עיריית גבעתיים מקדמת תוכנית לשטחים שמסביב לתחנת המטרו ברחובות כצנלסון ונגה, ומוסיפה זכויות בנייה משמעותיות • מהנדס העיר שגיא תמרי: "בקרבת תחנה נרצה דירות מיקרו של 40 מ"ר ופחות דירות 4־5 חדרים"
לפני פחות משנה קיבל ליאור שפירא את מפתחות התכנון והבנייה בעיריית תל אביב • בראיון לגלובס הוא מספר על האתגר בהוספת עשרות אלפי דירות חדשות בצפון העיר, מציג יעד לדיור בר השגה, דוחה את הביקורת על היטלי ההשבחה הגבוהים, וגם מודה שאצטדיון בלומפילד לא יקורה בקרוב
הקדנציה הסוערת של חיים גליק התחילה בביקורת על חוסר הניסיון התחבורתי שלו, אבל לטענתו חוסר הידע והניסיון שררו הרבה לפניו • על אף העיכובים בהקמת הקו האדום ומערכת היחסים המורכבת עם השרה רגב, גליק הוא מי שבסוף גזר את הסרט בפרויקט הכי גדול ויקר שבוצע בישראל, וטוען: "הישג אדיר שלרוב עושים בעשרות שנים" • וגם: עמדתו המפתיעה לגבי הפעלת המטרו בשבת
פרויקט תמ"א 38 של קבוצת גבאי ברחוב הנביאים 73 בעיר מוקם ללא היתרים מתאימים, על תחנת המטרו העתידית "הקוממיות", באופן שמסכל את אחת היציאות המתוכננות • עד כה התגלו שני מקרים של פרויקטים שאושרו לבנייה על תחנה עתידית, בכפר סבא ובקריית אונו
שעון מיצוי הזכויות של בעלי קרקעות בסביבת תוואי המטרו כבר מתקתק, וכדאי לשים לב לאותיות הקטנות בהודעות ההפקעה • גלובס עושה סדר בהפקעות הקרקעות לפרויקט המטרו
הליך הבחירה למנהל רשות המטרו החל לפני כשנתיים והתעכב ארוכות עקב חוסר הסכמה בין משרדי האוצר והתחבורה • אי המינוי פוגע ביכולת של הרשות לפעול ולקדם את הפרויקט • ראש רשות המטרו יחלוש על תקציב העתק של הפרויקט - 150 מיליארד שקל - ותחתיו יפעלו כ־30 עובדים
תוואי המטרו הצפוני - המקטע האחרון שטרם אושר לרכבת התחתית העתידית בגוש דן - מגיע לנקודת סיום • לאחר שהוגשו כ־90 השגות ו־12 חלופות, תתקבל החלטה בנוגע למיקום התחנה ברעננה • למה בית האבות משען טוען לנזק של 200 מיליון שקל, ומתי יגיע אישור סופי?
11 אלף דונם יופקעו בערים שעוברים בהן קווי המטרו, במבצע ההפקעות הגדול ביותר שבוצע אי פעם בישראל • בעלי 900 נכסים כבר קיבלו מכתבי הפקעה, אך המאסה הגדולה עוד בדרך • נת"ע מציעה פיצוי מוגדל בעד מיליון שקל בניסיון למנוע תביעות ולזרז את ההליכים
בפאנל שהתקיים במסגרת כנס המשכנתאות של גלובס בשיתוף בנק לאומי, שוחחו יושבי הראש של הוועדות המחוזיות בחיפה, בת"א ובירושלים על המגמות העכשוויות בתחומי התכנון והבנייה • יו"ר המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים: "כל העם יגור במגדלים - זו המגמה"
העיכובים בהקמת קווי הרכבת הקלה מעוררים חשש בנוגע לכריית מנהרות המטרו - פרויקט גדול ומסובך בהרבה • מהיכן ישיגו 1.5 מיליון סגמנטים של בטון, כיצד יוציאו את החול בסביבה עירונית צפופה ומאין יגיעו המומחים הדרושים?
אמנם היטל ההשבחה בתוואי המטרו הופחת עד סוף 2030, אך כדי שהיזמים יוכלו ליהנות מכך וכדי שהפיתוח יואץ, יש לאשר את תמ"א 70, שתקבע את כללי הפיתוח • התוכנית בדיונים כבר כמעט 5 שנים, ולפי סגן ראש מטה התכנון הלאומי, ייתכן שתעבור עוד שנה עד לאישורה
הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן, שאמורים היו להיפתח ב־2025, מתעכבים שוב ושוב בגלל המלחמה וסיבות נוספות • כעת תאריך הפתיחה שלהם צפוי להידחות עוד
לאחר שלוש שנים של מגבלות בהוצאת ההיתרים בדרך נמיר, כעת הוועדה המקומית עוצרת את מתן ההיתרים למשך שלוש שנים, בכפוף לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א • מי בכל זאת יוכל להוציא היתר? יתאפשרו בקשות להיתרי בנייה או תוספות מינוריים, כמו מרפסת או פרגולה, ובקשות לשימוש חורג
האישור בקריאה שנייה ושלישית במליאה משלים כשלוש שנים של עבודה על התיקון • מה המשמעות של האישור, ומה השלבים הבאים בדרך למימוש הפרויקט? • גלובס עושה סדר
יו"ר הוועדה ח"כ אשר הגדיר את האישור כ"צעד גדול מאוד", אך בפועל נכחו בזמן ההצבעות על ההסתייגויות לחוק ועל אישורו שני חברי כנסת בלבד • האתגר הבא: הצבעה בכנסת לפני הפגרה
לאחר שגולגל מ־2021, ועדת הפנים והגנת הסביבה תצביע על הנוסח הסופי של התיקון לחוק המטרו, לפני אישורו בכנסת • השינוי הדרמטי: הפחתת מס ההשבחה שהוחל בתוואי המטרו, שלדברי יזמי הנדל"ן עצר את הפיתוח • בינתיים, תוכנית המתאר של הפרויקט עדיין מתעכבת
הפקעות קרקע, פיצוייםהרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד התחבורה תשתיותנת"ערשות המטרותחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה