גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תוכן

עוד כתבות

הפודקאסט המצליח, The Joe Rogan Experience / צילום: צילום מסך

מחפשים את המודל הכלכלי הבא: כך תיראה השנה הקרובה במדיה ובבידור

דוח התחזיות של דלויט מציג את השינויים הצפויים בעולמות הטלוויזיה, האודיו והבידור ב-2024, במטרה להגדיל את ההכנסות • בסטרימינג יגדל מספר אפשרויות התשלום, בפודקאסטים לא יסתפקו בפרסומות ויעברו לדמי מנוי, והקולנוע והגיימינג יתלכדו יותר מהרגיל

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם עירא בלסקי / צילום: מתן פורטנוי, מנחם רייס

היזם שהתחיל כצלם ועורך וידאו והיום מכוון להנפקת ענק

עירא בלסקי היה צלם ועורך וידאו עם רעיונות יצירתיים שלא אהב לקחת סיכונים • אלא שאז הוא עלה על צורך שיש ליוצרים כמוהו - פלטפורמה שמספקת תוכן כמו אפקטים ומוזיקה • היום חברת ארטליסט, שהקים עם שלושה שותפים, רושמת הכנסות של יותר מ־100 מיליון דולר בשנה • בשיחה עם ערן גפן הוא מספר על הכוונות להנפיק ואיך הוא מתכנן להשתלט על השוק

רשתות חברתיות / אילוסטרציה: Shutterstock

בהשפעת המצב הפוליטי? הישראלים מבלים השנה יותר זמן מול אמצעי המדיה

הרשתות החברתיות הן אמצעי צריכת התוכן הפופולרי ביותר, ואילו אתרי חדשות נתפסים כמקור המידע האמין ביותר - כך עולה מסקר של טאבולה וקנטאר • אלדד מניב, נשיא חברת המלצות התוכן: "המגמה היא להתאים את אתרי הבית לפי זהות הגולש"

הרשתות הפופולריות בישראל / אילוסטרציה: Shutterstock

הרשתות החברתיות מובילות בפופולריות, אתרי החדשות והתוכן ברמת האמינות

הישראלים מקדישים לאמצעי התקשורת 8.5 שעות ביום, רובן באינטרנט, אך 44% אינם סבורים שהם מבלים יותר מדי זמן ברשת - כך עולה מסקר של טאבולה וקנטאר • אלדד מניב, נשיא חברת המלצות התוכן: "רמת החשדנות כלפי המידע ברשתות מאוד גבוהה, גם בקרב צעירים"

תום פחיס, מנכ''ל EX.CO / צילום: איל יצהר

המנכ״ל שמיתג את פלייבאז מחדש: ״צמחנו בטירוף, אבל תוך שנתיים נגמר הכסף״

אחרי שנכשל כשניסה להקים סטארט-אפ משלו, תום פחיס חבר לשאול אולמרט והקים איתו את פלייבאז - פלטפורמה ליצירת תוכן ויראלי שסחפה את הרשת • "הפריצה הייתה חוויה של פעם בחיים", הוא משחזר • היום כמנכ"ל החברה הוא מספר איך הפסיק לחשוב במונחי צמיחה והפך את החברה סוף סוף לרווחית

בני נוער מקבלים את החדשות מהרשתות החברתיות שלהם / צילום: Shutterstock, AlesiaKan

הרשתות החברתיות על הכוונת של הרגולציה העולמית, הגיע הזמן שגם בישראל

בעוד הרשתות מתמלאות בפייק ניוז וקריאות הסתה, באירופה מתכוננים עם חוקים חדשים שיסייעו במניעת התופעה ויטפלו בנזק החברתי שיוצרת המדיה החברתית במטרה להוריד תוכן אסור • חברות הטכנולוגיה יסתכנו בקנסות של מיליארדי שקלים

מטה נטפליקס בקליפורניה / צילום: Associated Press, Marcio Jose Sanchez

זו שמייצרת תוכן וזו שמספקת אותו: מה הופך היום את תחום תשתיות התקשורת לאטרקטיבי

יצרנית התוכן נטפליקס היא חברת צמיחה מובהקת, שתמחור מנייתה מתבסס על גידול עתידי במספר המנויים - שנוטה לאכזב דווקא אחרי צמיחה מואצת • לעומתה חברות כמו קומקסט, המשמשות "צינור" לאספקת תוכן, מתאפיינות אומנם בשולי רווח נמוכים יותר, אבל מפצות על כך היטב בשיעורי נטישה נמוכים ובתזרים חיובי ויציב

אולם קולנוע. העתיד אינו רק בסרטים / צילום: Shutterstock

"כמו זום על סטרואידים": העתיד של אולמות הקולנוע אינו רק בסרטים

תחת לחץ מכך שאולפנים הוליוודיים מאמצים את פלטפורמות הסטרימינג, אולמות הקולנוע חוקרים "תוכן אלטרנטיבי" למסכי הענק שלהם • "אולם הקולנוע לא יהיה רק מקום בו אנשים צופים בסרטים, אלא מקום בו אנשים הולכים להתבדר. זו תהיה אווירה של מסיבת צפייה"

קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין, גלאי, מייסד ומנכ"ל משותף אאוטבריין, סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה ומניב, COO טאבולה / צילום: נועם גלאי

הילד האגרסיבי והירושלמי המרובע לא הצליחו לשתף פעולה נגד הענקיות: מאחורי ביטול מיזוג אאוטבריין-טאבולה

המיזוג בין חברות המלצות התוכן טאבולה ואאוטבריין היה אמור לחזק את כוחן, ולהחליש את אתרי התוכן • לכן היה מפתיע שמנכ"ל ynet תמך במיזוג, אחרי שהתנגד לו. זה עשוי להיות הרקע לחקירת רשות התחרות שנפתחה נגדו • בענף, אגב, לא מזילים דמעה על ביטול המיזוג

מארק צוקרברג / צילום: Francisco Seco, Associated Press

פרשנות - אחרי המטבע, פייסבוק מקימה גם בית משפט: כך זה משרת אותה

האם הגוף העצמאי שיזמה פייסבוק כדי שיפקח על סינון התוכן באמת מנותק מהחברה עצמה, והאם הפתרון הנכון הוא כרסום בכוחה של המדינה?

