גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מותג פרטי

עוד כתבות

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה • מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בלעדי האם שופרסל בדרך לשנות לחלוטין את המותג הפרטי שלה?

לגלובס נודע כי האחים שלומי ויוסי אמיר שוקלים להצניע את המותג הפרטי של החברה ועל הפרק ישנה אפשרות לשנות את המותג על ידי מחיקת הלוגו שלו • משופרסל נמסר בתגובה: "אין שינוי במותג הפרטי"

מוצרי מותג פרטי של שופרסל לצד מוצרי המתחרים / צילום: גלית חתן

הדילמה הקשה של היצרנים: פגיעה ברווח או ייצור מותג פרטי

ההתייקרויות במשק מובילות לירידה במכירות המזון והטואלטיקה, ולא מעט ספקים מתלבטים האם להתחרות בעצמם על המדפים בסופרמרקטים • במקרה שיבחרו בכך, יידרש מהם שינוי כואב

מדפי סופר. שורה של יצרניות מזון מעלות מחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

יצרניות המזון בונות על המלחמה שתשאיר את הצרכנים שקטים

בתחילת השבוע נתנה היבואנית שסטוביץ את יריית הפתיחה לגל העלאות מחירים במשק, ולאחר מכן הצטרפו אליה סוגת, בית השיטה ויכין • ההערכות הן שיצרניות ויבואניות נוספות ייקחו חלק במהלך, אך הפעם ללא שטראוס, תנובה ואסם • ברשתות המזון ינסו בתגובה להעלות את משקל המותג הפרטי

פרינגלס של פרוקטר אנד גמבל / צילום: Shutterstock

בכיר בפרוקטר אנד גמבל חושף: כך אנחנו נלחמים במותגים הפרטיים

אנדרה שולטן, מנהל הכספים של פרוקטר אנד גמבל, פרש את משנתו לגבי ההתמודדות מול המותגים הפרטיים בוועידת השיווק של מורגן סטנלי: "אנחנו רואים שהמותג הפרטי באירופה צומח, אבל בכל קטגוריה שהוא צומח, גם אנחנו צומחים"

סניף קרפור סיטי בדיזנגוף, תל אביב / צילום: בר לביא

4 חודשים לכניסת קרפור: האם היא השפיעה על התנהגות הצרכנים?

כמעט מחצית מהצרכנים מפצלים רכישות בין חנויות ורשתות כדי להוזיל את סל הקנייה, וכ־40% נכנסים גם לקרפור - כך עולה מסקר שנערך באוניברסיטת רייכמן באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4all • כ־45% מהמשיבים מדווחים כי הם קונים יותר מוצרי מותג פרטי

נוי הדס, מייסדת ומנכ''לית נוי השדה / צילום: חיים אפריא

לאחר תהליך פיתוח: רשת נוי השדה משיקה מותג פרטי

רשת הבוטיק למכירת תוצרת חקלאית, שעד היום מכרה בעיקר מותגי פירות וירקות ישירות מהחקלאי, תציע מותג פרטי משלה • וגם: החנות החדשה של תמנון ברמלה • אירועים ומינויים

סניף שופרסל דיל בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

חוק הסדרים מרוכך: הדרך של רשתות המזון לעקוף את הממונה

הסעיף בחוק ההסדרים הנוגע לפתיחת סניפים גדולים של רשתות המזון אמור לצמצם את כוחן של השחקניות השולטות בשוק • אבל עד כמה הוא יהיה אפקטיבי אם בשנתיים האחרונות רשתות המזון נוטות יותר ויותר לפתוח דווקא סניפים קטנים במיקומים עירוניים?

ח''כ דוד ביטן בדיון בוועדת הכלכלה על יוקר המחיה, היום / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ ביטן לאוצר: "אם לא יהיה מענה ליוקר המחיה, לא נצביע בעד התקציב"

בדיון שנערך היום בוועדת הכלכלה בנושא הגברת התחרות בין רשתות השיווק, יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן דרש מנציגי האוצר מענה בחוק ההסדרים ליוקר המחיה • פרופ' איתי אטר מאוניברסיטת ת"א אמר בדיון כי המחירים עומדים להמשיך לעלות, והוסיף כי העיסוק התקשורתי ברפורמה המשפטית דחק את תשומת-הלב מסוגיית העלאות המחירים

אורי וטרמן, מנכ''ל שופרסל / צילום: איל יצהר

כדי שהייצור לא ייעצר: שופרסל תזרים כסף למחלבות רמת הגולן

אורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל, הודיע כי החברה תזרים כסף להפעלת מחלבות רמת הגולן, המייצרת את מוצרי החלב במותג הפרטי של הרשת • המחלבה הגישה לאחרונה בקשה לבית המשפט למנות נאמן ולהקפיא את ההליכים נגדה באופן זמני • לפי הערכות בענף, שופרסל תעביר למחלבה כמיליון שקל

