בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני • כך תעשו את זה נכון
רשת הפארם Be עוררה בשבוע שעבר את זעם הצרכנים כשהסתירה תמונות של נשים בסניף בבני ברק והובילה למחאה נגדה • באותם ימים, ברשתות החברתיות הופנו ביקורות רבות נגד חברת המשלוחים וולט, שהודיעה על גביית דמי תפעול • האם החברות ניצבות בפני משבר, או שזו רק מכה קלה בכנף?
בעולם העבודה הנוכחי, שבו קצבי העבודה מסחררים, ישנו צורך הישרדותי המבקש למתג, להאדיר הצלחות ולהימנע מלחשוף פגיעות • אלא שמתברר שדווקא סביבה שנותנת לגיטימציה לקושי ולהבעת חשש יוצרת תחושת ביטחון פסיכולוגי, שהיא חיונית לעידוד חדשנות ולשיפור ביצועים • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב
צוותי הרפואה סובלים ממחסור במשאבים, ומקבלים החלטות על בסיס פרוטוקול • לטובת שיפור השירות הם החלו להשתמש בבינה מלאכותית שמסייעת בחיזוי דרדור מצב המטופל והיווצרות מחסור במשאבים • עולם ההייטק צריך להתמקד בפיתוח מערכות שמסייעות לבניית אסטרטגיה
מותג הספורט רצה להשיק נעל חדשה ויוקרתית, אלא שמשבר האספקה העולמי שיבש את התוכניות • במקום לדחות את ההשקה ולספוג הפסדים - הם חשבו על רעיון יצירתי ומבריק • ככה נראה ניהול משברים מוצלח • הצצה למדד המותגים 2022 שיתפרסם ביום רביעי
לא מדברים מספיק על היכולת להתבוננות עצמית, אבל זו אחת המיומנויות שמבחינות בין אנשי מקצוע יוצאי דופן לאנשי מקצוע בינוניים • מחקר בקרב יותר מ–400 מנהלים גילה אילו חוויות הכי חשובות להתפתחות שלהם
קברניטי שטראוס יצאו לתקשורת ולקחו אחריות, כעת עליהם לפעול להחזרת האמון תוך הקפדה מקסימלית על שקיפות ותוך הצגת הפעולות שנעשות וייעשו לשיפור השמירה על איכות המותג
ב-2016 התגלו חיידקי סלמונלה במפעל הדגנים של יוניליוור, שהביא לעצירת השיווק של אחד המותגים החזקים שלה • יוניליוור בחרה שלא לחשוף את הממצאים, ונאלצה להודות בכך רק לאחר שהדבר נחשף בתקשורת • בניגוד ליוניליוור, שטראוס יידעה את משרד הבריאות, ועדיין, ההודעה לציבור והריקול נעשו רק מספר ימים לאחר מכן, ולא באופן מיידי
הציבור אולי רגיש במיוחד לריקול בקטגוריות המזון, אך הניסיון מלמד שכל עוד החברה מתנהלת בשקיפות ובהוגנות, הזיכרון הצרכני קצר • מאז שהחלו להתברר ממדי התקלה במפעל השוקולד של שטראוס, החברה מתנהלת מבחינה תקשורתית "לפי הספר" • אך יש שני אירועים שאינם תלויים בה ויכולים לייצר לפרשה טוויסט פתאומי
סקרים מראים כי בימינו יותר מ־50% ממשתמשי פייסבוק ישתפו חברים בחוויית שימוש שלילית במוצר או בשירות • לא כל פוסט שלילי הוא משבר תקשורתי, אולם חשוב להיות ערניים ולהגיב נכון
מחקר שעשתה פרופ' דפנה קריב בקרב 1,000 יזמים בדק מדוע דווקא הם גילו התאוששות מהירה בקורונה ואילו תכונות אפיינו אותם • ביטחון עצמי מופרז דווקא פעל כמו בומרנג • ניהול וקריירה
כולנו שונאים שינוי, גם אם נגיד אחרת לעצמנו ולאחרים, גם אם נשים את המילה Change באלף מצגות • כשניצבים מול הצורך להשתנות, חייבים שיטה שתבטל את החסמים • 6 עקרונות שיגרמו לשינוי לקרות • חצי שעה של השראה
הפציעות בעולם הספורט מקבילות למשברים של חברות בעולם העסקי • נטע ריבקין מסבירה מה מנהלים יכולים ללמוד מספורטאים על חוסן מנטלי והעלאת סף הכאב • ניהול וקריירה
אסונות ארגוניים שמגיעים לתקשורת הם בדרך כלל תוצאה של טעויות קטנות שהצטברו לאורך שנים, אבל לדברי מומחים יש דרך למנוע אותם, והיא מתחילה בתרבות ארגונית שמעודדת דיווח והכלה של טעויות
משברים מיוחדים מחייבים גם התייחסות מיוחדת: במקרה של התקלה בפייסבוק, לא נכון היה להסתפק אך ורק בפוסט כתוב שנוסח ע"י מחלקת יחסי הציבור של החברה, אלא נכון היה לפנות אל כלל המשתמשים בסרטון וידאו שהיה מאפשר למשתמשים לראות בעיניים שלהם את מקבלי ההחלטות הבכירים
לא לעולם חוסן: התפיסה של וולט לפיה משברים תדמיתיים חייבים להיענות בשקט מוחלט עד יעבור זעם היא תפיסה ארכאית שלא מתאימה לעידן החדש • על החברה לפעול בשקיפות, ולקחת אחריות במקרים שבהם זה הדבר הנכון לעשות
בבן אנד ג’ריס ישראל לא נערכו תקשורתית מראש להפסקת ההתקשרות עמם, למרות שהיא הייתה צפויה • יועצי משברים מסבירים מה ניתן לעשות, ואיך בניהול נכון יצליחו להגדיל את המכירות
ראיונות כנים ומעוררי אמפתיה, הסטת האש מהסניף הישראלי לזה הגלובלי וקריאה לתמיכה במפעל • הזכיין הישראלי של בן אנד ג'ריס והקברניטים שלצדו התמודדו עם המשבר בצורה מרשימה למדי באופליין - אך לא ברשת • איך יוכל הזכיין הישראלי להפוך את המשבר להזדמנות עם כוכבית, ולמה גולדה הצליחו לעורר בעיקר אנטגוניזם?
בסלקום יכלו לבחור במגוון רחב של דרכים אחרות להביע הזדהות ולהעביר את המסר, אך הדרך שנבחרה בפועל ואשר התכתבה - בין אם בכוונה ובין אם לאו - עם שביתת המחאה במגזר הערבי עצמו, היא שיצרה את המשבר שהפך לחזות הכול
סדרה של שגיאות גרמו לסלקום לעלות על מוקש פוליטי בשדה שחברות אחרות צעדו בו בשלום • מומחים תוהים אם הייתה חשיבה מאחורי המהלך ולמה לא נשמע קולו של המנכ"ל גבאי אחרי שהפרשה התפוצצה • לפי הערכות, החברה לא תיפגע בטווח הארוך: "הישראלי לא זוכר לאורך זמן חרמות וגם לא מחוות"