העונה השנייה של "הלוטוס הלבן": מה קורה בחופשות הנוצצות של האלפיון העליון?

העונה השנייה של הסדרה המדוברת מתרחשת בארמון עתיק בסיציליה, עם קאסט חדש של אורחים - החל מהזוג הנשוי, דרך נערות הליווי ועד לכוכב ההוליוודי המכור למין • גם בעונתה השנייה, היא ממשיכה לבקר את אורח החיים והערכים של העשירים, ולדון בנושאי כסף, כוח, מיניות ומעמד

סברינה אימפציאטורה ופרדריקו פרנטה, מתוך העונה השנייה של ''הלוטוס הלבן'' / צילום: Fabio Lovino/HBO, באדיבות yes
סברינה אימפציאטורה ופרדריקו פרנטה, מתוך העונה השנייה של ''הלוטוס הלבן'' / צילום: Fabio Lovino/HBO, באדיבות yes

על "הלוטוס הלבן"

ז'אנר: דרמה
מספר עונות: 2
מספר פרקים: 13 (עונה ראשונה 6 פרקים, עונה שנייה 7 פרקים)
משך פרק: כשעה
יוצר: מייק ווייט
שחקנים: מייקל אימפריולי, פ. מארי אברהם, ג'ניפר קולידג', אוברי פלזה, מייגן פאהי, ת'יאו ג'יימס
שפה: אנגלית/איטלקית
דירוג IMDB:
7.6 (74,000 מצביעים)
דירוג Rotten Tomatoes:
89% (74 מבקרים)
66% (70 צופים)

בעיצומה של מגפת הקורונה, יוצר הסדרה "הלוטוס הלבן", ומי שיצר את הסדרה "מוארת", מייק ווייט, יצא למסע ברחבי מערב ארצות הברית עם הכלב שלו. כשקיבל מייל מפרנצ'סקה אורסי, סמנכ"לית ההפקות של סדרות דרמה ב-HBO, שביקשה ממנו לייצר סדרה במיקום אחד ובתקציב נמוך יחסית, משום שהפקות רבות מתבטלות בגלל המגפה, היה לווייט ברור שהסדרה שלו תתרחש בהוואי - היעד האהוב עליו מאז ילדותו. הסדרה שווייט כתב בקורונה, "הלוטוס הלבן", עוסקת בבני המעמד העליון במהלך חופשה רווית תשוקות, מתחים, פערי מעמדות ודורות, וההשפעה של כסף על אלה.

תקציר העלילה

לאחר העונה הראשונה שהתרחשה בריזורט היוקרתי "הלוטוס הלבן" בהוואי, בעונה השנייה, שעלתה בשבוע שעבר, מתגלה לנו ש"הלוטוס הלבן" היא למעשה רשת ריזורטים. הפעם אנו נוחתים בארמון מהמאה ה־19, ארמון סן דומניקו בטאורמינה בסיציליה. ווייט חושף קאסט חדש של אורחים, תוך התמקדות בשילוב ההרסני שבין סקס וכסף. השילוב הזה עומד במרכז כל מערכות היחסים של באי הריזורט, החל מהזוג הנשוי, דרך נערות הליווי ועד לכוכב ההוליוודי המכור למין. כמו בעונה הראשונה, גם העונה הנוכחית נפתחת במוות של אורח שזהותו אינה ידועה, ואז חוזרת לשבוע לפני המוות, כמעין כרוניקה של מוות ידוע מראש.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

ביקורות מהעולם

"כפי שעוצבה בקפידה על ידי אמן הבובות הטלוויזיוני מייק ווייט, "הלוטוס הלבן" היא ארכיטיפ כלוב הזהב, המפתה את העשירים והשאפתניים לחופיו, רק כדי לזרוק אותם על הסלעים בקלות חסרת רחמים". (קרולין פרמק, וראייטי, 24.10)

