גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משקאות

עוד כתבות

השוטים בסדרת TNUVA+ / צילום: יח''צ

תנובה נכנסת לתחום המזון הפונקציונלי ומשיקה את +TNUVA

בחודש מאי תשיק תנובה סדרת משקאות פונקציונליים • לפי החברה, קטגוריית השוטים הפונקציונליים מגלגלת כיום ברחבי העולם כ־600 מיליון דולר בשנה • קטגוריית המזון לא קיימת בחנויות בארץ, ויש לראות אם היא תתפוס

עולם ללא הנגאובר / צילום: Shutterstock

שתו כאילו אין מחר: עולם ללא הנגאובר

תחליפים שמתחברים לקולטנים במוח ומגבירים את תחושת השמחה, תרופות שמפחיתות את הדחף לשתות או זריקות שיסייעו לכם להתפכח במהרה • בקרוב ייתכן שנוכל לצרוך אלכוהול, גם במידה מוגזמת, בלי תופעות הלוואי שאחרי

בירה גולדסטאר, מהמותגים של טמפו / צילום: און הנר

מס הסוכר בוטל. אז למה חברות המשקאות מעלות מחירים?

הדוחות הכספיים שפרסמו טמפו ויפאורה מלמדים כי למרות הפגיעה בתוצאותיהן אשתקד עקב הטלת מס הסוכר, עדיין מדובר בתחום הנהנה מרווחיות חריגה • כעת הן צפויות להרוויח יותר, ומי שחשב כי ביטול המס ייטיב עם השכבות החלשות, עלול להתבדות

קוקה קולה ישראל / צילום: Shutterstock, defotoberg

מצטרפת לגל: החברה המרכזית למשקאות הודיעה כי תעלה מחירים בכ-6.7%

העלאת המחירים על המשקאות הקלים מיועדת ל-16 באפריל • במקביל, מחירי המשקאות האלכוהוליים שמשווקת החברה, וביניהם בירות קרלסברג וטובורג, יעלו כבר ב-19 במרץ • ההתייקרות לא מגיעה בהפתעה: בפברואר אמר מנכ"ל קוקה-קולה העולמית כי החברה תמשיך בהעלאת מחירי מוצריה ב-2023

רוינאר / צילום: יח''צ

כך החליפו הישראלים את הקאווה ב-20 שקל בבקבוקי שמפניה יוקרתית

כניסת יבואני הבוטיק שחתכה את המחירים, הקהל החרדי שמבקש יותר פרימיום והעובדה שהיא מצטלמת נהדר לאינסטגרם • צריכת השמפניה בישראל זינקה בכ-80% בשנה האחרונה • כך הפך יין היוקרה המבעבע ממשקה לעשירים בלבד לכזה שאפשר למצוא היום כמעט בכל בר

במבה שזורה בחיי הישראלים / צילום: Shutterstock, defotoberg

סוד הקסם של במבה והמהפך של המים המינרליים בדרך לצמרת

במבה הוא המותג הישראלי המוביל במדד אחרי חברות הענק מארה"ב • ובכלל, מוצרי מזון ומשקאות נתפסים מוערכים במיוחד ומהווים כמעט רבע מרשימת מאה המותגים • וגם: הדרך של קוקה-קולה לתחתית, ושל מותגי המים לצמרת • מדד המותגים 2022

היינות הכי מומלצים לשולחן החג / צילום: דוד בר אילן, אורי גרון, חגית גורן, איל קרן, עמרי מירון, יואב אלון, יח''צ

4 כוסות, 20 המלצות: היינות הכי מומלצים לשולחן החג

חג היין הוא הזדמנות לגוון קצת, ובמקום קברנה וסגנו הנצחי המרלו, להתיידד עם סירה: זן ים-תיכוני שנותן פייט במחיר ובטעם לכוכבים הוותיקים • יינות אדומים ישראליים החל מ-40 שקל, וגם בהירים שווים למי שמעדיפים לחגוג עם לבן ורוזה

מעמד החתימה בין יקבי כרמל וכלל תעשיות ומשקאות / צילום: יח''צ

יקבי כרמל וכלל תעשיות ומשקאות חתמו על הסכם מיזוג

במסגרת ההסכם בין שתי החברות, תהפוך יקבי כרמל לחלק מהחברה הציבורית הנסחרת בבורסה בת"א, המחזיקה ב-30% מיפאורה • עסקת המיזוג היא עפ"י שווי כולל לחברה הממוזגת של כ-840 מיליון שקל • כלל תעשיות ומשקאות: "משוכנעים שנוכל לבסס יחד גוף משמעותי ומחולל תחרות בתחום המזון והמשקאות בישראל"

כלים חד-פעמיים / צילום: עינת לברון

נמשכת הירידה במכירות החד"פ; בחברה החרדית קונים פחות משקאות מתוקים

נתוני סטורנקסט לחודש פברואר 2022 מראים ירידה נוספת בהיקף הכספי של מכירות המזון והמשקאות בישראל • שני התחומים בהם נרשמו הירידות המשמעותיות ביותר במכירות הם המשקאות והמוצרים לבית

