כששני קומיקאים וזמרת פופ פותרים תעלומה בקומדיה בלשית שנונה

שלושת כוכבי הסדרה, סטיב מרטין, מרטין שורט וסלינה גומז, הם שכנים בבניין דירות מפואר באפר־איסט סייד במנהטן, המגלים גופת שכן • שלושתם, המעריצים את אותו פודקאסט של סיפורי פשע־אמיתי, מחליטים לפענח את הרצח, תוך כדי הקלטת הסכת משלהם

מימין: מרטין שורט, סלינה גומז וסטיב מרטין ב''רק רוצחים בבניין'' / צילום: דיסני
מימין: מרטין שורט, סלינה גומז וסטיב מרטין ב''רק רוצחים בבניין'' / צילום: דיסני

על "רק רוצחים בבניין"

זמינה לצפייה: הולו, דיסני+
ז'אנר: קומדיה
מספר עונות: 2 (העונה השלישית תעלה בקיץ הקרוב)
מספר פרקים: 20
משך כל פרק: 26-38 דקות
יוצרים: סטיב מרטין וג'ון הופמן
שחקנים: סטיב מרטין, מרטין שורט, סלינה גומז, איימי שומר, ניית'ן ליין, קארה דלווין, טינה פיי
שפה: אנגלית
ציון IMDB:
8.1/10 107 אלף מצביעים
ציון Rotten Tomatoes:
99% מבקרים, 91% קהל

מי שאוהב את צמד הקומיקאים הוותיק, סטיב מרטין ומרטין שורט, ודאי ייהנה מהחיבור שלהם לכוכבת דיסני לשעבר והזמרת בהווה סלינה גומז בקומדיה בלשית, שמאז יציאתה לפני שנתיים זכתה בשלושה פרסי אמי והיתה מועמדת מספר פעמים לפרס גלובוס הזהב. מלבד מרטין ושורט, בסדרה מתארחים שמות הוליוודיים גדולים כמו טינה פיי, ניית'ן ליין, שירלי מקליין ואיימי שומר, ובעונה השלישית יצטרפו גם מריל סטריפ ופול ראד.

תקציר העלילה

צ'ארלס היידן־סאבאג' (סטיב מרטין) הוא כוכב עבר, שזכה לתהילה כבלש בסדרת משטרה בשנות ה־90, אוליבר פוטנם (מרטין שורט) הוא במאי ברודווי שחייו הם במה, אולם כישלון מהעבר רודף אותו, ומייבל מורה (סלינה גומז) היא אמנית צעירה. השלושה גרים בבניין דירות מפואר בשכונת אפר־איסט סייד במנהטן, בו מתגלה גופת דייר בבניין. כך, מגלים השכנים ששלושתם מעריצים את אותו פודקאסט של סיפורי פשע־אמיתי, ומחליטים לפענח את הרצח (שהמשטרה קבעה כהתאבדות), תוך כדי הקלטת הסכת משלהם.

ביקורות מהעולם

"כמו בעונה הראשונה, החוזקה של "רק רוצחים בבניין" על פני דרמות־פשע גנריות, היא שבאמת אכפת לה מטרגדיות גנריות. העונה השנייה מביאה תעלומה עסיסית חדשה, עם טוויסטים שומטי לסתות ופרצי צחוק מתפרצים ללא הרף. יחד עם זאת, שזורים בה הסקרנות האנושית לגבי אישה ערירית שחיה לבד, או הכאב היומיומי של אב שאינו יכול לתקשר עם בנו. שילוב הגוונים המוזר והנעים הזה הוא החתימה הייחודית של הסדרה".

(אנג'י האן, מגזין "הוליווד ריפורטר", 27.7.22)

ההקשר למציאות

"הארקוניה", בניין הדירות שבו גרות הדמויות, הוא דמות מרכזית בסדרה, כמו שהעידו היוצרים בעצמם, ואף מוקדש לו פרק בעונה השנייה. שם הבניין האמיתי שבו מצולמים חלקים בסדרה הוא "בלנורד" (Belnord), בניין דירות בן 13 קומות בברודווי וברחוב 86 באפר ווסט סייד במנהטן. הוא נבנה בשנת 1909 בסגנון רנסנס איטלקי, עם שני שערים מרשימים הניצבים בכניסה ומובילים לחצר פנימית - אחת הגדולות בניו יורק כולה. בין הדיירים הידועים שהתגוררו במקום: הסופר היהודי בשביס זינגר והשחקן זירו מוסטל ("כנר על הגג"). כמו כן, מגזין Vanity Fair ציין כי מקור השראה נוסף לסדרה היה בניין "אנסוניה" היוקרתי, שנמצא גם הוא במנהטן, שנבנה לפני כמעט 100 שנה. בדומה לבלנורד, גם בו התגוררו דיירים ידועים, בין השאר המנצח ארטורו טוסקניני, המלחין איגור סטרווינסקי ושחקן הבייסבול האמריקאי בייבי רות.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