ההקשר למציאות

"הלוטוס הלבן" מספקת לנו הצצה לעולם שלרוב נסתר מעינינו - חופשות האלפיון העליון. ווייט נותן לנו לראות, לרגע, מה המשמעות להיות תייר עשיר: הפלגות ביאכטות פרטיות, שהיות בחופים פרטיים וארוחות גורמה, עליהן העשירים מוכנים להוציא מאות אלפי דולרים. לוח השנה החברתי של המיליונרים והביליארדרים סובב סביב חופשות. את השנה פותחים בסנט בארט שבקריביים, בפברואר כולם במשחקי הסופרבול, במרץ נפגשים באספן, האביב נפתח במגרשי הגולף של ג'ורג'יה, במאי מתאספים בפסטיבל "קאן", ביוני וביולי מגיעים לאנגליה, באוגוסט פוקדים את פסטיבל הסרטים בוונציה, ובספטמבר מגיעים למונקו לתערוכת היאכטות השנתית. באוקטובר שבים לאנגליה, בנובמבר קופצים לאוסטרליה, למרוצי הסוסים השנתיים, ואת השנה מסיימים ביריד אומנות במיאמי. כבולים למותרות, המיליונרים נופשים בעולם שמתקיים כמעט במקביל למציאות שאנו מכירים.

3 דברים שכדאי לדעת

● עונה אחת בלבד תוכננה לסדרה. ה"הלוטוס הלבן" התרחבה לשתי עונות כדי ליצור אנתולוגיה, משמע חיבור של מספר יצירות שונות לכדי מכלול אחד. זו הסיבה לכך שהיא מתרחשת במיקום חדש עם סט חדש של דמויות.

● יוצר הסדרה, מייק ווייט, מספר שבילדותו נהג לנפוש עם משפחתו בהוואי, שם גילה תרבות "ממגנטת" לדבריו. ב־2013, לאחר שהסדרה האחרונה שיצר ל-HBO, שנקראת Enlightened, בוטלה, ווייט קנה בית בקוואי, אחד מאיי הוואי, במטרה לבלות במקום מחצית מהשנה ובעיקר לכתוב. אלא שמאז ועד "הלוטוס הלבן" הוא לא הוציא אף סדרה.

● העונה הראשונה של "הלוטוס הלבן" זכתה בשלל פרסי אמי, ביניהם: המיני־סדרה הטובה ביותר, שחקן המשנה הטוב ביותר, שחקנית המשנה הטובה ביותר, הבימוי הטוב ביותר, והכתיבה הטובה ביותר.

למה בחרנו בה

האופן שבו מייק ווייט שוזר רעיונות מורכבים ואידיאולוגיות מוסריות אל תוך סיפורים אנושיים מאפשרת ל"לוטוס הלבן" להיות מקורית ורבת שכבות: עוקצנית, צינית, דרמטית - הכל בעת ובעונה אחת. העונה השנייה, שמשודרת בימים אלה, היא באופן מפתיע עוד מאותו טוב, ומצליחה להעביר רעיונות מורכבים על כסף, כוח, מיניות ומעמד, מבלי לוותר על סיפור מענג ומעניין. 

שתי סדרות שאסור להחמיץ 

סדרה לחזור אליה

לאבד את אליס 
זמינה לצפייה:
אפל טיוי+
מספר עונות: 1
מספר פרקים: 8
משך פרק: 45 דקות

דרמה ישראלית מאת היוצרת סיגל אבין, שנרכשה על ידי אפל טיוי. הסדרה עוקבת אחרי אליס גינור (איילת זורר), יוצרת ובימאית קולנוע המצויה במשבר אמצע־החיים. חייה מנומנמים רגשית ויצירתית עד שהיא פוגשת בסופי מרציאנו (ליהי קורנובסקי), תסריטאית צעירה שסוחפת אותה למערבולת של רגשות וארוטיקה, עד הסוף ההרסני. עם גל תורן, יוסי מרשק, שי אביבי וחלי גולדנברג.

 

סדרה לחכות לה

1899
תהיה זמינה לצפייה:
נטפליקס (החל מ־17.11)
מספר עונות: 1
מספר פרקים: 8 פרקים
משך פרק: שעה

דרמה תקופתית מותחת המתרחשת בלב ים. קבוצת מהגרים אירופאים עושה את דרכה לחיים חדשים ומבטיחים בניו יורק. במהלך המסע הם מקבלים אותות מספינה אחרת, שנחשבה עד כה לאבודה. המפגש עם אנשי הספינה ה"נטושה" מאיים על סיכויי ההצלחה של המסע שלהם. יוצרים: יאנטה פריס ובראן בו אודאר. עם אמילי ביצ'ם, אניירין ברנרד ומיגל ברנרדו.