משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה, הבהיר בכנס התשתיות של גלובס: "המטרו הוא תשתית לאומית, וצריכה להיות לו חברה נפרדת" • על אגרת הגודש: "אנחנו חושבים שבעת הזו זה לא נכון להטיל אגרות על מי שנוסע מהדרום לכיוון המרכז"
בהסכם שחתמה איחוד האמירויות עם שתי חברות, בריטית ואמריקאית, היא מתכננת להפעיל ב־2026 מוניות אוויריות חשמליות • המחיר: עד 11 דולר ל־1.6 ק"מ (1 מייל) שיחסוך כחצי שעה בנסיעה
כפי שראוי ונכון להטיל מס על אלכוהול וסיגריות שפוגעים בבריאות, נכון גם למסות שימוש ברכב פרטי שגורם לתאונות דרכים ולנזק משקי של 31 מיליארד שקלים מדי שנה
עם פרוץ המלחמה, חלה ירידה של כ־40% בהיקף התנועה בנתיבי איילון, אולם הנתונים מראים כי העומסים חזרו, ובחלק מהשעות הם אף גרועים יותר - מפני שרבים יוצאים מוקדם כדי להגיע הביתה לפני "שעת האזעקה"
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ב־2050 תהיה מדינת ישראל הצפופה ביותר בעולם המערבי ביחס של מספר אנשים לקמ"ר • הפתרון לטווח הזמן המיידי לפי האוצר: ניהול ביקושי התנועה - כלומר הטלת אגרות גודש והעלאת מחירי החניה הציבורית
לגלובס נודע כי במשרד התחבורה הורו לעובדים לתעד את פעילותיהם כדי להיערך ליום שאחרי המלחמה • במקביל הושק "אולפן" לשידורי לייב בפייסבוק, וכבישים סומנו בדגלים • בינתיים, חברות תשתית קורסות, פרויקטים יקרים קפאו, והרכבת מקרטעת • והיכן השרה? "איש לא יודע"
התנהלות חיובית של רשות מקומית מול יזמי נדל"ן אינה עניין של מה בכך - וזה בדיוק מה שקורה היום בירושלים • מה מביא אותה להיות חביבת היזמים, מדוע היא עדיין רחוקה ממימוש הפוטנציאל שלה, ואיך כל זה משפיע על הבחירות המתקרבות? • בחירות ברשויות המקומיות 2023, כתבה שנייה בסדרה
מדיניות התחבורה והחניה בתל אביב תשפיע לא רק על התושבים אלא גם על כל מי שנכנס אליה יום יום או מדי פעם, ועל היזמים הבונים בה • גלובס פנה למועמדים לראשות העירייה וביקש את עמדתם ביחס לסוגיות הבוערות
אמנם על פי נתוני הלמ"ס בשנת 2022 הנהג הישראלי נסע פחות קילומטרים בכלי הרכב הפרטיים בהשוואה לשנת 2019, אך על פי המומחים, הכבישים בישראל מצטופפים בצורה דרמטית • מדובר לא רק בהיצע הכבישים מול הביקושים ובקצב גידול האוכלוסייה, אלא במשבר תחבורתי שמאחורי משבר תכנוני
קבוצת כלמוביל מנהלת מגעים עם קבוצת צ'רי לייבא לישראל כלי רכב חשמליים ורכבי בנזין של מותג המשנה OMODA • כיום, מכוניות הבנזין של החברה מיובאות לארץ על ידי קרסו מוטורס • בענף מעריכים: כלמוביל עשויה לקבל גם את הזיכיון על רכבי הפרימיום של צ'רי
שרת התחבורה מירי רגב התגאתה בהוזלת התעריפים בתחבורה הציבורית והבטיחה שלא תבוא על חשבון השירות לנוסעים • ואולם בפועל התקציב הלך לתוכניות אחרות שמעכבות את העברת הכסף
מיה ליקוורניק מונתה לראשות דירקטוריון נת"ע, בשיאן של המהמורות האחרונות בדרך לפתיחת הקו האדום • בראיון בלעדי וראשון בתפקיד היא מספרת על הלקחים מהמיזם: "אי אפשר להכתיב לוחות זמנים מדויקים בפרויקט כזה", מגבה את רשות החברות בקרב עם השר דוד אמסלם: "מאבק משתק", וטוענת בכובעה כיו"ר מקס שבנק ישראל לא מקדם מספיק תחרות
מסמך רשמי של משרד התחבורה צופה החרפה משמעותית בעומסי התנועה על רקע חזרת התלמידים לבתי הספר, וכן עלייה באי־הסדירות של הפקקים • במשרד מתריעים מפני "גודש ענק שיופיע אחת לכמה ימים ויגרור עיכובים של שעה ומעלה, הן בתחבורה הציבורית והן ברכב פרטי" • אירועים ומינויים
אחרי השינויים שביצעה בכביש 1 ובכביש החוף, שרת התחבורה מירי רגב הנחתה את גורמי המקצוע במשרד לבחון שינוי תקנה שיאפשר למוניות לנסוע בנת"צים החסומים עבורן • מדובר בשינוי משמעותי במדיניות משרד התחבורה והממשלה בכלל, וייתכן שהוא קשור ללובי נהגי המוניות במרכז הליכוד
בעיות התחבורה תופסות מקום מרכזי בקמפיינים לרשויות המקומיות, והמועמדים מפיצים הבטחות שנועדו לרצות את הבוחרים, ובעיקר את הנוסעים ברכב פרטי • אלא שמומחים אומרים שבפועל יישום ההבטחות יפגע במצב התחבורה בערים ובמקרים רבים הוא בכלל לא אפשרי
ההתייקרות במחירי התחבורה הציבורית נדחתה לחודש אוגוסט, והרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית נדחתה לספטמבר • עד אז במשרדי התחבורה והאוצר ינסו להגיע להסכמות
במטרה לעודד תושבים להחליף את כלי הרכב בתחבורה הציבורית, ממשלת גרמניה השיקה השבוע יוזמה חדשה: כרטיס "חופשי־חודשי" שתקף ברחבי המדינה • תג המחיר: 49 אירו לחודש, אחרי סבסוד במיליארדים מצד הרשויות • אולם, מספר ארגונים מקומיים כבר תוקפים את ההחלטה
הסיכומים המקצועיים נותרו באוויר, ראש הממשלה נתניהו והשרה רגב הגיעו להסכמות בישיבת הממשלה ומלשכת השרה או משרד התחבורה לא התקבל פירוט בנוגע לתקציב המשרד • בתוך כך, הדיאטה שעבר חוק ההסדרים בתחום התחבורה אגרסיבית והרבה ממנה, כך זה נראה, נעשה על חשבון הציבור
נגנזו הרפורמות להחלת מס נסועה, הקמת רשויות מטרופוליניות והגבלת נסיעת מוניות על נת"צים עמוסים • הרפורמה בתעריפים תגיע על חשבון תקציב האוטובוסים, ותקציב לרכבות לאילת ולקריית שמונה ניתן רק לתכנון
שרת התחבורה מירי רגב החליטה על הקלת התנאים לנסיעת כלי רכב פרטיים בנתיב פלוס בכביש 1, החל מיום ראשון הקרוב • החשש: המהלך עלול להאט מצד אחד את התחבורה הציבורית בנתיב ומצד שני לא להביא להפחתה בעומסים בכביש