אורי קילשטיין, מנכ''ל קרפור ישראל / צילום: סיון פרג'

מנכ"ל קרפור ישראל חושף את ביצועי המותג הפרטי וטוען: "כל השוק בעקבותינו"

חמישה חודשים מאז שמוצרי המותג הפרטי של קרפור עלו למדפים בישראל, הנתונים שמגיעים מיינות ביתן ומגה משקפים שינוי מהותי בהתנהגות הצרכנית • שמן הזית מגיע לנתח של 81% מהקטגוריה, טבלאות השוקולד עם נתח של 56% וקפסולות הקפה עם 47%

אם יעשו דקטלוניזציה לשוק המזון, התועלת לצרכן תהיה גדולה / צילום: פאול אורלייב

רוצים להוריד מחירים? אפשרו לרשתות זרות להיכנס לישראל

קשה להוריד מחירי מותגים, אך הניסיון של דקטלון מראה שכניסת מותגים פרטיים יכולה להטיב רבות עם הצרכן הישראלי

משאיות שילוח של אמאזון / צילום: Shutterstock

תחקיר רויטרס מאשים את עובדי אמזון בהודו בהעתקת מוצרים

המסמכים חושפים כיצד צוות המותגים הפרטיים של אמזון בהודו ניצל בחשאי את הנתונים הפנימיים של החברה כדי להעתיק מוצרים שנמכרו ע"י חברות אחרות ולהציע אותם בזירה של אמזון • העובדים גם העלו את מוצרי המותג הפרטי של אמזון בתוצאות החיפוש

שופרסל baby / צילום: דני לרנר

בלעדי סוף להרפתקה: מותג תחליפי החלב של שופרסל יורד מהמדפים

שופרסל שאפה לשבור את הדואופול של מטרנה וסימיליאק בענף, אולם נוכחה לגלות כי הציבור הישראלי לא בשל להיפרד מהמותגים המובילים בקטגוריה • שופרסל: "מהלך זה הוביל להורדת מחירים בכלל הקטגוריה"

סדרת טיפוח בלונס

שסטוביץ משיקה מותג פרטי ראשון בתחום הטיפוח

שסטוביץ נכנסת לסגמנט צפוף, אך לדברי מנהלת השיווק קרן מושעי, "עדיין יש מקום לעוד מותג" • לשסטוביץ כבר יש מותגים פרטיים בתחום המזון, אך זו הכניסה הראשונה שלה עם מותג פרטי לתחום הטיפוח

סניף של רשת שופרסל דיל / צילום: סיון פרג'

בלעדי שופרסל מסתערת עם המותג הפרטי על השוק המוסדי

שופרסל מתחילה לייצר מותג פרטי לשוק המוסדי • שתי הקטגוריות הראשונות הן רטבים ותוספות כגון פתיתים ואורז • המהלך מתבצע באמצעות חברת אמיגה, ששופרסל רכשה בכ-18 מיליון שקל • שופרסל מציעה ללקוחות מערכת שיכולה לנתח עלויות, וכך לקדם את המותג הפרטי שלה

המותג הפרטי של יוחננוף על המדפים / צילום: תמונה פרטית

בלעדי יוחננוף החלה למתג מוצרים שהיא מייבאת תחת מותג פרטי משלה

רשת הקמעונאות החלה לשווק במסגרת מותג פרטי מספר מוצרים, ביניהם סוכר, שמן זית וגבינה צהובה • בכך היא מצטרפת לרשתות כמו שופרסל ורמי לוי, שבהן המותג הפרטי מהווה נתח משמעותי מהמכירות

שופרסל מודיעה על ריקול לעשרות מוצרי פסטה של המותג הפרטי

הסיבה: חשד להימצאות חרקים זעירים • החרקים נמצאו במספר אריזות ממוצרי הפסטה של המותג הפרטי בתוצרת "ברוטו" איטליה

ריקול בשופרסל: חשש להימצאות סלמונלה בביצי המותג הפרטי

הרשת מבצעת ריקול על ביצים של המותג הפרטי "שופרסל", לאחר שעודכנה ע"י ספק הביצים "מן הטבע" כי קיים חשש להימצאות חיידקי סלמונלה במספר יחידות ששווקו • הציבור מתבקש לא לצרוך את המוצר

תביעה נגד ויקטורי: לא קידמה לכאורה את המותג הפרטי שלה

תביעה בהיקף של 16 מיליון שקל הוגשה נגד הרשת בטענה כי לא קידמה את מכירות המותג הפרטי עפ"י הסכם עמה • התובעת היא ברנד פור יו, בעלת מניות בשותפות הרשת הרביעית • ויקטורי: "טענות התובעת מבוססות על הנחות שגויות; מטרת התביעה היא ניסיון לשפר את תנאי ההתקשרות"