שפיר הנדסה, מחברות התשתית הגדולות בישראל, עשויה להעמיק את פעילותה בתחום המגורים והיא מנהלת מו"מ לרכישת חברת דונה • זאת אחרי שמליסרון רכשה את אביב ייזום, ועזריאלי מנהלת מו"מ עם צמח המרמן • נראה שהמגמה ברורה: בענף מאמינים היום בעיקר במגורים
עפ"י גורמים בענף, שפיר הנסה, חברת התשתיות מהגדולות בישראל, היא אחת המתעניינות ברכישת חברת הנדל"ן דונה שבנתה עד היום כ־16 אלף יחידות דיור • האפשרות שדונה תלך להנפקה עדיין על הפרק • שווי החברה, כפי שישתקף במקרה של עסקה או הנפקה, יעמוד עפ"י ההערכות על כמה מיליארדי שקלים
חברת שפיר הנדסה זכתה במכרז של רשות שדות התעופה להקמת מחלף חדש שיחבר את כביש 1 ישירות לטרמינלים בנתב"ג • הדרך לנוסעים מהמרכז תקוצר בכ-10 ק”מ ותכלול מסוף בידוק רכבים חדש • הצפי לסיום העבודות - ב-2029
מניות חברות התשתית זינקו בחודשים האחרונים, על רקע הצפי לגל פרויקטים שיצאו לדרך בעקבות סיום המלחמה • בחלק מהחברות ניצלו בעלי שליטה את העליות כדי למכור חלק מהחזקותיהם למוסדיים, ובבורסה פועלים להשקת מדד ענפי
הסיבה שבגינה קפץ מחיר המניה של בז"א היא פעילות בעל המניות הגדול, חברת הנדל"ן סאמיט שבשליטת זוהר לוי • סאמיט מסרה למשקיעים כי ההנהלה שלה "תפעל לרכישת מניות של בית זיקוק אשדוד, בתנאים לפי שיקול דעתה"
זינוק של 50% במניית שפיר הנדסה נוצל בידי בעלי השליטה, ארבעת האחים שפירא, למימוש בהיקף של 153 מיליון שקל - החמישי שלהם מאז הנפקת החברה • מה עומד מאחורי המהלך?
המודל של הנתיב המהיר משפירים לגוש דן משוכפל בימים אלה לנתיב משפיים לראשל"צ, ומתוכנן בהמשך גם לכביש 5 • אבל נתונים שפרסם החודש מבקר המדינה תומכים בביקורת המקצועית שכבר הושמעה: הפרויקטים האלה פועלים נגד המטרות של הקטנת השימוש ברכבים פרטיים ועידוד תחבורה ציבורית, ועולים לציבור הרבה כסף
השופטים נימקו את החשיבות בכך שהיזם יוכל להשקיע את הסכום, והוסיפו: "חברות שבשלב הבנייה הכנסותיהן מוגבלות והוצאותיהן גבוהות, עשויות להעריך במיוחד תמריצים כספיים הניתנים בשלב הבנייה"
גלובס מביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • הזינוק במחירי הטיסות לישראל וממנה שלח את הישראלים לקניונים המקומיים ולכן הרווח של קסטרו זינק ב-70% • המלחמה השאירה את הצרכנים בארץ ואלה נהרו אל מרכזי הקניות וסייעו לביג להציג נתוני שיא • הרווח של שפיר הנדסה נחתך בחדות לאור השפעות המלחמה • ומגדל רשמה בשורת הרווח 100 מיליון שקל לאור עליית מחירי ביטוחי הרכב
הפתיחה כבר נדחתה פעמיים, וכעת היא מתוכננת למחצית השנייה של השנה • אחת הסיבות: היעדרם של קבלני המשנה הזרים, שניסיונם נחוץ לביצוע בדיקות של הקו