3 דברים שכדאי לדעת

● סטיב מרטין ומרטין שור החלו את דרכם המשותפת בקומדיה "שלושה אמיגוס" (1986) בה כיכבו לצד צ'בי צ'ייס, ובין השניים נוצרה כימיה שהפכה אותם לאחד מזוגות הקומיקאים הידועים והמצליחים באמריקה. יחד הם הופיעו בשלושת סרטי "אבי הכלה" (1991, 1995, 2020), דובבו את צמד כהני הדת בסרט המצוייר "נסיך מצרים" (1998), השתתפו במספר סדרות מערכונים, בראשן Saturday Night Live, ואף אירחו ספיישל משלהם בנטפליקס תחת הכותרת "ערב שתשכחו כל החיים" (2018).

● סלינה גומז נולדה ב־1992, וכשהייתה בת 10 לוהקה לתפקיד ראשי בסדרת הילדים "המכשפים מבוורלי הילס" שהופקה ושודרה בערוץ דיסני. מאז היא שיחקה בתפקידים שונים בערוץ, פיתחה קריירה מוזיקלית והשיקה מותג אופנה המבוסס על פריטי לבוש עשויים מחומרים ממוחזרים. גומז אובחנה עם הפרעת אישיות דו־קוטבית, דיכאון וחרדה, והיא משתפת את עוקביה ברשתות החברתיות במצבה הנפשי בפתיחות יוצאת דופן.

● הסדרה הופצה לראשונה על ידי הולו, ועם עליית שלושת הפרקים הראשונים היא שברה את שיא הצפיות ביום הבכורה בהיסטוריית הפלטפורמה. הסדרה זכתה לכמעט 400 מיליון דקות צפייה בשבוע הראשון להשקתה, ובקיץ 2022 בשיא העונה השנייה התמקמה בעשרת התכנים הנצפים ביותר מכל שירותי הסטרימינג.

למה בחרנו בה

"רק רוצחים בבניין" מציעה זמן מסך מהנה ושואבת אליה את הצופה, עם הומור שנון לכל המשפחה וסיפור מלא תפניות ומסתורין. אבל לא מדובר רק בקומדיה בלשית, שכן הסדרה בוחנת גם תמות הנוגעות לבדידות, ניכור בעיר הגדולה, הצורך המתמיד להיות רלוונטי והסודות שכולנו מעדיפים שלא יגלו עלינו. את אלה היא שוזרת בסיפורים של הדמויות, ועוטפת את הכול באריזה צבעונית ויפה.

סדרה לחזור אליה

"הג'ינקס"
זמינה לצפייה:
יס
מספר פרקים: 6
אורך פרק: 38-51

מיני סדרה דוקומנטרית, זוכת שני פרסי אמי, שטלטלה את אמריקה והביאה להרשעתו של רוברט דרסט, איל נדל"ן שנחשד בשלושה מקרי רצח. הסדרה היא פרי יצירתו של אנדרו ג'רקי, שביים את הסרט העלילתי "כל הדברים הטובים" בהתבסס על הרצח הלא מפוענח בו נחשד דרסט. במשך ששת הפרקים דרסט מאומת על ידי צוות ההפקה עם ראיות שאפילו המשטרה לא השיגה, וממשיך להכחיש בתוקף את מעורבותו ברציחות, עד הסוף המפתיע.

סדרה לחכות לה

"אהבה של קוסמונאוט"
תשודר: נטפליקס (17.2.23)
עונה: 1

דרמה רומנטית המגוללת את סיפורו של אסטרונאוט שחוזר לכדור הארץ לאחר שאבד בחלל במשך 30 שנה. חזרתו מציתה אהבה ישנה וגם מעוררת סקרנות בינלאומית: כיצד האסטרונאוט לא הזדקן? עם מגדלנה צ'לצקה, ונסה אלכסנדר, ירדז'יי היסנר ויקוב ססאק.