזיהום ולהפוך למעצמת רכב חשמלית • איך ישראל יכולה להוריד מהכבישים בהדרגה את מכוניות הבנזין, מה אפשר ללמוד מההשקעה של וורן באפט ביצרנית רכב סינית ולאן נעלם הדוח שהמליץ לעובדי מדינה לנהוג ברכב חשמלי • כתבה שנייה בסדרה

יריד הרכב בטוקיו / צילום: Stephan Jarvis, רויטרס

שוק הרכב העולמי מתקשה למשוך בעלייה ובולם את הכלכלה הגלובלית

מחסומי סחר, תקנות פליטת גזים מחמירות ורוויה בשווקים מסוימים גוררים מטה את אחד הרכיבים המרכזיים של כלכלת העולם • ניתוח

רכבי יבוא בנמל אשדוד/ צילום: תמר מצפי

איך יראה שוק הרכב הישראלי ב-2020: רכבי הפנאי יצברו כוח

למרות שלא יהיו מהפכות, יהיו הרבה שינויים אבולוציונים, שיורגשו היטב בהיצע, ובפילוח המכירות של הרכב החדש

מכוניות של בטר פלייס /  צילום: תמר מצפי

המכונית החשמלית תופסת תאוצה בעולם, למה רק בישראל היא מתגלגלת באיטיות?

צרכנים שמרניים, רגולציה מכבידה ומבנה שוק ייחודי שלא תמיד מעודד מעבר לרכב ירוק, הם רק חלק מהסיבות לכך שהמכוניות החשמליות לא פופולריות פה • כיצד קרה שלמרות שמיזם הרכב החשמלי של בטר פלייס היה בין הראשונים מסוגו בעולם, בכל זאת נשארנו מאחור • כתבה ראשונה בסדרה