הרפורמה בתחום התחבורה נועדה לנתק את הקשר בין הפוליטיקה הארצית לחלוקת המשאבים, באופן שירכז סמכות ואחריות בידי רשויות מקומיות • בידי שרת התחבורה נותר לא מעט כוח
מועלם נבחר ע"י השרה מירי רגב לניהול רשות התחבורה הציבורית, על אף חוסר ניסיונו בתחום ומיקומו הנמוך בהליך האיתור • בראיון ראשון כעבור שנה הוא מגן על מינויו ("התפקיד דורש ניסיון ניהולי ולא תחבורתי"), דוחה את הטענות על קרבה לליכוד ותפירת ג'ובים, ומסביר למה זה לא הזמן לאגרת גודש
רשת הנתיבים המהירים מתרחבת בימים אלו בגוש דן, תוך הבטחה לפנות אלפי כלי רכב מלב המטרופולין אל חניונים מחוץ לעיר • אלא שמומחים מזהירים כי רשת הנתיבים תוביל לבזבוז תקציבי עתק שלא יובילו להקלה בפקקים
מנכ"ל משרד התחבורה רצה להקצות מיליוני שקלים למטרונית בקריית אתא תוך דילוג על הדרג המקצועי, אך העבודות נבלמו ע"י משרדי האוצר והתחבורה משלא נמצאו התחייבויות תקציביות • והנתונים שמראים: חרף ההתנגדות המחודשת של בן זקן אליהם, הנת"צים כן יעילים
בעקבות סכסוך בין משרד התחבורה למשרד האוצר, מנכ"ל משרד התחבורה מאיים לבטל נת"צים ברחבי הארץ • הסיבה: משרד האוצר לא אישר חתימה על הסכם עם עיריית חדרה לחידוש רחובות והקמת נתיבי העדפה
החל מחודש מאי ייסגר מקטע נוסף ברחוב אלנבי בתל אביב, שמרביתו כבר נסגר לתנועה • הרחוב מהווה ציר מרכזי של תחבורה ציבורית, וכעת היא תוסט לנת"צים חדשים שיוקמו ברחובות מקבילים
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה, הבהיר בכנס התשתיות של גלובס: "המטרו הוא תשתית לאומית, וצריכה להיות לו חברה נפרדת" • על אגרת הגודש: "אנחנו חושבים שבעת הזו זה לא נכון להטיל אגרות על מי שנוסע מהדרום לכיוון המרכז"
מערך התחבורה בתל אביב שינה בשנים האחרונות כיוון: מתעדוף של רכב פרטי לתעדוף של תחבורה ציבורית והליכה • אופיר כהן, מנהל הרשות לתחבורה ותנועה בעיר, מספר כיצד מתכוונת העירייה להשלים את המהפך בקדנציה הקרובה
משרד התחבורה כבר התריע רשמית על העומסים בכבישים שיגיעו בתום החגים, ויביאו לכך שהתחבורה הציבורית תאבד עוד יותר מאמינותה • אלא שהוא בעצמו מקדם מהלכים שרק מחמירים את המצב כמו ביטול נת"צים בערים, ואלה נוספים לתכנון פרברים שנסמכים על רכב פרטי
תוכנית שרת התחבורה לביטול נתיבי התחבורה הציבורית עוררה סערה • כעת, רוב הערים מודות כי הן לא מבצעות אכיפה בהם • איך הן מסבירות זאת, וכמה כסף נכנס לקופת עיריית תל אביב?
שרת התחבורה, מירי רגב, הנחתה לבחון את המרת הנת"צים בערים לנתיב פלוס כדי "לנצל נתיבים ריקים" • במשרד האוצר מזהירים מפני נזק כלכלי מהמהלך וטוענים כי יגביר את הגודש בכבישים, יוביל לפגיעה במשק הישראלי ויגרור הרעה בשירות התחבורה הציבורית
במשרד התחבורה שוקלים יוזמה שעלולה לפגוע בצורה קשה בתחבורה הציבורית • מכוניות פרטיות מרובות נוסעים יתחרו באוטובוסים, יגדילו את העומס ויאריכו את זמן הנסיעה • בנוסף, לא ברור איך תתבצע האכיפה
אחרי השינויים שביצעה בכביש 1 ובכביש החוף, שרת התחבורה מירי רגב הנחתה את גורמי המקצוע במשרד לבחון שינוי תקנה שיאפשר למוניות לנסוע בנת"צים החסומים עבורן • מדובר בשינוי משמעותי במדיניות משרד התחבורה והממשלה בכלל, וייתכן שהוא קשור ללובי נהגי המוניות במרכז הליכוד
בעיות התחבורה תופסות מקום מרכזי בקמפיינים לרשויות המקומיות, והמועמדים מפיצים הבטחות שנועדו לרצות את הבוחרים, ובעיקר את הנוסעים ברכב פרטי • אלא שמומחים אומרים שבפועל יישום ההבטחות יפגע במצב התחבורה בערים ובמקרים רבים הוא בכלל לא אפשרי
החוק להקמת יחידת האכיפה עבר לפני כשנתיים, ובתיקון שעבר הבוקר הוקנו לה סמכויות אכיפה באמצעות מצלמות • הבעיה: היחידה עדיין לא הוקמה • בחוק ההסדרים האחרון הוקנו לה גם סמכויות אכיפה נוספות, בינתיים מכוניות פרטיות גודשות את הנת"צים והאכיפה לא מספקת
במשרד התחבורה מנסים כבר להתאים את תנועת ומסלולי התחבורה הציבורית כך שיהפכו את ההגעה לתחנות של הרכבת הקלה לנוחים יותר • עם זאת, מחסור בנת"צים ובאוטובוסים יהפכו את הדרך עד לתחנה לארוכה ומסורבלת עבור מי שלא גר קרוב מספיק
אוטובוסיםאכיפההרכבת הקלהכבישיםמירי רגבמשרד התחבורהנתיבי איילוןפקקי תנועהתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה