המרוץ לצמרת של קבוצת כדורגל כושלת בסדרת דוקו מרגשת ומשעשעת

הסדרה מתעדת את מאמצי הכוכבים ההוליוודים, ריאן ריינולדס ורוב מקלהני, לנהל את הקבוצה הוולשית הכושלת שרכשו ולהעלות אותה ליגה • מעבר לסיפורם של הבעלים, השחקנים והמאמנים, היא מלווה גם את תושבי רקסהאם, אוהדי הקבוצה, בחייהם הפרטיים, ומציגה את הקשר ההדוק בין מועדון הכדורגל לעיירת הפועלים בוויילס

ריאן ריינולדס (מימין) ב''ברוכים הבאים לרקסהאם'' / צילום: דיסני+
ריאן ריינולדס (מימין) ב''ברוכים הבאים לרקסהאם'' / צילום: דיסני+

על "ברוכים הבאים לרקסהאם"

זמינה לצפייה: הולו, דיסני+
ז'אנר: דוקומנטרי
עונות: 1
פרקים: 18
משך פרק: כחצי שעה
משתתפים: רוב מקלהני, ריאן ריינולדס, האמפרי קר, שון הארווי, פיל פרקינסון, פול מאלין
שפה: אנגלית
ציון IMDB:
8.2/10 (14 אלף מצביעים)
ציון Rotten Tomatoes:
קהל - 97%, מבקרים - 91%

בסוף 2020, בעיצומה של מגפת הקורונה, החליט כוכב ויוצר הסדרה "פילדלפיה זורחת" רוב מקלהני לרכוש את קבוצת הכדורגל הוולשית "רקסהאם", שהייתה אז שקועה בצרות כלכליות ונותרה 15 שנים רצופות בליגה הנמוכה ביותר במערך הליגות האנגליות. כשמקלהני צירף לעסקה כבעלים שותף את הכוכב ההוליוודי ריאן ריינולדס (ששיחק ב"דדפול" וב"הצרעה הירוקה"), היה ברור שחייבים לעקוב אחר מעלליהם של שני הכוכבים בשוחות הכדורגל האנגלי. הסדרה הדוקומנטרית אודות הרכישה עלתה לדיסני+ באוגוסט האחרון.

תקציר העלילה

הסדרה עוקבת אחר ריאן ריינולדס ורוב מקלהני בעודם מנסים לנהל את הקבוצה הכושלת שרכשו, ומתעדת את המאמצים שלהם ושל שותפיהם למסע לעלות את הקבוצה ליגה. אך מעבר לסיפורם של הכוכבים, השחקנים והמאמנים, היא מלווה גם את תושבי רקסהאם, אוהדי הקבוצה, בחייהם הפרטיים, ומראה את הקשר ההדוק בין מועדון הכדורגל לעיירת הפועלים הוולשית.

הקשר למציאות

העיר רקסהאם ממוקמת בצפון ויילס, אחת מארבע המדינות המרכיבות את הממלכה המאוחדת - צפון אירלנד, אנגליה, סקוטלנד וויילס. מועדון הכדורגל של העיר נוסד ב-1864, ולא רק שהוא המועדון הוותיק ביותר בויילס, האצטדיון שלו הוא העתיק ביותר בעולם שעדיין מארח משחקים בינלאומיים. קבוצת הכדורגל של העיר ידעה לאורך השנים זמנים טובים יותר ופחות, ובתחילת שנות האלפיים נקלעה לקשיים כלכליים, שכן בעליה דאז התכוון להשתמש בשטח האצטדיון לצרכי נדל"ן. הקבוצה צברה חובות בסך 2.6 מיליון ליש"ט, ירדה ליגה וכמעט איבדה את מגרש הבית שלה, עד שב-2006 אוהדי רקסהאם הצליחו לגייס מספיק כסף כדי להשתלט על המועדון ולהפוך אותה לקבוצה בבעלות האוהדים.

ביקורת מהעולם

"ברגע שהסדרה מתגברת על שטיקים הסברתיים של "כדורגל לאידיוטים" או "בריטית למתקשים", היא משתפרת באופן דרסטי. אמנם רוב מקלהני וריאן ריינולדס הם השמות הגדולים שלה, אבל אט אט מתפתח דוקומנטרי מרגש ומעורר השראה על עיר רגילה שידעה ימים רעים, ונכספת להתרוממות רוח".
(רבקה ניקולסון, "הגרדיאן", 25.8.22)

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

3 דברים שכדאי לדעת

● רוב מקלהני וריאן ריינולדס השקיעו 2.5 מיליון דולר בקניית רקסהאם, ועוד כ-4.5 מיליון דולר בקניית המגרש הביתי של הקבוצה, "הרייסקורס". עיתון "המירור" האנגלי פירסם בחודש שעבר כי על פי הדו"חות השנתיים של 2022, הקבוצה הפסידה 3.7 מיליון דולר, וכי מקלהני וריינולדס השקיעו ברכישת שחקנים מעל 12.4 מיליון דולר. עם זאת, הקבוצה הרוויחה לא מעט מהסדרה הדוקומנטרית, שגרפה עבור דיסני כמעט חצי מיליון פאונד עבור כל פרק, וכן מהחסות שקיבלה מהאפליקציה הפופולרית טיקטוק.

● על פי מספר מקורות, המאמן שרוב מקלהני וריאן ריינולדס שכרו, פיל פרקינסון, מקבל משכורת של 8 מיליון דולר בשנה. גם השחקנים של רקסהאם קיבלו משכורות גבוהות יותר משל שחקנים בקבוצות אחרות באותה הליגה. כעת, עם עלייתה לליגה השנייה, שווי הקבוצה ושכר השחקנים צפוי להמשיך לעלות.

● מעבר לקריירת המשחק שלו, ריאן ריינולדס הוא גם יזם, משקיע ואיש פרסום. בנוסף לחברת ההפקה וקבוצת הכדורגל שבבעלותו, ריינולדס גם משקיע במותג הג'ין Aviation American Gin, שלפני 3 שנים נרכש על ידי חברת המשקאות Diageo ב-600 מיליון דולר. כמו כן הוא בעלים שותף בחברת הסלולר Mint Mobile (הוא רכש 25% מהחברה) והחל לפרסם אותה באופן בלעדי. במרץ האחרון ענקית הסלולר T-Mobile רכשה אותה ב-1.3 מיליארד דולר. ריינולדס הרוויח 300 מיליון דולר מהעסקה הזו.

למה בחרנו בה

אוהדי כדורגל יהנו במיוחד מ"ברוכים הבאים לרקסהאם", אך לא רק הם. הסדרה מראה כי רקסהאם אינו רק מועדון כדורגל; הוא קהילה, משפחה ומסורת ארוכת שנים שפוגשת באתגרי ההווה. היא עושה חסד עם הנבחרת, עם האוהדים ועם הכוכבים ההוליוודיים ריינולדס ומקלהני, ומספקת אין סוף רגעי ריגוש, תקווה ואכזבה. משולבים בה רגעים היסטוריים והצצה לעסקנות שמאחורי הכדורגל, והיא ערוכה באופן משעשע ומהנה בהובלת ההומור הנפלא של רוב מקלהני וריאן ריינולדס.

סדרה לחזור אליה

ריקוד האש 
זמינה לצפייה:
יס
עונות: 1
פרקים: 8
משך פרק: 40-55 דקות

דרמה ישראלית שיצרה הבמאית רמה בורשטיין ("למלא את החלל", "לעבור את הקיר"), המתרחשת בקהילה חסידית בצפון הארץ. במרכז העלילה הרב נתן שולמן (יהודה לוי), בנו של אדמו"ר שמתקשה לרשת את מקומו לאחר שנודע בקהילה כ"רב של נשים", והוא מתאמץ לנקות את שמו וללכת בדרך אביו. אך כשנתן פוגש את פייגי (מיה עברין), נערה בת 17 שמנסה להתאבד, הוא מציל אותה, ובין השניים נרקם קשר מיוחד ובלתי אפשרי. עם נועם פרוסט, נועה קולר, נעמי לבוב ועידו ברטל.

סדרה לחכות לה

מעירים דובים מרבצם 

תהיה זמינה לצפייה: נטפליקס (22.6)
עונות: 1
פרקים: 6

מותחן גרמני אודות בלש לשעבר במשטרה ופרקליט ציבורי צעיר, המנסים יחדיו לפתוח מחדש תיק רצח ישן, כל אחד מסיבותיו הוא. תוך כדי הם פותחים תיבת פנדורה מדממת, המרמזת על קונספירציה מקיפה בצמרת המשטרה ומערכת המשפט. עם מקס רימלט, לואיזב וון פינק, קרלו לובק ומליקה פורוטן.