גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תחבורה

עוד כתבות

משה בן זקן, מנכ''ל משרד התחבורה, בשיחה עם אסף זגריזק בכנס התשתיות 2024 / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה בראיון ראשון: "חברה חדשה צריכה לנהל את המטרו"

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה, הבהיר בכנס התשתיות של גלובס: "המטרו הוא תשתית לאומית, וצריכה להיות לו חברה נפרדת" • על אגרת הגודש: "אנחנו חושבים שבעת הזו זה לא נכון להטיל אגרות על מי שנוסע מהדרום לכיוון המרכז"

מטוסי eVTOL של חברת ג'ובי האמריקאית, שתפעיל את המטוסים בדובאי / צילום: ap, Bebeto Matthews

לדובאי יש פרויקט שאפתני של מוניות מעופפות. כך הוא יעבוד

בהסכם שחתמה איחוד האמירויות עם שתי חברות, בריטית ואמריקאית, היא מתכננת להפעיל ב־2026 מוניות אוויריות חשמליות • המחיר: עד 11 דולר ל־1.6 ק"מ (1 מייל) שיחסוך כחצי שעה בנסיעה

רכב חשמלי בטעינה / צילום: Shutterstock

רכב חשמלי הוא לא פתרון סביבתי, מס נסועה הוא צו השעה

כפי שראוי ונכון להטיל מס על אלכוהול וסיגריות שפוגעים בבריאות, נכון גם למסות שימוש ברכב פרטי שגורם לתאונות דרכים ולנזק משקי של 31 מיליארד שקלים מדי שנה

פקקים באיילון / צילום: איל יצהר

הקמבק של הפקקים: המשק חזר לפעילות, העומסים בכבישים גדולים מכפי שהיו

עם פרוץ המלחמה, חלה ירידה של כ־40% בהיקף התנועה בנתיבי איילון, אולם הנתונים מראים כי העומסים חזרו, ובחלק מהשעות הם אף גרועים יותר - מפני שרבים יוצאים מוקדם כדי להגיע הביתה לפני "שעת האזעקה"

פקקים בנתיבי איילון / צילום: Shutterstock

האוצר: אין פתרון לפקקים עד ל־2030, מלבד החלת אגרות גודש

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ב־2050 תהיה מדינת ישראל הצפופה ביותר בעולם המערבי ביחס של מספר אנשים לקמ"ר • הפתרון לטווח הזמן המיידי לפי האוצר: ניהול ביקושי התנועה - כלומר הטלת אגרות גודש והעלאת מחירי החניה הציבורית

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בזמן שמשרד התחבורה קורס, גם מירי רגב נערכת לוועדת החקירה אחרי המלחמה

לגלובס נודע כי במשרד התחבורה הורו לעובדים לתעד את פעילותיהם כדי להיערך ליום שאחרי המלחמה • במקביל הושק "אולפן" לשידורי לייב בפייסבוק, וכבישים סומנו בדגלים • בינתיים, חברות תשתית קורסות, פרויקטים יקרים קפאו, והרכבת מקרטעת • והיכן השרה? "איש לא יודע"

שוק מחנה יהודה / צילום: Shutterstock

"אין עוד עירייה שפועלת ככה": איך הפכה ירושלים לחביבת יזמי הנדל"ן

התנהלות חיובית של רשות מקומית מול יזמי נדל"ן אינה עניין של מה בכך - וזה בדיוק מה שקורה היום בירושלים • מה מביא אותה להיות חביבת היזמים, מדוע היא עדיין רחוקה ממימוש הפוטנציאל שלה, ואיך כל זה משפיע על הבחירות המתקרבות? • 
בחירות ברשויות המקומיות 2023, כתבה שנייה בסדרה 

חניה ציבורית / צילום: Shutterstock

משאל הפקקים והחניה הגדול: מה מתכננים המועמדים לראשות עיריית תל אביב

מדיניות התחבורה והחניה בתל אביב תשפיע לא רק על התושבים אלא גם על כל מי שנכנס אליה יום יום או מדי פעם, ועל היזמים הבונים בה • גלובס פנה למועמדים לראשות העירייה וביקש את עמדתם ביחס לסוגיות הבוערות

פקקים באיילון בדרך הביתה / צילום: איל יצהר

זו הסיבה שלמרות שהישראלים נוסעים פחות, הפקקים מתגברים

אמנם על פי נתוני הלמ"ס בשנת 2022 הנהג הישראלי נסע פחות קילומטרים בכלי הרכב הפרטיים בהשוואה לשנת 2019, אך על פי המומחים, הכבישים בישראל מצטופפים בצורה דרמטית • מדובר לא רק בהיצע הכבישים מול הביקושים ובקצב גידול האוכלוסייה, אלא במשבר תחבורתי שמאחורי משבר תכנוני

הקרוס־אובר החשמלי של OMODA 5 / צילום: יח''צ

בלעדי קרסו כבר לא בלעדית: כלמוביל במגעים לקבלת זיכיון למותגים סיניים מבית צ'רי

קבוצת כלמוביל מנהלת מגעים עם קבוצת צ'רי לייבא לישראל כלי רכב חשמליים ורכבי בנזין של מותג המשנה OMODA • כיום, מכוניות הבנזין של החברה מיובאות לארץ על ידי קרסו מוטורס • בענף מעריכים: כלמוביל עשויה לקבל גם את הזיכיון על רכבי הפרימיום של צ'רי

שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הכסף לא עבר, וההבטחה לשיפור השירות באוטובוסים נותרה על הנייר

שרת התחבורה מירי רגב התגאתה בהוזלת התעריפים בתחבורה הציבורית והבטיחה שלא תבוא על חשבון השירות לנוסעים • ואולם בפועל התקציב הלך לתוכניות אחרות שמעכבות את העברת הכסף

יו''ר נת''ע מיה ליקוורניק / צילום: כדיה לוי

המנהלת הבכירה שעשתה היסטוריה השבוע ובטוחה: הרכבת הקלה צריכה לפעול בשבת

מיה ליקוורניק מונתה לראשות דירקטוריון נת"ע, בשיאן של המהמורות האחרונות בדרך לפתיחת הקו האדום • בראיון בלעדי וראשון בתפקיד היא מספרת על הלקחים מהמיזם: "אי אפשר להכתיב לוחות זמנים מדויקים בפרויקט כזה", מגבה את רשות החברות בקרב עם השר דוד אמסלם: "מאבק משתק", וטוענת בכובעה כיו"ר מקס שבנק ישראל לא מקדם מספיק תחרות

פקקים בנתיבי איילון / צילום: Shutterstock

משרד התחבורה מודה: היכונו, הפקקים יחמירו ממש בקרוב

מסמך רשמי של משרד התחבורה צופה החרפה משמעותית בעומסי התנועה על רקע חזרת התלמידים לבתי הספר, וכן עלייה באי־הסדירות של הפקקים • במשרד מתריעים מפני "גודש ענק שיופיע אחת לכמה ימים ויגרור עיכובים של שעה ומעלה, הן בתחבורה הציבורית והן ברכב פרטי" • אירועים ומינויים

מירי רגב, שרת התחבורה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"לא אאפשר נתיבים ריקים": רגב מכניסה את המוניות לנת"צים

אחרי השינויים שביצעה בכביש 1 ובכביש החוף, שרת התחבורה מירי רגב הנחתה את גורמי המקצוע במשרד לבחון שינוי תקנה שיאפשר למוניות לנסוע בנת"צים החסומים עבורן • מדובר בשינוי משמעותי במדיניות משרד התחבורה והממשלה בכלל, וייתכן שהוא קשור ללובי נהגי המוניות במרכז הליכוד

נתיב תחבורה ציבורית בראשון לציון. ההבטחות לקראת הבחירות נערמות / צילום: Shutterstock

המועמדים לעיריות מבטיחים לבטל את הנת"צ? זה כנראה לא יקרה, גם אם ייבחרו

בעיות התחבורה תופסות מקום מרכזי בקמפיינים לרשויות המקומיות, והמועמדים מפיצים הבטחות שנועדו לרצות את הבוחרים, ובעיקר את הנוסעים ברכב פרטי • אלא שמומחים אומרים שבפועל יישום ההבטחות יפגע במצב התחבורה בערים ובמקרים רבים הוא בכלל לא אפשרי

לא התקבלו החלטות מהותיות בנוגע לתחולת הרפורמה ותקציבה הסופי / צילום: שלומי יוסף

דחייה בהתייקרות מחירי התחבורה הציבורית

ההתייקרות במחירי התחבורה הציבורית נדחתה לחודש אוגוסט, והרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית נדחתה לספטמבר • עד אז במשרדי התחבורה והאוצר ינסו להגיע להסכמות

אולף שולץ, קנצלר גרמניה, בעת השקת הכרטיס החדש / צילום: Reuters, Annegret Hilse

פתרון לפקקים ולזיהום? גרמניה מפחיתה בחדות את מחירי התחבורה הציבורית

במטרה לעודד תושבים להחליף את כלי הרכב בתחבורה הציבורית, ממשלת גרמניה השיקה השבוע יוזמה חדשה: כרטיס "חופשי־חודשי" שתקף ברחבי המדינה • תג המחיר: 49 אירו לחודש, אחרי סבסוד במיליארדים מצד הרשויות • אולם, מספר ארגונים מקומיים כבר תוקפים את ההחלטה

מירי רגב, שרת התחבורה / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

הפופוליזם ניצח שוב, ותקציב משרד התחבורה נותר בגדר תעלומה

הסיכומים המקצועיים נותרו באוויר, ראש הממשלה נתניהו והשרה רגב הגיעו להסכמות בישיבת הממשלה ומלשכת השרה או משרד התחבורה לא התקבל פירוט בנוגע לתקציב המשרד • בתוך כך, הדיאטה שעבר חוק ההסדרים בתחום התחבורה אגרסיבית והרבה ממנה, כך זה נראה, נעשה על חשבון הציבור

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

חוק התשתיות ומס המטרו עבר; מה נשאר מחוץ לתקציב התחבורה?

נגנזו הרפורמות להחלת מס נסועה, הקמת רשויות מטרופוליניות והגבלת נסיעת מוניות על נת"צים עמוסים • הרפורמה בתעריפים תגיע על חשבון תקציב האוטובוסים, ותקציב לרכבות לאילת ולקריית שמונה ניתן רק לתכנון

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

רגב ממשיכה בהחלשת התחבורה הציבורית: יותר מכוניות פרטיות יוכלו לנסוע בנתיב פלוס בכביש 1

שרת התחבורה מירי רגב החליטה על הקלת התנאים לנסיעת כלי רכב פרטיים בנתיב פלוס בכביש 1, החל מיום ראשון הקרוב • החשש: המהלך עלול להאט מצד אחד את התחבורה הציבורית בנתיב ומצד שני לא להביא להפחתה בעומסים בכביש