עלילה עוצרת נשימה ומשחק משובח: המותחן של אפל שהפך ללהיט הגדול של הקיץ

במרכז הסדרה "חטיפה, מומחה במשא ומתן בתחום העסקים, עולה על מטוס ממקום עבודתו בדובאי חזרה ללונדון, אלא שכעבור שעה מרגע ההמראה, חמישה חמושים מכריזים על חטיפת המטוס, ובתחבולה מתוחכמת אף מצליחים להיכנס לתא הטייס ולהשתלט על הטיסה • הסדרה לא מסתפקת בלהיות מותחת, אלא מציגה גם מורכבות אנושית ותעלולים פסיכולוגיים המבדילים אותה משאר סדרות האקשן

אידריס אלבה (בתפקיד סם נלסון) ב''חטיפה'' / צילום: אפל טי.וי+
אידריס אלבה (בתפקיד סם נלסון) ב''חטיפה'' / צילום: אפל טי.וי+

על "חטיפה"

זמינה לצפייה: אפל טי.וי+
ז'אנר: מותחן פעולה
עונות: 1
פרקים: 7
משך פרק: 44-50 דקות
יוצרים: ג'ורג' קיי, ג'ים פילד סמית'
שחקנים: אידריס אלבה, ארצ'י פניאבי, ניל מסקל, כריסטין אדמס, מקס ביזלי
שפה: אנגלית
ציון IMDB:
7.5/10 (44000 מצביעים)
ציון Rotten Tomatoes:
מבקרים 88%, קהל 64%

הסיפור שעומד במרכז להיט הקיץ של אפל טי.וי+ הוא הסיוט של כל נוסע: אנשים חמושים מכריזים שהמטוס נחטף, ואם דרישותיהם לא ייענו המטוס, על כל יושביו, יתרסק במרכז לונדון. הסדרה נוצרה על ידי ג'ורג' קיי (יוצר הסדרה "לופן" של נטפליקס), שכתב את הסדרה, וג'ים פילד סמית', שביים את כל הפרקים. בזכות חשיבה על הפרטים הקטנים וסגנון שעוקב "בזמן אמת" אחר האירועים, יצרו השניים סדרה קצבית, מותחת ומהנה.

תקציר העלילה

סם נלסון (אידריס אלבה), מומחה במשא ומתן בתחום העסקים, עולה על מטוס ממקום עבודתו בדובאי חזרה ללונדון, שם אשתו לשעבר ובנו המתבגר חיים בלעדיו. כעבור שעה מרגע ההמראה, חמישה חמושים מכריזים על חטיפת המטוס, ובתחבולה מתוחכמת אף מצליחים להיכנס לתא הטייס ולהשתלט על הטיסה. נלסון, המיומן במשא ומתן, משתמש ביכולותיו כדי לתמרן את החוטפים, בעוד ששאר הנוסעים נעים בין פחד משתק לרצון להיאבק בהם. גם על הקרקע מתרחשת דרמה, לאחר שבקרית טיסה פיקחית מזהה את המצוקה, ועד מהרה מעורבים במשבר גם שרי הפנים והחוץ של בריטניה.

ביקורות מהעולם

"'חטיפה' מתאימה בדיוק למשבצת הסדרה המהנה של הקיץ, הודות לקצב המוכתב על ידי זמן שהולך ואוזל ומשחק מצוין. השחקן הראשי, אידריס אלבה, מצליח לקרקע סצנות שיכולות להיות מופרכות ביותר, באמצעות משחק רציני וכישרון שלא נמאס לצפות בהם. מדובר במותחן מהודק ומהנה המוגש בדיוק במידה הנכונה". (אמה פרייזר, IGN, 2.8)

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

3 דברים שכדאי לדעת

● הצילומים לא נערכו במטוס אמיתי, אלא בסט שעוצב כמטוס. על גבי פלטורמה, באורך 50 מטרים, נבנה דגם מטוס בעל חלקים מודולרים. בתוך המטוס ומחוצה לו הותקנה תאורה מיוחדת היוצרת משחקי אור ליצירת אשליה של טיסה אמיתית. באשר ל"קוקפיט": ההפקה לקחה סימולטור טיסה אמיתי, בו קיימים המפסקים, הלחיצים וכל מערכות השליטה של המטוס, ועליו הלבישה את האוויוניקה - המערכות הממוחשבות - כדי ליצור סט אמין של תא טייס.