בלעדי קבוצת מקאן מפסיקה לתמוך בפעילות: אתר סלונה נסגר

סלונה תהפוך לחברת תוכן עסקי בלבד, והאתר יפסיק בהדרגה לפעול

בלעדי משלושה יוצא אחד: פיץ', בלוסטון ומיוזיק ת"א מקימים משרד תוכן, הפקות ופרסום

מדובר בחיבור לא שגרתי בענף הפרסום המנסה לתת מענה ל"פרסום החדש", שבו מחפשים את הצרכן לא רק דרך אמצעי הפרסום המסורתיים אלא גם ע"י יצירת חוויות בעלות ערך וניסיון להשפיע באמצעות משפיענים - תחום המצוי בפריחה

משתתפי "הישרדות VIP" / צילום: משה נחומוביץ

בלעדי רשת 13 משנה את אופן התשלום למפיקים: "כסף רק תמורת קלטת לשידור"

ל"גלובס" נודע כי הערוץ הודיע לחברות ההפקה עמן הוא עובד כי יפסיק לשלם "אבני-דרך לתוכניות", והחברות יקבלו תשלום רק בסוף ההליך • גורמים בענף: "אי-הבנה בסיסית של שוק הטלוויזיה המקומי" • רשת: "כל מהלך עם המפיקים נעשה בתיאום ובהסכמה"

יו טיוב, עכשיו גם לאורך. צילום: Shutterstock

האם יוטיוב מקדמת תכני טלוויזיה מסורתיים על פני יוצרים עצמאיים?

ערוץ היוטיוב Coffee Break, שפופולרי בקרב יוצרי תוכן עצמאיים ביוטיוב לפי אתר דה וורג', ערך מחקר שמצא כי מתחם ה-Trending בדף הבית של יוטיוב מפלה לרעה יוצרים עצמאיים (יוטיוברים) על פני תכנים מערוצי טלוויזיה מסורתיים

צפייה בטלוויזיה / צילום: Shutterstock

לא צריך להיות חברת טלוויזיה בלוויין כדי למכור טלוויזיה

שוק הטלוויזיה העולמי עובר להיות אפליקטיבי, וככזה, מעל מנגישי התוכן לסוגיהם מרחפת סכנה • לכן חברות הטלוויזיה במודלים הקיימים היום בבעיה, ומי שצפוי להרוויח מהמודל החדש הוא חברות התוכן • פרשנות

מארק צוקרברג 2009 / צילום: רויטרס

סקס במשרד, פרנויה ופוסט-טראומה: המחיר הכבד שמשלמים האנשים שבודקים את התוכן שלכם ברשת

תחקיר נרחב של The Verge מציג את המחיר שמשלמים בודקי התוכן של פייסבוק בעקבות צפייה בתכנים אלימים ופוגעניים • פייסבוק: "נקשיח את הדרישות ואת הבקרה על חברות הקבלן שמבצעות את בדיקות התוכן"

אלירן מלכה / צילום: יונתן בלום

יוצר שבאבניקים, אלירן מלכה: "5 שנים שהסתובבנו בין גופי שידור וניסינו לעניין אותם בסדרה"

אלירן מלכה הסתובב עם "שבאבניקים" שש שנים עד שקיבל הזדמנות, ואז יצא גם "הבלתי רשמיים", והוא רשמית חווה "טראומה של הצלחה" • את ההכרה הוא קיבל רק בשנה החולפת, פריצה מאוחרת, עם שישה ילדים בבית לפרנס

ניו יורק טיימס

התשלום על תוכן עובד: הזינוק במספר מנויי הדיגיטל מזניק את מניית "ניו יורק טיימס"

המניה מזנקת 7% אחרי הדוחות לרבעון השלישי • ההכנסות ממנויי דיגיטל קפצו ב-18.1 לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-101.2 מיליון דולר. העלייה מיוחסת לקפיצה של 24% במספר המנויים למהדורה הדיגיטלית • "הניו יורק טיימס" סיים את הרבעון השלישי עם הכנסות של 417.3 מיליון דולר, מעל התחזיות המוקדמות של השוק

שלט טלוויזיה עם לחצן מובנה של נטפליקס / צילום: Harry Wedzinga, שאטרסטוק

נטפליקס תנסה לגייס 2 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח לצורך מימון תוכן מקורי

מטרת הגיוס של ענקית המדיה האמריקאית היא המשך ההשקעה במנוע הצמיחה העיקרי שלה ברבעון החולף - תוכן מקורי • בשבוע שעבר החברה דיווחה על תוצאות מפתיעות, והמניה עלתה בשיעור דו-ספרתי

טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: Reuters, Robert Galbraith

אפל מפתחת שירות הזרמת וידאו חדש שיציע תוכן מקורי חינם

לפי הדיווח של CNBC, התוכן המקורי יוצע בחינם לבעלי מכשירים של החברה, ואפל מתכננת להשיק את השירות בתחילת שנה הבאה