העלאת המס על כלים חד־פעמיים עשתה את שלה / צילום: Shutterstock

ירידות במכירות הכלים החד-פעמיים והמשקאות בעקבות הרפורמות

לפי נתוני סטורנקסט, מכירות הכלים החד-פעמיים נפלו בחודש ינואר 2022 ב-15%, ומכירות המשקאות הממותקים ירדו ביותר מ-4%

מפעל יפאורה ברחובות / צילום: אייל פישר

יפאורה וטמפו על מס הסוכר: "צפוי להשפיע לרעה באופן מהותי על התוצאות"

שתי חברות המשקאות צפויות להיות בין הנפגעות המרכזיות מהצו המטיל מס קניה על משקאות מתוקים • השתיים נחשבות למתחרות הגדולות של קוקה קולה בשוק המקומי וחלקן המשותף בו נאמד בכ-40%

צ'אי קלאסי / צילום: Shutterstock

סערה בכוס תה אופנתי: צ'אי הוא משקה החורף החדש

בשנה האחרונה הפכו הצ'אי והתה למשקאות אופנתיים במיוחד • באירופה הם אפילו מאיימים לראשונה על מכירות הקפה • שלוש המלצות מיוחדות למשקאות חמים שאולי יביאו את החורף

ליקר דובדבנים / צילום: Shutterstock

פרידה מטעמי הקיץ, בבקבוק ובצנצנת

3 משקאות על בסיס דובדבנים שמתאימים לערב קריר (וגם לטוניק!) וריבת תאנים מיוחדת, שתזכיר את טעמם המתוק של פירות הקיץ גם בסתיו ובחורף (בהנחה שלא תתחסל עד אז)

מחסן משקאות קלים / צילום: Shutterstock

המס על משקאות ממותקים: בריאות הציבור או צימאון האוצר להכנסות

באוצר חוזרים ואומרים שהמס על משקאות ממותקים נועד לחנך את הציבור לצריכה בריאה יותר ולחסוך בהוצאות המערכת הרפואית, אלא שהניסיון מהעולם אינו חד-משמעי, וחלק מהמחקרים אף מטילים ספק באפקטיביות הבריאותית • גלובס בוחן את טענות האוצר

"קולד ברו" בפחית / צילום: איתי בן סימון

בלעדי שטראוס רוצה להביא לישראל את בשורת ה"קולד ברו" בפחית

מדובר בחליטת קפה בפחית תחת המותג בינז שתימכר בשלב הראשון ברשת AM:PM ובבתי הקפה של שטראוס, ובהמשך תתרחב לחניות נוחות נוספות • עד היום המותג בינז שווק רק במכירה ישירה לצרכן, וזו תהיה הפעם הראשונה ששטראוס תכניס אותו לרשתות הקמעונאות

קניות בסופרמרקט בימי קורונה / צילום: כדיה לוי, גלובס

על רקע הקורונה, הצמיחה בשוק המזון והמשקאות ממשיכה לצבור תאוצה

מנתוני סטורנקסט עולה כי באוקטובר כמעט כל חברות המזון המשיכו להציג צמיחה משמעותית • לעומת הזינוק החריג השנה, ב-2021 יש צפי להאטה בצריכה, ובמקביל נערכים בחברות להתייקרות חומרי גלם • וגם, מי החברה שכלל לא הרוויחה מהמשבר?

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

תודה למסעדות הסגורות: שוק המזון והמשקאות צמח במאי ב-4.2%

כך עולה מנתוני סטורנקטס שהגיעו לידי "גלובס" • עם זאת, בעוד שחברות המזון נהנו מצמיחה בזירת הפעילות הקמעונאית, חלק ניכר מהפעילות המוסדית שלהן נגדע באחת עם ההשבתה בת החודשיים של המלונות ושוק ההסעדה על רקע מגפת הקורונה

הקורונה עלתה לה לראש: סגירת הברים בישראל כיווצה את רווחיות טמפו במגזר האלכוהול

חברת המשקאות דיווחה על קשיים בגבייה וצופה ירידה של 30% במכירות הרבעון השני והמשך הפגיעה ברווח • "טמפו חשופה לסיכוני גבייה מוגברים בגין עצירת פעילותם של לקוחות"

מעדן יופליי של תנובה הקשית מחכה במכסה / צילום: שני מוזס, גלובס

מוכנים לשלם על הנוחות: הצרכנים נוטשים את האריזות המשפחתיות ונוהרים לאישיות

עפ"י סטורנקסט, בסיכום 2019 ניכרת ירידה או סטגנציה רוחבית במכירות מוצרים משפחתיים כמו בקבוקי שתייה קלה וקרטוני חלב גדולים • במקביל ניכרת צמיחה במוצרים לצריכה אישית כמו משקאות קלים בבקבוק קטן, משקאות חלב או חטיפים ומתוקים מוקטנים

רשת מזון /צילום:  Shutterstock  א.ס.א.פ קריאייטיב

מעלות מחירים או לא: בכל מקרה ספקיות המזון ממשיכות לצמוח

שוק המזון והמשקאות מסכם את המחצית הראשונה של השנה עם צמיחה מתונה במכירות הכספיות, שחלקה הושג בזכות העלאה במחירי המוצרים • תנובה ומחלבות גד הצטיינו, ואסם־נסטלה עדיין ממתינה להזדמנות להעלאת מחירים