● אידריס אלבה, 51, נולד בלונדון לאב מסיירה לאון ולאם מגאנה, והחל לשחק כבר בבית הספר. אחרי מספר תפקידים קטנים, ב־2002 לוהק לאחד התפקידים הראשיים בסדרה "הסמויה". ב־2010 עלתה לאוויר הסדרה "לות'ר" בכיכובו. על תפקיד זה זכה בפרס גלובוס הזהב. אלבה אינו רק שחקן אלא גם די.ג'יי, ולאחרונה ניגן ב"קואצ'לה", פסטיבל המוזיקה הנחשב. ב־2016 מגזין "טיים" בחר בו לרשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם.

● אלבה שימש גם כאחד המפיקים בפועל של הסדרה, והוא פיתח אותה יחד עם ג'ורג' קיי וג'ים פילד סמית', יוצרי הסדרה. בריאיון למגזין "וראייטי" הוא סיפר שהתרגש לגלם דמות שאיננה גיבור פעולה, הטייפ קאסט הקבוע שלו, אלא אדם מן השורה.

למה בחרנו בה

"חטיפה" משתמשת במוטיב "שעון העצר": זמן שהולך ואוזל במהלכו צריך לפתור את כל הבעיות ולנצח את הרעים - והיא עושה זאת כמו שצריך. אך "חטיפה" לא מסתפקת בלהיות מותחת, אלא מציגה גם מורכבות אנושית ותעלולים פסיכולוגיים המבדילים אותה משאר סדרות האקשן. בזמן הקצר עד הרגע בו הכל יוצא משליטה, היוצרים מצליחים לגרום לנו להיקשר לדמויות, מה שהופך את המתח לרב יותר.

סדרה לחזור אליה

שעת נעילה (2020) 
זמינה לצפייה: כאן 11
עונות: 1
פרקים: 10

סדרת דרמה החוזרת למלחמה הטראומטית ביותר שידעה ישראל. "שעת נעילה" מתרחשת בימי מלחמת יום הכיפורים, באוקטובר 1973, ועוקבת אחר חיילים במוצב החרמון, טנקיסטים בדרום רמת הגולן והחמ"ל במפקדת נפח. הסדרה נוצרה על ידי רון לשם, עמית כהן ודניאל אמסל, נמכרה ל- HBO ושודרה בשירות הסטרימינג HBO Max, תחת השם Valley of Tears ("עמק הבכא"). עם אביב אלוש, מאור שוויצר, ליאור אשכנזי, ג'וי ריגר, עופר חיון ושחר טבוך.

סדרה לחכות לה

Significant Other 
תהיה זמינה לצפייה: Yes
מתי: 21.9
עונות: 1
פרקים: 6

קומדיה בריטית המבוססת על "ככה זה" שיצרו דנה מודן, אסי כהן ורם נהרי, ושודרה ב־Yes בין 2018-2020. הסדרה הבריטית עוקבת אחר השכנים אנה, רווקה נצחית (קתרין פרקינסון) וסאם (יוסף קרקור) גרוש טרי ואב לשניים. הם נפגשים אחרי שסאם מנסה להתאבד בעזרת כדורים, כשלפתע מופיעה אנה על סף דלתו ומודיעה לו שהיא חווה התקף לב, והיא זקוקה למישהו שיחכה איתה עד שהאמבולנס יגיע. מאותו רגע חייהם של השניים משתנים מהקצה לקצה.