הקו הסגול של הרכבת הקלה מגיע כעת רק לפאתי העיר, לאחר שעיריית גבעת שמואל התנגדה שיעבור בשטחה • עלות המקטע הנוסף מוערכת במאות מיליוני שקלים, והוא ישרת גם את תושבי פתח תקווה
שירותי בריאות כללית ו-HIT מכון טכנולוגי חולון מקימים קרן מחקר משותפת • שפיר הנדסה קיימה האקתון קיימות בשיטות וחומרי בנייה ברי-קיימא • מאות נרשמים לתוכנית הסבה למקצועות ההוראה שעיריית חדרה סבסדה • אירועים ומינויים
העסקה - לפי שווי של כ-1.45 מיליארד שקל (אחרי הכסף) • בית הזיקוק יפרע את מלוא חובותיו לפז שעומדים על כ-1.4 מיליארד שקל באמצעות קבלת מימון חדש מבנקים וגופים מוסדיים
הן נמצאות בכל מכרז גדול - מהקמת קריית המודיעין ועד סלילת נתיבי תחבורה מהירים: אשטרום, אלקטרה, שפיר ושיכון ובינוי צומחות במהירות, מציגות צבר עבודות מצרפי של מעל 60 מיליארד שקל, המתקרב לתקציב משרד החינוך, ותיאבון שרק הולך וגדל
קרן ג'נריישן קפיטל הודיעה כי השלימה את רכישת מתקן ההתפלה באשדוד, יחד עם חברת התשתיות שפיר הנדסה, תמורת 870 מיליון שקל • מתמורת הרכישה יועבר למדינה סכום של כ-312 מיליון שקל • לאחר העסקה, חמשת מתקני ההתפלה העיקריים בארץ, המספקים כיום 80% ממי השתייה במדינה, נמצאים בידיים פרטיות
הרפורמה שנועדה להחליש את ההגמוניה של חברת החשמל, יחד עם הצפי לזינוק חד בצריכה עם המעבר לרכב חשמלי, מביאים חברות רבות להשקיע במנוע הצמיחה החם הזה כדי לצרפו לפורטפוליו הנכסים שלהן • שיכון ובינוי, שכבר פועלת בתחום האנרגיה המתחדשת, רכשה אחת מהתחנות שחברת החשמל חויבה למכור, ושפיר הנדסה היא מתמודדת פוטנציאלית על תחנה נוספת
מדובר בסכום גבוה יותר מזה שבמשרדי הממשלה ציפו לקבל • המכרז החל הבוקר בין ארבע קבוצות שעלו לשלב הסופי: קבוצת מספנות ישראל, קבוצת רמי אונגר, קבוצה בהובלת שפיר וקבוצה הכוללת את חברת גדות וחברת אדני ההודית • ההצעה של גדות הייתה גבוהה בפער של מעל מיליארד שקל מההצעה של שני המתחרים וגרמה לפרישתם
ענקיות הנדל"ן והתשתיות של ישראל - שפיר, אלקטרה ואשטרום - נפגעות כצפוי מהעלייה החדה בתשומות הבנייה, אולם ההשקעה המגוונת והפיזור לענפים רבים ממשיכים להבטיח את רמת הרווחיות • אבל המשקיעים בשוק ההון כבר חוששים
נת"ע ממשיכה להתעקש שהקווים הירוק והסגול יפעלו במועדים המתכוננים, למרות עיכובים מצטברים של חודשים רבים • אלא שמדיווחי החברות שזכו במכרזי ההקמה עולה שהקווים יתאחרו בשנה לפחות • אז למה המדינה מתחייבת לציבור על יעדים לא ריאליים?
שפיר הנדסה עתרה לאחרונה נגד משרד האנרגיה ועמותת "הצלחה" וטענה כי אין לחשוף לציבור מידע על התנהלותה מול הרגולטורים, במסגרת בקשה עפ"י חוק חופש המידע, סביב פרשה שבה חרגה מתנאי הרישיון שקיבלה להפעלת מחצבת ורד באזור ואדי עארה • בכתב התשובה שהגיש משרד האנרגיה לעתירה, הוא דוחה את טענות שפיר